مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محمد خادم منصوری: یاماها از ژاپن وارد می‌شود/ قیمت وسپا کویر موتور 400 میلیون تومان است

منصوری: تقاضای موتورسیکلت از ابتدای سال جاری تاکنون رو به کاهش بوده و از لحاظ قیمت‌ها نیز کاهش یا افزایش قیمتی اتفاق نیفتاده است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از خبر خودرو، محمد خادم منصوری رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازم یدکی ضمن اشاره به زمان پلاک‌گذاری موتورسیکلت توسط پلیس راهور به عنوان یکی از چالش‌های کنونی در حوزه خرید و فروش گفت: تقاضای موتورسیکلت از ابتدای سال جاری تاکنون رو به کاهش بوده و از لحاظ قیمت‌ها نیز کاهش یا افزایش قیمتی اتفاق نیفتاده است.

محمد خادم منصوری در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص ارزان‌ترین و گران‌ترین موتوسیکلت موجود در بازار اظهار داشت: موتوسیکلت‌های موجود در بازار در انواع و قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند، به طوری که تنوع موتورسیکلت‌هایی که از شرکتی نظیر کویرموتور به بازار عرضه می‌شود، به 30 تا 40 نوع می‌رسد. در حال حاضر موتورسیکلت‌های موجود در بازار از 25 تا 80 میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

وی افزود: برخی از موتورسیکلت‌های عرضه شده به بازار، محدوده قیمتی 200 تا 300 میلیون تومان را به خود اختصاص می‌دهند که البته از نوع موتورهایی نیستند که عموم افراد متقاضی آن باشند. به عنوان مثال، موتورسیکلت وسپا از موتورسیکلت‌های متعلق به شرکت کویر با قیمتی معادل 400 میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازم یدکی در خصوص وضعیت قیمت موتورسیکلت از ابتدای فروردین سال جاری تاکنون به تعداد اندک تقاضا در بازار اشاره کرد و گفت: در سال جاری، به دلیل کاهش تقاضا، تغییر چندانی در قیمت انواع موتورسیکلت اتفاق نیفتاده، به طوری که کاهش یا افزایش قیمتی را شاهد نبوده‌ایم.

خادم منصوری در خصوص میزان واردات موتورسیکلت و سهم کشورهای مختلف از بازار ایران تصریح کرد: در مقطعی شاید سالانه 700 تا 800 هزار دستگاه موتورسیکلت در داخل کشور مونتاژ و تولید می‌شد و بازار موتورسیکلت رونق داشت. بیشتر قطعات هوندا 125 در داخل ساخته می‌شد و تنها انجین این موتورها وارداتی بود، اما اکنون تولید و مونتاژ موتورسیکلت به سالانه 140 تا 150 هزار دستگاه تنزل یافته است.

وی با بیان اینکه اکنون کشور چین قریب به 80 درصد از سهم بازار موتورسیکلت ایران را قبضه کرده است، گفت: البته موتوسیکلت یاماها یکی دیگر از برندهای باکیفیت در میان موتورسیکلت‌های وارداتی است که از کشور ژاپن وارد می‌شود. بنابراین 20 تا 30 درصد از بازار متعلق به موتورهای وارداتی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازم یدکی بیان کرد: اکنون کیفیت بیش از گذشته، مورد توجه بخش تقاضا قرار گرفته و واردات موتورهایی با سطح کیفی بالا از کشوری نظیر چین، در جلب رضایت مصرف‌کنندگان داخلی موفق بوده است.

خادم منصوری در خصوص مشکلات کنونی خرید و فروش موتورسیکلت در بازار به مباحث مالیاتی اشاره کرد و افزود: پلاک‌گذاری موتورسیکلت توسط پلیس راهور یکی دیگر از مباحثی است که در خرید و فروش موتورسیکلت مطرح است. پلیس راهور قائل بر این است که موتورسیکلت همانند خودرو، بدون پلاک عرضه شود و در زمان خرید، پلاک‌گذاری انجام شود که این امر، مشکلاتی را برای صنف فروشندگان ایجاد می‌کند. اکنون فرصتی یک تا دو ماهه به منظور ارائه طرح‌های جدید و جلب رضایت و تفاهم با پلیس راهور و همچنین جلب رضایت مصرف‌کنندگان مقرر شده است.

وی در خصوص وضعیت کنونی صنعت و بازار موتورسیکلت گفت: بنده مکررا بر حمایت از تولید و نه در حد حرف تاکید داشته‌ام. بروز تغییر و تحول در صنعت موتورسیکلت منوط بر حمایت از این صنعت است. به تازگی تولیدکنندگان دوچرخه نسبت به تاسیس انجمن تولیدکنندگان اقدام کرده‌اند که در ادامه مسیر، نیازمند حمایت هستند. کشور ما با برخورداری از انرژی هسته‌ای، در حوزه صنعت موتورسیکلت و دوچرخه نیز از تولیدکنندگان توانمندی برخوردار است که در صورت حمایت، از توانایی تولید بالایی دارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان موتورسیکلت، دوچرخه و لوازم یدکی همچنین از فراهم‌سازی برخی مقدمات تولید قطعه سیلندر موتورسیکلت در داخل کشور خبر داد و گفت: بومی‌سازی بسیار حائز اهمیت است. حذف موانع پیش روی تولیدکنندگان داخلی، مانع از هدررفت و خروج ارز از کشور خواهد شد.

خادم منصوری در پایان خاطرنشان کرد: واردات قطعه‌ای مانند اگزوز از کشور چین شاید ارزان‌تر از ساخت داخلی آن تمام شود، اما قطعه ایرانی از لحاظ کیفیت برتری دارد. تولیدکنندگانی داریم که قطعات تولیدی آنها حتی قابل رقابت با قطعات هندی است. (عکس تزئینی است)

انتشار اخبار در پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز به معنی تایید یا رد آن نیست و فقط برای اطلاع مخاطبان از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبر خودرو
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا