مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آیا نیاز بازار به قطعات موتورسیکلت‌ها به موقع تامین می‌شود؟

با توجه به تحریم‌ها و طبق گفته فعالان صنعت موتورسیکلت تامین قطعات موتورسیکلت به سختی انجام می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، دنیای اقتصاد نوشت: با افزایش قیمت وسایل‌نقلیه دوچرخ اعم از دوچرخه و موتورسیکلت، بازار تعمیرات این وسایل، پررونق‌تر از قبل شده است؛ زیرا مالکان این وسایل‌نقلیه سبک ترجیح می‌دهند دوره طولانی‌تری از وسایل خود استفاده کنند و برای آنها، پرداخت چندباره هزینه تعمیرات اساسی، به‌صرفه‌تر از خرید وسیله نو است. درحال‌حاضر بیشتر کالاهای موردنیاز برای تعمیر دوچرخه و موتورسیکلت از چین وارد می‌شود، اما برخی از وسایل موردنیاز بازار هم از هند وارد می‌شود.

در شرایطی که تهیه لوازم از بسیاری از کشورها سخت است، واردکنندگان با هزینه‌های زیاد و گاه از طریق حمل‌ونقل هوایی که بسیار گران تمام می‌شود، نیاز بازار به قطعات یدکی را تامین می‌کنند. به این ترتیب، قیمت لوازم یدکی دوچرخه و موتورسیکلت افزایش چشمگیری داشته است، اما اغلب قطعات به‌آسانی در بازار یافت می‌شود.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، قابل ذکر است که طبق ادعاهای خود تولیدکنندگان و رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه، موتورسیکلت و لوازم یدکی تهران که در رسانه‌ها منتشر شده و در ادامه این خبر نیز درج شده است، مونتاژکنندگان موتورسیکلت در واردات قطعات موتورسیکلت‌ها به‌دلیل تحریم‌ها با مشکل مواجه هستند. حال سوال این است وقتی که خود آن‌ها اذعان به این موضوع دارند، حال مونتاژکنندگان چه تدابیری برای تامین قطعات موتورسیکلت‌ها اندیشیده‌اند و در مقابل مسئولان چه وظایفی را در قبال مصرف‌کنندگان دارند و چه تعهداتی را از مونتاژکنندگان اخذ می‌کنند؟

بیشتر بخوانید:

مدير مسئول صنعت موتورسيكلت: ظلم‌های وارد شده به مصرف‌كنندگان موتورسیکلت را پيگيرى خواهيم كرد

واردات لوازم یدکی به‌دلیل احتمال وجود قطعاتی با استفاده دوگانه یا کاربری نظامی، با چالش مواجه است

محمد خادم منصوری: خواهش ما این است که حمایت بیشتری از تولیدکنندگان انجام شود/ سهام‌داران کارخانجات موتورسیکلت هند، آمریکایی هستند و همکاری زیادی با ما نمی‌کنند

در نبود نظارت دقیق دستگاه ها، موتورسیکلت های چینی را به جای اروپایی و ژاپنی به مردم فروختند

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
دنیای اقتصاد
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا