مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

افتتاح خطوط تولید انبوه باتری‌‌های پیشرفته نسل جدید متعلق به وزارت دفاع/ شارژ موتورسیکلت‌های الکتریکی در همه نقاط و ظرف مدت کمتر از ۲ ساعت

خطوط تولید باتری‌های فوق سنگین نیروگاهی و کششی در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، محصولات این خطوط تولید در حوزه باتری‌های سرب اسیدی شناور با تکنولوژی صفحات تیوبلار، تامین کننده ذخیره ساز‌های انرژی سامانه‌های کشور، نیروگاه‌های برق حرارتی و برق آبی و سیستم‌های مخابراتی، صنایع فولاد و معادن و سایر صنایع حساس و کلیدی کشور کاربرد خواهد داشت.

با افتتاح این طرح‌های راهبردی، خانواده ذخیره ساز‌های مورد نیاز سامانه‌های دفاعی کشور در وزارت دفاع به صورت کاملا بومی تولید می‌شود.
محصولات تولیدی و خطوط افتتاح شده برای تمامی سامانه‌های دفاعی از جمله انواع هواپیماها، بالگردها، شناور‌های سطحی و زیر سطحی و مهمات هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

افتتاح این خطوط گام مهمی در خودکفایی نیرو‌های مسلح و جلوه‌ای از خودباوری نیرو‌های جوان و محقق صنعت دفاعی به شمار می‌آید و ظرفیت اطمینان بخشی برای تامین انرژی سامانه‌ها و سیستم سلاح‌های جدید نیرو‌های مسلح ایجاد می‌شود.

دستاورد‌های سازمان توسعه منابع انرژی در لبه فناوری جهانی قرار دارد

سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در مراسم افتتاح این پروژه‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدا، شهدای صنعت دفاعی به ویژه شهدای مجموعه سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع اظهار داشت: این دستاورد‌ها حاصل تلاش‌های چندین ساله جهادگران صنعت دفاعی در سازمان «توان» است که مجموعه‌ای از ذخیره سازه‌ها و تامین کننده‌های انرژی سامانه‌ها و همه تجهیزات مورد نیاز بخش‌های نیرو‌های مسلح و کشور در حوزه نیروگاهی و همه سازمان‌هایی که نیازمند توان و انرژی هستند را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه‌های بازدید شده در این صنعت در لبه فناوری جهانی قرار دارد گفت: دانشمندان جوان و مدیران ارزشمند صنعت دفاعی کار بزرگی را در این سازمان به منصه ظهور رساندند و موفق شدند به پیچیده‌ترین و دشوارترین فناوری در حوزه انرژی دست پیدا کنند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه به لحاظ سطح و ارزشمندی، تولید انرژی در مقیاس قابل سنجش با هزینه، حجم و کیفیت تجهیزات نیرو‌های مسلح در این سازمان کاملا رشد داشته است گفت: به لحاظ کمیت مجموعه تولیدات سازمان توان طی ۵ سال گذشته رشد ۱۰ برابری داشته است.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تولیدات مجموعه سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع در بسیاری از محصولات، کشور را از واردات بی نیاز کرده است تصریح کرد: انشاءالله این مسیر با برنامه‌ی ۴ ساله‌ای که تدوین شده است با دقت و سرعت ادامه پیدا خواهد کرد و قطعاً بخش‌های مولد انرژی که دراین مجموعه تولید و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد در دقت تسلیحات و تجهیزات نیرو‌های مسلح تاثیرات چشمگیری را خواهد داشت.

دستاورد‌های سازمان توان نیاز‌های کشور به واردات را نزدیک به صفر کرده است

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح نیز در این مراسم گفت: امروز در افتتاح خطوط تولید باتری‌های نظامی و باتری‌های فوق سنگین نیروگاهی و کششی و همچنین در بازدید از نمایشگاه ۱۰ ساله دستاورد‌های سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، شاهد پیشرفت‌های ارزنده و قابل تقدیری بودیم.

امیر حاتمی با بیان اینکه سازمان توان در یک برنامه ۴ ساله توانسته است تمامی اهداف تدوین شده در این مدت را به خوبی اجرا نماید گفت: این سازمان همچنین نقش خود را در ارتقای قدرت رزم نیرو‌های مسلح به درستی ایفا کرده است.

وی با بیان اینکه نوع ماموریت سازمان توان به گونه‌ای است که بسیاری از تسلیحات و تجهیزات دفاعی و همچنین بخش‌های غیر دفاعی کشور را متاثر از عملکرد خوبی می‌کند تصریح کرد: سازمان توسعه منابع انرژی همواره باید همپای توسعه بخش‌های دفاعی و غیر دفاعی خود را بروز و از بهترین فناوری و تکنولوژی‌ها در ساخت محصولات خود بهره ببرد.

وزیر دفاع ادامه داد: بحمدالله حرکت و مسیری در این سال‌ها سازمان توان طی کرده است به گونه‌ای بوده است که نیاز خارجی بخش‌های دفاعی کشور و همچنین بخش‌های غیر دفاعی کشور به تامین انرژی و انواع ذخیره ساز‌های پیشرفته را نزدیک به صفر کرده است و این موضوع علاوه بر اشتغال مولد، میزان قابل توجهی صرفه جویی ارزی نیز به همراه داشته است.

شارژ موتورسیکلت‌های الکتریکی در همه نقاط و ظرف مدت کمتر از ۲ ساعت

مهندس مجید هدایت مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع نیز در ادامه این مراسم گفت: امروز ۵ افتتاح و یک رونمایی و همچنین افتتاح نمایشگاه دستاورد‌های ۱۰ ساله سازمان توان را شاهد بودیم.

وی افزود: به لطف خداوند متعال ۳ رونمایی و افتتاح سنگین در حوزه سامانه‌های مربوط به زیر سطحی‌ها و همچنین سامانه‌های مربوط به سطوح پروازی و مخابرات و بیسیم‌های شهری داشتیم.

مهندس هدایت با بیان اینکه دقت، کیفیت و ارزش بسیار بالای سامانه‌های افتتاح شده است گفت: برخی از دستاورد‌های رونمایی شده در این سازمان حاصل تلاش ۱۰ ساله متخصصان صنعت دفاعی در مجموعه توان بوده است.

وی با بیان اینکه دو افتتاح دیگر صورت گرفته در سطح ملی در حوزه باتری‌های ساکن، صنعتی و کششی در مجموعه توان گفت: این باتری‌ها در حوزه حمل و نقل، انرژی‌های تجدید پذیر و خورشیدی و صنایع نظامی با جهش قابل توجه از ۱۸ میلیون آمپر به ۵۰ میلیون آمپر ساعت در سال ارتقا یافتند که در این زمینه دست صنایع مختلف کشور برای استفاده از این محصولات کاملا باز شده است.

مجید هدایت با بیان افتتاح دیگر در حوزه سایت‌های مربوط به کمک به حوزه زیر ساخت حمل و نقل الکتریکی و شارژ مربوط به موتورسیکلت‌ها گفت: این سایت می‌تواند از امکانات خورشیدی استفاده نموده و موتورسیکلت‌های الکتریکی را در همه نقاط و ظرف مدت کمتر از ۲ ساعت شارژ کند.

وی با بیان اینکه رونمایی از پروژه‌های مربوط به تامین برق و آب در مناطق دور افتاده کشور و همچنین برای عشایر گفت: حدود یکصد محصول در این زمینه آماده تحویل به سازمان عشایری کشور شده است.

مدیر عامل سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع، افزایش ظرفیت سالیانه تولید از ۱۸ به ۵۰ میلیون آمپر ساعت، صرفه جویی ارزی سالیانه ۴۰ میلیون دلار، توسعه سبد محصولات به ۱۵۰ محصول، کاهش ۲۰ درصدی بهای تمام شده محصولات، ارتقای کیفیت و قابلیت اطمینان محصولات، افزایش طول عمر باتری، ورود به عرصه تولید باتری‌های نوین بدون نیاز به نگه داری (TMF) و افزایش سهم بازار از جمله مزایای کلی پروژه «صنعت نوین باتری‌های نظامی و باتری‌های فوق سنگین نیروگاهی و کششی» عنوان کرد.

بیشتر بخوانید:

سپاه، ارتش و بنیاد برکت به کمک شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید موتورسیکلت بیایند

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
خبرگزاری صدا و سیماایرنا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا