مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

معرفى آونتورا چاپرز، اولین برند موتورسیکلت چاپر در هندوستان

به گزارش موتورسيكلت نيوز، هندوستان یکی از پرتقاضاترین بازارهای دنیا برای انواع موتورسیکلت است که هر روز برندهای بیشتری محصولات خود را در این کشور عرضه می‌کنند. محبوبیت بالای موتورسیکلت در بین هندی‌ها، درهای جدیدی به روی شرکت‌های خصوصی با تمرکز ویژ بر مدل‌های سفارشی، تولید محدود و پروژه‌های شخصی‌سازی باز کرده است.

شخصی‌سازی موتورسیکلت، همانند خودروهای سواری بازار داغی دارد؛ برای مثال آمریکایی‌ها قبل از خرید یک مدل، انواع و اقسام برنامه‌های تغییر قوای فنی یا طراحی را تدارک دیده‌اند تا به‌محض دراختیار گرفتن موتورسیکلت، محصول منحصربه‌فرد خودش را در گاراژ پارک کنند. با اینکه هندوستان میزبان مدل‌های مختلف موتورسیکلت بوده، اما هنوز فرهنگ چاپر (Chopper) و رنگ‌آمیزی متفاوت آن‌ها همه‌گیر نشده است.

اخیراً یک شرکت کاملاً هندی، شانس خود را در فروش چاپرهای سفارشی امتحان کرده است.شرکت آونتورا چاپرز (Avanturaa Choppers)، اولین مرکز فروش رسمی محصولات خود را در شهر بنگلور هند بازگشایی کرده است. آونتورا چاپرز با شرکت‌های خصوصی دیگر هندی یک تفاوت بزرگ دارد؛ این شرکت یک برند رسمی ثبت شده و دارای گواهینامه از انجمن تحقیقات خودرویی هند (ARAI) است. درواقع آوونتورا چاپرز، اولین شرکت تولید چاپر در هندوستان است که محصولات آن مجوز تردد جاده‌ای دارند.

۲۵ متخصص در این شرکت گرد هم آمده‌اند تا با عرضه‌ی اولین محصولات آوونتورا چاپرز، فرهنگ چاپر در این کشور پیشرفت کند. در حال حاضر دو مدل رودرا (Rudra) و پراوگا (Pravega) با پیشرانه‌ی بزرگ ۲۰۰۰ سی‌سی S&S و طراحی متفاوت توسط این شرکت نوپا عرضه می‌شود. آوونتورا چاپرز به‌عنوان پنجمین برند موتورسیکلت‌سازی هند، برای تولید دو موتورسیکلت خود از برندهای شناخته‌شده‎ی جهانی در بخش‌های مختلف کمک گرفته است؛ در پیشرانه، ترمز، سیستم تعلیق، صندلی، تایر و چراغ‌ها به‌ترتیب از محصولات برندهای S&S Cycle آمریکا، Beringer فرانسه، Progressive Suspension آمریکا، Mustang آمریکا، Avon بریتانیا و Kellermann آلمان استفاده شده است.

هم اکنون ظرفیت تولید ۱۰ دستگاه چاپر در ماه توسط این برند وجود دارد و مقامات، قول افزایش ظرفیت تولید تا ماهانه ۴۰۰ دستگاه در آینده را داده‌اند. هر سفارش در طول ۳ ماه تولید و مونتاژ می‌شود و مقامات آوونتورا چاپرز امیدوار هستند که در هر ماه سه دستگاه و در سال جاری ۴۰ دستگاه چاپر هندی به‌فروش برسانند. ارزان‌ترین محصول این شرکت، مدل پایه پراوگا، با قیمتی حدود ۳۰ هزار و ۶۰۰ دلار در دسترس است.

نويسنده: ميلاد زنگانه

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا