مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رونمایی از ناوگان موتوری نظارت ترافیکی شهر اصفهان

پیش از ظهر امروز _یکشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰_ در نود و دومین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» با شعار «اصفهان در مسیر امید»، ۱۶ دستگاه خودروی ۲۰۷، تعداد ۲۲ دستگاه موتورسیکلت و ۴۰ دستگاه دوچرخه پلیس با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال رونمایی شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از ایمنا، ناوگان جدید خودرویی و موتوری پلیس راهنمایی و رانندگی به همت شهرداری اصفهان در مجموع با هزینه‌ای بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال به ناوگان نظارت ترافیکی شهر اصفهان افزوده شد، در این راستا ۱۶ دستگاه خودرو ۲۰۷ با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴ میلیارد ریال به منظور تسریع در انجام مأموریت‌های میدانی و نظارتی و تأمین سلامت آمد و شد حمل و نقل درون شهری خریداری شده است.

همچنین ۲۲ دستگاه موتورسیکلت با هزینه‌ای بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال با هدف کاهش زمان رسیدگی به مشکلات و تخلفات رانندگی و سهولت دسترسی به محل تصادفات خریداری شد.

۴۰ دستگاه دوچرخه پلیس با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد ریال نیز به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های حمل و نقل پاک در نظارت‌های مدنی و فرآیند اعمال قانون پلیس خریداری شده است.

پنج خودرو ون جهت تجهیز و استفاده برای حمل و نقل معلولان با هزینه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال خریداری شده است؛ این ون‌ها مجهز به بالابر برقی، امکان جا به جایی همزمان سه ویلچر سوار، امکان استقرار یک نفر همراه معلول و دارای سقف بلند و تهویه مطبوع است.

امروز عملیات اجرایی ساختمان جدید مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال آغاز شد؛ این بنا در مجاورت پارک زمزم در منطقه ۱۳ شهر اصفهان به نحوی جانمایی شده که خاتمه بخش خطوط ارگانیک شکل دهنده سایت همجوار باشد. ساختمان جدید مرکز مدیریت و کنترل ترافیک شهرداری با مساحت تقریبی ۵۷۰۰ مترمربع در شش تراز پیش بینی شده است.

همکاری شهرداری و پلیس راهور برای ارتقا کیفیت زندگی در شهر

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: این روزها با توجه به تعداد بالای پروژه‌های آماده بهره برداری، ناگزیر هستیم هر روز را تحت عنوان افتتاح پروژه‌ها اختصاص دهیم؛ تا پایان مأموریت این دوره مدیریت شهری هر روز و شاید بعضی از روزها چند افتتاح و کلنگ زنی مهم و بزرگ داریم که تقدیم شهروندان می‌شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه امروز برنامه “هر یکشنبه، یک افتتاح” به پلیس اختصاص یافته است، ادامه داد: این اقدام به دلیل احترام خاصی است که مدیریت شهری اصفهان برای تمام نیروهای فعال در عرصه راهنمایی و رانندگی قائل است و خرسندیم که در این دوره مدیریت شهری سطح تعاملات با پلیس راهور را به حد قابل قبولی رساندیم.

نوروزی با بیان اینکه اعمال ماده ۱۰۸ قانون یک اقدام دوجانبه و مطالبه جدی رئیس پلیس راهور استان و اراده مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: اعمال این ماده از قانون در سطح شهر برای همگان مشهود است؛ اگر امروز تعدادی پژو ۲۰۷، موتورسیکلت و دوچرخه رونمایی می‌شود، فقط یک رونمایی نیست، بلکه در واقع همکاری دو نهاد برای رسیدن به شهری است که شایسته شهروندان باشد.

وی ادامه داد: اگر دوچرخه سواران امروز در شهر به جای خودرو از این وسیله پاک استفاده می‌کنند و پلیس به دوچرخه مجهز شده در راستای کاهش آلودگی هوا و تأمین سلامت مردم است، بنابراین باید به پلیس تبریک گفت که در این مسیر پیشتاز شده است.

شهردار اصفهان با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های لازم برای تردد ایمن و آسان شهروندان در دست تکمیل است، اظهار کرد: اینکه پلیس به مسیری ملحق شده که از تعداد خودروها بکاهد و شهروندان را به استفاده از دوچرخه هدایت کند، شایسته تقدیر است.

نوروزی تصریح کرد: اگر در مجموعه مدیریت شهری همیشه درصدد حمایت از پلیس بوده‌ایم به جهت توجه به این نکته است که پلیس راهور به عنوان مظهر نظم و حمل و نقل صحیح به شهر می‌تواند ترافیک سنگین را مهار کرده و با مدیریت صحیح برای مردم آسایش و آرامش بیاورد؛ البته این اقدام نیاز به تلاش جدی دارد تا مردم راحت تر زندگی کنند و مسیرها را بدون دغدغه و استرس بپیمایند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای پلیس راهور در برقراری نظم در شهر نقش بسزایی دارند، ادامه داد: در این مکان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، مدیران شهری و فرماندهی پلیس راهور استان آمده‌ایم تا بگوییم قدردان نیروهای پلیس راهور به عنوان افراد امید بخش و تسهیلگر آمد و شد مردم هستیم.

وی تأکید کرد: این تعامل برای پشتیبانی مالی و لجستیک از پلیس نهادینه شده و در آینده باید این مسیر تداوم یابد تا شاهد آسایش و سهولت در رفت و آمد مردم باشیم.

شهردار اصفهان ضمن قدردانی از نیروهای پلیس راهور گفت: از نیروهای پلیس درخواست می‌کنیم همانگونه که با شهرداری تعامل داشتند این همکاری را برای بهزیستی مردم نیز داشته باشند.

از خیز بلند شهرداری اصفهان برای احداث مسیر دوچرخه حمایت می‌کنیم

سرهنگ محمدرضا محمدی، رئیس پلیس راهور استان اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: دوچرخه می‌تواند به کاهش ترافیک سطح شهر کمک کند؛ از روزی که در شهر و استان اصفهان مسئولیت پلیس راهور را بر عهده گرفتیم سعی کردیم مکرر پیام دهیم که شهروندان از دوچرخه استفاده کنند چرا که زیرساخت‌های استفاده از این وسیله پاک در شهر فراهم شده است.

وی با تأکید بر اینکه در چارچوب قوانین همواره از دوچرخه سواری حمایت کرده‌ایم، ادامه داد: از خیز بلند شهرداری برای احداث ۷۷۷ کیلومتر مسیر دوچرخه در سطح شهر حمایت می‌کنیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان تصریح کرد: در چارچوب آئین نامه راهنمایی و رانندگی نکات لازم برای ایمنی دوچرخه سواران و ترافیک شهر باید رعایت شود.

سرهنگ محمدی با ابراز خرسندی از تقویت ناوگان خودرویی و موتوری کلانشهر اصفهان گفت: امروز از ۱۶ خودروی ۲۰۷، ۲۲ دستگاه موتورسیکلت و ۴۰ دستگاه دوچرخه پلیس رونمایی شد که این تجهیزات از اعتبارات سال گذشته خریداری شده است و تقویت امکانات و تجهیزات باید ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه روان‌سازی ترافیک، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی شهروندان را به همراه دارد، گفت: همکاران ما تلاش می‌کنند مصوبات ستاد کرونا را عملیاتی کنند که در این راستا انتظار می‌رود شهروندان نیز به ساعات منع تردد توجه ویژه داشته باشند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کرونا در اصفهان اظهار کرد: اعمال قانون و برخورد کارکنان پلیس راهور به نفع شهروندان در حوزه کرونا و کاهش تصادفات است، زیرا تمام تلاش ما حفظ سلامت و آرامش شهروندان است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایمنااصفهان امروز
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا