مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سردار هاديانفر: خريد و فروش موتورسيكلت بدون پلاك جرم است

به گزارش موتورسيكلت نيوز، رئیس پلیس راهور ناجا گفت: ورود و استفاده از موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی ممنوع است و اگر داخل کشور بیاید، قطعا به عنوان قاچاق محسوب می‌شود.

سردار سیدکمال هادیانفر اظهار کرد: ما در کشور خودمان بالغ بر ۱۲ میلیون موتورسیکلت داریم که بیشتر به عنوان وسیله کار و معیشت هم‌وطنان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: ورود و استفاده از موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی‌سی ممنوع است و این شرط همچنان ادامه دارد و اگر داخل کشور بیاید قطعا به عنوان قاچاق محسوب می‌شود، زیرا از مبادی رسمی اجازه ورود به کشور را ندارند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: به این موتورها مجوز داده نمی‌شود، ثبت سفارشی صورت نمی‌گیرد و گمرک‌ها ترخیص‌کننده آن هستند؛ هیج مرجع یا سازمانی برای تردد این موتورها مجوز صادر نمی‌کنند به جز دستورالعملی که پلیس راهور برای دستگاه‌های امنیتی انتظامی صادر کرده که می‌توانند از موتورهای بالا ۲۵۰ سی‌سی برای مدیریت ترافیک استفاده کند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: موتورسیکلت‌های بدون پلاک هم نام‌شان موتورسیکلت‌های مخدوش است یا شاید سرقتی باشند. البته تمام آن‌ها در سامانه ثبت شدند، ما موتورسیکلتی نداریم که پلاک نداشته باشد. چون اگر وجود داشته باشد حتما جرم است. تمام موتورها باید پلاک شوند.

وی گفت: اگر به کسی موتورسیکلت بدون پلاک و سند را برای خرید ارجاع دادند، این کار را انجام ندهد. چون موتور مسروقه محسوب می‌شود. 

پايان پيام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
همشهرى آنلاينباشگاه خبرنگاران جوان
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا