مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

آینده حمل و نقل شهری در دست اسکوتر الکتریکی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، خودروهای الکتریکی در آينده‌ای نزدیک در سراسر جاده‌ها حضور خواهند یافت و سلطنت خودروها و کامیون‌های پرمصرف بنزینی و گازوییلی به پایان خود نزدیک خواهد شد؛ ولی هنوز راهی طولانی تا پذیرش ناوگان خودروهای پاک الکتریکی در جهان باقی مانده است؛ اما شاید راه‌‌حلی موقت و مقرون‌به‌صرفه تا رسیدن به هدف نهایی وجود داشته باشد.

شرکت تایوانی گوگورو، راه‌حل مناسبی پیشنهاد می‌دهد. این شرکت حدود ٢ سال پيش از اسکوتر جدیدی با نام گوگورو ۲ رونمایی کرده‌ است. به‌ گزارش سایت وِرج:

این اسکوترها می‌توانند در ۴.۳ ثانیه به‌ سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت دست یابند. حداکثر سرعت آن‌ها ۹۰ کیلومتر بر ساعت است و با یک‌ بار شارژ کامل قادر به طی مسافت ۱۱۰ کیلومتر هستند.

گوگورو ۲ در تایوان قیمتی معادل ۳۸,۸۰۰ دلار تایوان دارد و درصورتی‌که در بازار‌های جهانی عرضه شود، قیمتی معادل ۱۲۹۵ دلار آمریکا خواهد داشت.

استفاده گسترده از این اسکوترها می‌تواند به فراگیر شدن استفاده از خودروها برقی کمک کند. با این‌حال یکی از محدودیت‌های استفاده از این فنّاوری در حال ظهور، گریبان این محصولات را نیز گرفته است. این محدودیت درواقع راه‌اندازی زیرساخت‌های لازم برای حمایت از تغییر به سمت حمل‌ونقل الکتریکی است که باید بر موانع آن غلبه شود.

این اسکوترها می‌توانند برای کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی در حمل‌ونقل، به‌ویژه در محیط‌های شهری که مسافت‌های کوتاه مانعی نیست، نقشی حیاتی ایفا کنند. برنامه‌هایی همچون CitiBike با موفقیت ثابت کرده‌اند که می‌توانند پل ارتباطی میان هدف امروز ما برای جابجایی در شهر‌ها و رسیدن به انرژی کاملاً پاک در آینده باشند.

نویسنده: محمدامین هاشمی

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا