مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تعداد موتورسیکلت‌های موجود در همدان اعلام شد/ سرعت بالا مهم‌ترین عامل تصادف موتورسیکلت‌ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: تصادف موتورسیکلت در این شهرستان افزایشی بوده و طی سالجاری ۵۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ فرخ جمالی روز شنبه بیان کرد: مهم‌ترین علت افزایش تصادف موتورسیکلت با وسایل‌نقلیه در شهر همدان تردد با سرعت بالا و رعایت نکردن حق تقدم توسط موتوسواران و ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی در پارکینگ‌ها است.

وی اضافه کرد: تنها در یک هفته گذشته ۳۵ مورد تصادف منجر به جرح موتورسواران در شهر همدان رخ داد که مجروحان به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: ۱۰۰ درصد موتورسواران مجروح در سوانح یک هفته گذشته از کلاه ایمنی استفاده نکردند همچنین ۸۷ درصد بدون بیمه نامه وسیله نقلیه بوده و ۸۰ درصد گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت را نداشتند.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد مجروحان قشر جوان و فعال جامعه هستند اظهار داشت: تردد با سرعت بالا و غیرمجاز موتورسواران موجب بالا رفتن شدت جراحت وارده و شکستگی  اعضای بدن آنها هنگام تصادف شده است.

وی خاطرنشان کرد: موتورسیکلت به علت حجم کم و سرعت بالا مورد استقبال قشر جوان بوده و با آغاز فصل گرم سال جوانان سوار بر این وسیله نقلیه ۲ چرخ اقدام به انجام حرکت نمایشی، لایی کشیدن و تک چرخ در بلوارها و حتی مناطق مسکونی و شهرک ها می کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: در صورت بروز تصادف توسط موتورسواران بدون گواهینامه، علاوه بر توقیف وسیله نقلیه و جریمه، موتورسوار متخلف به مرجع قضایی نیز معرفی می شود.

قابل ذکر است که بیش از ۶۳ هزار دستگاه موتورسیکلت در شهرستان همدان تردد دارند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
ایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا