مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تولید وسایل‌نقلیه اندونزی تا سال 2050 کاملاً برقی می‌شود

اندونزی به‌دنبال تبدیل شدن به یک رهبر جهانی در تولید باتری‌های خاص وسایل‌نقلیه الکتریکی است. قابل ذکر است که این کشور دارای فراوانی سنگ نیکل لاتریت، ماده معدنی در تولید باتری‌های لیتیوم یون است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، کمتر از سه دهه برای خداحافظی با احتراق داخلی وجود دارد. ازاین‌رو، اندونزی در حال گام برداشتن در مورد اطمینان از پذیرش موتورسیکلت‌ها و اتومبیل‌های برقی در آینده‌ای نزدیک، به‌ویژه در مناطق شهری پرجمعیت خود است. به‌عنوان بخشی از اقدامات این کشور برای کاهش انتشار کربن، این کشور در سال‌های آینده مجوزهایی را در مورد فروش خودروهای الکترونیکی منتشر کرده است.

در گزارشی که توسط رویترز منتشر شد، وزیر انرژی اندونزی اعلام کرد که از سال 2040، فقط موتورسیکلت‌ها و اسکوترهای برقی فروخته می‌شوند، در حالی که ده سال بعد، از سال 2050، خودروهای جدید فروخته شده، فقط اتومبیل‌های الکتریکی خواهند بود.

این اطلاعیه‌ها به دنبال برنامه‌های این کشور برای سرمایه‌گذاری کلان در جهت توسعه کارخانه پیچیده‌ای که فقط به تولید باتری برای موتورسیکلت‌ها و اتومبیل‌های الکتریکی اختصاص دارد، اعلام شد. ظاهرا این کارخانه توسط شرکت باتری اندونزی (IBC) و یک کنسرسیوم گروه LG انجام می‌شود.

علاوه‌براین، اندونزی به‌دنبال تبدیل شدن به یک قطب تولید وسایل‌نقلیه الکتریکی در آینده نزدیک است. در واقع، این کشور در مورد تقویت صنعت وسایل‌نقلیه الکتریکی محلی و همچنین تأمین سایر دوچرخ برقی ارزان قیمت و با کیفیت بالا، برنامه‌های بلندی دارد. این کشور اهداف بسیار مشخصی را برای سال‌های آینده تعیین کرده است. تا سال 2030، اندونزی در صدد تولید مجموعاً 600 هزار دستگاه اتومبیل برقی و نزدیک به 2.5 میلیون دستگاه موتورسیکلت و اسکوتر برقی است.

در دهه گذشته، چهارمین کشور پرجمعیت جهان به‌طور متوسط ​​سالانه 6.5 میلیون موتورسیکلت و حدود 1 میلیون اتومبیل فروخته است. اطلاعات انجمن صنایع خودروی اندونزی نشان می‌دهد که این کشور تا سال 2019 بیش از 15 میلیون دستگاه اتومبیل و 112 میلیون دستگاه موتورسیکلت داشته است که بیش از 90 درصد آن‌ها از بنزین استفاده می‌کنند.

جالب توجه است که تلاش‌های اندونزی برای دستیابی به انرژی جایگزین پایدار به بخش حمل‌ونقل ختم نمی‌شود. این کشور در تلاش است تا سال 2056 همه نیروگاه‌های زغال سنگ را خاموش کرده و از منابع جایگزین برق برای دستیابی به خنثی‌سازی کربن استفاده کند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
RideapartPaultanReuters
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا