مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلتی الکتریکی با سرعت حیرت‌انگیز طراحی شد

مهندسان موتورسیکلت الکتریکی را طراحی کرده که توانایی بالایی برای رسیدن به حداکثر سرعت خود را دارد و هم اکنون پرسرعت‌ترین موتور برقی جهان است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از آنا، شرکت وایت(white)‌ به تازگی جدیدترین موتورسیکلت برقی خود را معرفی کرده است. مهم‌ترین ویژگی این موتورسیکلت الکتریکی سرعت بسیار بالای آن است. مهندسان این شرکت برای طراحی پرسرعت‌ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان به نکات آیرودینامکی توجه زیادی کرده و از همین رو این موتورسیکلت در مدت زمان کوتاهی به حداکثر سرعت خود می‌رسد.

تجربه طراحی موتورسیکلت‌های مسابقه‌ای نشان داده است اصطکاک هوا تأثیر زیادی بر کاهش سرعت این وسایل نقلیه دارد و اگر بتوان با روشی خاص این اصطکاک را کاهش داد قطعاً سرعت نهایی موتورسیکلت بیشتر خواهد بود. همانطور که در تصاویر منتشر شده از موتورسیکلت برقی وایت دیده می‌شود در وسط بدنه آن حفره‌ای بزرگ وجود دارد. زمانی که این موتور سیکلت در حال حرکت است هوا از این حفره عبور کرده و در نتیجه کاهش اصطکاک سرعت نهایی این موتور برقی بیشتر می‌شود.

طبق بررسی‌های انجام شده ایجاد این حفره موجب کاهش ۶۹ درصدی فشار هوا بر بدنه موتورسیکلت می‌شود. حداکثر سرعت موتورسیکلت برقی وایت ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده و تاکنون در چند مسابقه آزمایشی شرکت کرده است. تمامی انرژی مورد نیاز این موتور سیکلت به وسیله دو باتری ۳۰ کیلوواتی تأمین می‌شود. یکی از مدیران شرکت وایت گفت: «این شرکت با تولید سریع‌ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان قصد دارد تجربه هیجان و سرعت را به مشتریان وسایل نقلیه برقی هدیه بدهد.»

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
آنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا