مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پایگاه خبری «کارآفرینی پرس» توسط موسس «موتورسیکلت نیوز» تاسیس شد

اولین پایگاه خبری در ایران با موضوع و عنوان کارآفرینی، گرایش اختصاصی و زمینه (علوم انسانی، کارآفرینی و کاریابی) توسط محمدعلی نژادیان، پژوهشگر و دانش‌آموخته برتر رشته مدیریت کارآفرینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تاسیس شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از پایگاه خبری کارآفرینی پرس، محمدعلی نژادیان صاحب امتیاز و مدیرمسئول این رسانه گفت: در جلسه مورخ 11 مرداد 1400 هیات نظارت بر مطبوعات، موضوع تاسیس این رسانه مطرح و با راه‌اندازی آن موافقت شد. درنتیجه پایگاه خبری کارآفرینی پرس به‌عنوان نخستین رسانه اختصاصی و رسمی در زمینه کارآفرینی با شماره پروانه 88449 از 12 مرداد شروع به فعالیت کرد.

مدیرمسئول این رسانه عنوان کرد: با توجه به وضعیت تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، شرایط سخت اقتصادی، افزایش بیکاری و وجود جوانان دانش آموخته‌ای که اکثرا بدون تفکر کارآفرینی راهی بازار کار می‌شوند، تصمیم به تاسیس این رسانه گرفتم.

نژادیان درباره اهمیت کارآفرینی و بزرگ‌ترین هدف این رسانه گفت: ما می‌خواهیم برای پیشرفت ایران، علم را عملی و تجربه را علمی کنیم تا معنی توانستن فراگیر شود و انگیزه لازم برای کارآفرینی ایجاد گردد. همچنین نسل سوم دانشگاه‌ها باعنوان دانشگاه‌های کارآفرین شناخته شده است و ما قصد داریم به‌واسطه این رسانه و در حد توان خود سعی کنیم دانشگاه‌های ایران هر چه سریع‌تر به این سطح از پیشرفت برسند و در نهایت باعث نزدیک شدن ارتباط صنعت و دانشگاه شویم.

نژادیان در تکمیل بحث نسل‌های دانشگاه عنوان کرد: نسل اول دانشگاه‌ها که در جهان شکل گرفت آموزش‌‌محور بودند و هدف این دانشگاه‌ها آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص بود. نسل دوم دانشگاه‌ها پژوهش‌محور معرفی شدند و نقش این دانشگاه‌ها در کنار آموزش، بیشتر تحقیق و پژوهش برای توسعه مرزهای دانش و تولید علم بود. نسل سوم دانشگاه‌ها نیز باعنوان دانشگاه‌های کارآفرین مطرح شدند که هدف آن تربیت نیروهای انسانی کارآفرین شد و اقتصادی کردن علم (علم را به ثروت تبدیل کردن) نیز مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: در واقع دانشگاه نسل سوم صرفا به آموزش و پژوهش‌های علمی و کاربردی و انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای صنایع نمی‌پردازد بلکه در کنار این اهداف دانش آموختگانی را تحویل جامعه می‌دهد که توانایی تجاری‌سازی علم را دارند و با خلاقیت و نوآوری و تقویت کارتیمی می‌توانند کارآفرینی کنند و کسب‌وکارهای جدیدی را نیز ایجاد نمایند. در این نوع دانشگاه‌ها تلاش می‌شود از طریق ارتباط گرفتن با صنعت و گسترش زمین‌های پژوهش، تولید محصولات فناورانه را بر اساس نیاز جامعه گسترش داد. البته در حال حاضر بحث دانشگاه‌های نسل چهارم در جهان مطرح است. این دانشگاه‌ها جدا از وظایف دانشگاه‌های سه نسل گذشته، ماموریت دارند تا در شکل‌دهی آینده جامعه خود نقش ایفاء نمایند و تمدن‌سازی کنند. به عبارتی (اجتماع محور) هستند.

مدیرمسئول کارآفرینی پرس درباره دانشگاه‌های ایران گفت: دانشگاه‌های ایران هنوز در نسل اول و دوم قرار دارند. از این رو مناسب است مسئولان در چارچوب اسناد بالادستی طوری برنامه‌ریزی و اقدام نمایند تا در کوتاه‌مدت به دانشگاه‌های نسل سوم برسیم و بعد از آن نیز خیلی سریع دانشگاه‌ها به سمتی پیش بروند که در آینده نزدیک شاهد دانشگاه‌های نسل چهارم در کشور باشیم. قابل ذکر است که می‌توان دانشگاه‌های نسل چهارم را «تعالی‌محور» نیز نامید. یعنی دانشگاه‌هایی که باعث رشد و شکوفایی ایران در همه زمینه‌ها بشود.

نژادیان عنوان کرد: دانشگاه‌های نسل چهارم نیز می‌توانند با تشخیص این که کشور در موضوعات مختلف و در ابعاد داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی کنند که (در چه وضعیتی بوده، در چه وضعیتی هست و در چه وضعیتی باید باشد) و همچنین با بررسی و تحلیل (نقاط قوت‌ها، نقاط ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدها) مسیر سیاست‌ها و تصمیم‌گیری‌ها را به سمتی سوق بدهند که کشور علاوه‌بر پیشرفت در همه زمینه‌ها بتواند موقعیت خود را در منطقه و نظام بین‌الملل حفظ نماید. از کاربردهای دیگر دانشگاه‌های تعالی‌محور می‌تواند بومی‌سازی کاربردهای علوم‌ جدید باشد، زیرا فناوری‌های جدید ممکن است آثار مثبت و منفی بسیاری در جوامع داشته باشند و کوچک‌ترین غفلت مسبب سوءاستفاده و ایجاد ناهنجاری خواهد شد.

برای مشاهده پایگاه خبری کارآفرینی پرس اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
کارآفرینی پرس
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا