مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

گزارش انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان موتورسیکلت از کنفرانس ایمنی جاده‌ها

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از UNECE، این میزگرد با هدف دستیابی به پیشرفت قابل اندازه‌گیری در اهداف توسعه پایدار در مورد ایمنی جاده‌ها متمرکز است و شرکت‌کنندگان به یک بحث استراتژیک در مورد یک اقدام ضروری جدید دعوت می‌شوند.

با وجود تلاش‌های قوی و مداوم کشورهای عضو، جامعه بین‌المللی تا سال 2020 قادر به دستیابی به اهداف توسعه پایدار در مورد ایمنی جاده نبود، همان‌طور که با افزایش، به جای کاهش، تلفات جاده‌ای و صدمات در سطح جهانی مشهود است. در نتیجه این میزگرد در شناخت نواقص و رفع این چالش کمک خواهد کرد.

میزگرد ITC ذینفعان اصلی را برای بحث استراتژیک در مورد روند جدیدی که برای پیشرفت قابل اندازه‌گیری در مقابله موفقیت‌آمیز با بحران مداوم در ایمنی جهانی جاده لازم است، گرد هم می‌آورد.

در سال 2020 سه نقطه عطف برای تلاش‌های جامعه جهانی و سازمان ملل متحد برای شناسایی نقص‌ها و رفع این چالش وجود داشت:

اول، بیانیه استکهلم در مورد ادامه همکاری بین‌المللی در مورد ایمنی جاده‌ها تا سال 2030، که در سومین کنفرانس جهانی وزیران در مورد ایمنی جاده‌ها (در استکهلم، در تاریخ 19-20 فوریه 2020) انجام شد.

دوم، تصویب توصیه‌های مربوط به تقویت سیستم‌های ایمنی ملی جاده (1 آوریل 2020) توسط ITC، ارائه رهنمودهای به روز شده برای کشورهای عضو در مورد چگونگی تقویت سیستم‌های مدیریت ایمنی راه‌های خود.

سوم، تصویب قطعنامه A/RES/74/299 در مورد «بهبود ایمنی جهانی جاده» (31 آگوست 2020) توسط مجمع عمومی برای شروع دومین دهه اقدام برای ایمنی جاده 2021-2030، خواستار تهیه برنامه اقدام دهه دوم با اهداف بلند پروازانه جدید.

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از IMMA، آقای راکش شارما، رئیس انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان موتورسیکلت در میزگرد برگزار شده (ITC) کمیته حمل و نقل داخلی (UNECE) شرکت کرد و در هیئت اختتامیه گفت:

ایمنی جاده برای تولیدکنندگان وسایل‌نقلیه موتوری، نه تنها به‌عنوان یک تعهد اجتماعی بلکه از نقطه نظر تجاری نیز یک مسئله است.

آقای شارما علاوه‌براین، بر تمایل تولیدکنندگان به همکاری در ایجاد راه‌حل‌هایی برای ایمنی راه را تاکید کرد.

خانم لوسیانا ایوریو، رئیس مجمع جهانی WP.1 برای ایمنی ترافیک جاده‌ای، به‌عنوان مجری بحث در هیئت، قدردانی خود را از کمک‌های انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان موتورسیکلت طی سال‌های گذشته در فعالیت‌های WP.1 ابراز داشت.

این میزگرد با هدف گردآوری ذینفعان اصلی برای بحث استراتژیک در مورد راهکار جدید برای حل بحران ادامه دار در زمینه ایمنی جاده‌ای جهانی برپا شد. زیرا جامعه بین‌المللی قادر نبود تا سال 2020 به هدف 3.6 از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل برای به نصف رساندن تعداد کشته‌ها و مصدومین جهانی در اثر تصادفات جاده‌ای دست یابد.

برخی از سخنرانان، از جمله آقای ژان تات، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور ایمنی راه و خانم اولگا آلگایرووا، دبیر اجرایی UNECE، وزیر حمل‌ونقل هلند خانم کورا ون نیووانهیزن و آقای دیمیتری میتروشین، از فدراسیون روسیه با اشاره به تغییر مداوم در الگوهای تحرک به‌ویژه به روش‌های جداگانه حمل‌ونقل ناشی از همه‌گیری بهداشت، چالش‌های جدیدی را مطرح کردند.

دکتر اتین کروگ و دکتر نان تران از سازمان بهداشت جهانی، از یک رویداد جهانی سازمان ملل متحد تا پایان سال 2022 برای ترویج و پیشبرد برنامه جهانی جدید برای عملکرد 2021-2030 که هم اکنون در دست توسعه است و انتظار می‌رود در سپتامبر 2021 منتشر شود، اعلام کردند.

این برنامه نیاز به بخشی از راه‌حل‌های محلی متناسب با موضوعات محلی و ارتقاء پیشرفت‌های مکرر پیشرونده که منجر به کاهش قابل توجه تصادفات جاده‌ای، صدمات و تلفات می‌شود را مورد اهمیت قرار می‌دهد.

همچنین آقای متیو بالدوین (هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا برای ایمنی راه)، آقای راب مک اینرنی (مدیر عامل IRAP)، آقای یووی لی مدیر بخش حمل‌ونقل پایدار UNECE و نمایندگان ESCWA آقای موکتار ال هاچن، مدیر بخش و آقای ویمین رن، مدیر بخش حمل‌ونقل UN ESCAP، مشارکت کردند.

سخنرانان خاطر نشان کردند که تغییر تحرک و چالش‌های ایمنی و پایداری ناشی از همه‌گیری نیز باید به‌عنوان فرصتی برای دیدگاه جدید در مورد بهبود ایمنی جاده‌ها در سراسر جهان در نظر گرفته شود.

جلسه 83 کمیته حمل‌ونقل داخلی

با وجود نهادهای تابعه به‌عنوان WP.1 و WP.2، آی‌تی‌سی مجمع جهانی بین دولتی را فراهم می‌کند، جایی که کشورهای عضو سازمان ملل متحد و سازمان‌های بین‌المللی و سهامداران بخش حمل‌ونقل گرد هم می‌آیند تا ابزارهای همکاری اقتصادی را پیش برده و ابزارهای قانونی بین‌‍المللی در مورد حمل‌ونقل داخلی را مورد بحث قرار داده و تصمیم‌گیری کنند.


UNECE Inland Transport Committee (ITC) Round Table On Road Safety

عنوان میزگرد در 26 فوریه 2021

Road safety at a crossroads at the dawn of the new Decade of Action

انجمن بین‌المللی تولیدکنندگان موتورسیکلت (IMMA)

International Motorcycle Manufactuers Assosiation


بیشتر بخوانید:

مجمع حمل‌ونقل بین‌المللی (ITF) از 9 تا 23 ژوئن 2021 کارگاه آموزشی ایمنی موتورسواران (سوار شدن در یک سیستم ایمن) را به‌طور مجازی برگزار می‌کند

رویکردهاى مهمى در مورد ایمنی موتورسیکلت در کنفرانس WP.1 سازمان ملل متحد در استکهلم ارائه شد

پرداختن به موضوع اهميت استفاده از موتورسيكلت ها در سومین کنفرانس جهانى وزيران در سوئد

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
IMMAUnece
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا