مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

دوچرخ‌های برقی در هند به لطف یارانه دولت ارزان‌تر می‌شوند/ این امر با اصلاحاتی در طرح FAME II صورت می‌گیرد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، این کشور نه تنها محل زندگی صدها استارت آپ وسایل‌نقلیه الکتریکی است، بلکه دولت اقدامات زیادی را در این راستا انجام می‌دهد تا سرعت استفاده از این محصولات افزایش یابد. در همین راستا، هند اخیراً اصلاحاتی را در سیاست FAME II خود ارائه داده است که پشتیبانی دولت از وسایل‌نقلیه الکتریکی را به شدت افزایش داده است. در حالی که یارانه قبلی 10 هزار روپیه در هر کیلووات ساعت بود، اکنون با اصلاحیه جدید افزایش 50 درصدی یارانه دولت به 15 هزار روپیه برای هر کیلووات ساعت رسیده است.

این قطعاً منجر به کاهش چشمگیر قیمت برخی از محبوب‌ترین دوچرخ‌های برقی کشور مانند «چیتاک باجاج» و «تی‌وی‌اس آی‌کیو‌بی» می‌شود.

طبق دستورالعمل‌های جدید، دوچرخ‌های الکتریکی باید پارامترهای خاصی را داشته باشند تا واجد شرایط یارانه دولت باشند. به‌عنوان مثال، خودروهای الکتریکی باید در یک بار شارژ حداقل 80 کیلومتر و حداکثر سرعت حداقل 40 کیلومتر در ساعت را آزمایش کنند.

در گزارشی که توسط نشریه اتوکار هند منتشر شد، تارون مهتا، مدیر عامل شرکت و بنیانگذار Ather Energy، هیجان خود را نسبت به دستورالعمل‌های اصلاح شده ابراز کرد:

تجدیدنظر در سیاست FAME، افزایش یارانه 50 درصدی در هر کیلووات ساعت یک حرکت خارق‌العاده است. فروش دوچرخ برقی علی‌رغم همه‌گیری ویروس کرونا رشد کرده و با این یارانه اضافی، انتظار داریم فروش دوچرخ الکتریکی بازار را به هم بزند و تا سال 2025 بیش از 6 میلیون دستگاه فروش کند.

در راستای دستورالعمل‌های اصلاح شده، چندین تولیدکننده دیگر موتورسیکلت برقی در حال تقویت اقدامات زیرساخت شارژ سریع در هند هستند. به‌عنوان مثال، Ola Electric به‌دنبال راه‌اندازی بیش از 100 هزار ایستگاه شارژ تحت آنچه شبکه هایپرشارژر می‌نامد، است. علاوه‌براین، تی‌وی‌اس و Convergence Energy برای توسعه شبکه مشابه ایستگاه‌های شارژ در سراسر هند همکاری کرده‌اند.


FAME II: Faster Adoption and Manufacturing of Electric Vehicles in India

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
RideapartAutocarindiaBikewale
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا