به لطف برنامه یارانهای دولت هند و یک برنامه تحقیق و توسعه دقیق، «جاوا» موتورسیکلت برقی تولید میکند

جاوا تولیدکننده محبوب موتورسیکلت در هند یک محصول الکتریکی جدید را در سال 2022 راهاندازی میکند. این اتفاق پس از رونق ناگهانی تولید موتورسیکلتهای برقی در بازار هند بهدلیل اجرای یارانههای FAME II است.
به گزارش موتورسیکلت نیوز، بر اساس عکس ارائه شده، بهنظر میرسد که جاوا (Jawa) الکتریکی با یک موتور توپی عقب تولید میشود، این ویژگی بیشتر در دوچرخهای برقی ارزان قیمت وجود دارد. مخزن سوخت مصنوعی احتمالاً لوازم الکتریکی دوچرخ مانند اییسییو و همچنین درگاه شارژ را در خود جای داده است. اجزای دیگر نیز مانند زین، سیستم تعلیق، ترمزها و چراغها میتوانند با سایر مدلهای جاوا به اشتراک گذاشته شوند تا هزینهها را کاهش داده و مدل جدید را با قیمت بسیار رقابتی ارائه دهند.
به هر حال احتمال وجود موتورسیکلت برقی جاوا بسیار زیاد است. به خصوص در حال حاضر، با توجه به تغییر بسیاری از تولید کنندگان موتورسیکلت هندی به لطف یارانههای دولت که باعث توسعه محصولات هیبریدی و خودروهای برقی میشود.
مدیر عامل شرکت در گفتگو با یک نشریه رسانهای آنلاین نشان داد که این شرکت یک مرکز تحقیق و توسعه کوچک در کاونتری انگلیس با تیم 12 تا 15 نفر کارمند BSA تأسیس کرده است و فناوری الكتریكی موتورسیكلتهای جاوا در مركز برند انگلیس توسعه خواهد یافت.

این مدل احتمالاً با سطح بالایی از بومیسازی و قیمت رقابتی در برابر دوچرخ برقی آینده رویال انفیلد ساخته خواهد شد و طراحی و سبک آن شبیه به دوچرخهای عصر جدید جاوا خواهد بود.
جزئیات رسمی دوچرخ برقی جدید جاوا هنوز مشخص نشده است. گزارشها حاکی از آن است که این یک بسته باتری بزرگ ارائه میدهد که با شارژ کامل محدودهای در حدود 200-250 کیلومتر را ارائه میدهد. بسته باتری دقیقاً در زیر مخزن سوخت قرار میگیرد.
همانطور که احیای جاوا از 2018 موفقیت آمیز بود و مدل کسبوکار این شرکت به شدت بر میراث این برند برجسته میچرخد، زبان طراحی جاوا الکتریکی آینده باید کم و بیش همان موتورسیکلت جاوا فعلی باشد. با این حال، می توان انتظار داشت که قطعات مدرنتری را برای راحتی بیشتر مشاهده کنید.
این وسیلهنقلیه الکتریکی بهصورت محلی تولید میشود و اکثر قطعات آن از هند تهیه میشود. این امر باعث کاهش چشمگیر هزینهها خواهد شد و به آنها کمک میکند تا وسیلهنقلیه را در سطح رقابتی قیمتگذاری کنند. با این حال، قطعاتی مانند سلول باتری و سیستم مدیریت باتری هنوز باید وارد شوند.
FAME II (Faster Adoption and Manufacturing of Hybrid and Electric Vehicles In India)
پایان پیام/