بررسی صنعت موتورسیکلت برزیل در 4 ماهه اول سال 2021

به گزارش موتورسیکلت نیوز، شیوع کویید 19 تهدید زیادی برای رشد اقتصاد نوپای برزیل است. در حالی که محرکهای مالی بیشتر بعید بهنظر میرسد تاثیر داشته باشد، زیرا سیاستهای پولی در مسیر عادیسازی گام برداشتهاند.
شاخصهای اقتصادی در سه ماهه اول سال 2021 فقط یک توسعه متوسط را نشان میدهد. این به احتمال زیاد بهدلیل افزایش مداوم نرخ آلودگی کویید 19 از نوامبر سال گذشته است که به نوبه خود بر اعتماد مصرفکنندگان و تجارت تأثیر گذاشته است. حمایت مالی که در سال 2020 به کمک اقتصاد آمد، بعید است که امسال نقش مهمی داشته باشد.
فروش در سه ماه اول سال کاهش یافته و در چهار ماه اول سال 2021 کل فروش 263.298 دستگاه بوده است که در مقایسه با دوره مشابه در سال 2020 میزان 6.8 درصد کاهش و در مقایسه با سال 2019 با افت چشمگیر 27.0 درصدی روبهرو بوده است.
تمام تولیدکنندگان در تلاشند و منطقه صنعتی مانائوس که به صنعت موتورسیکلت اختصاص داده شده است یکی از بیشترین آسیبدیدگان کوید 19است.
هوندا، که از دههها قبل 80 درصد سهم بازار را در اختیار دارد، در سال جاری رقم 11.9 درصد (-33.7 درصد در مقابل 2019) را از دست داد در حالی که یاماها 7 درصد و بیامو 14.3 درصد را از دست داد.
دو مارک جدید در حال ظهور است: برند Shineray چینی، در رتبه 6 تولید کننده و رویال انفلید در مکان 9 قرار دارد.
در برزیل، صنعت خودرو به سختی تحت تأثیر گسترش کویید 19 قرار گرفته است، در حالی که روند بخش موتورسیکلت بسیار بهتر از بخش خودرو است.
در سه ماهه دوم سال 2020 فروش 61 درصد کاهش یافت، اگرچه دولت اقدامات تعطیلی محدود برای “محافظت” از اقتصاد را انجام داد.
بازار با شروع فروش از ماه ژوئیه با 0.6 درصد افزایش بهبود یافت که البته باز هم منفی بود. سرانجام سال 2020 با تعداد 932.368 فروش به پایان رسید که 14 درصد کمتر از سال 2019 بود.
هوندا با فروش 734.744 دستگاه (-16.6٪) و با نگاهی به صحنه رقابت، بیش از دیگران ضرر کرده است.
در جایگاه دوم یاماها با تعداد 149.124 فروش موفق به کسب 2.4 درصدی شد و بیامو نیز با 110.697 فروش (+4.2٪) بهبود یافت. در مکان چهارم کاوازاکی با 8.889 دستگاه (+7.5%) درخشان است و پس از آن سوزوکی با 6.840 دستگاه (-44.6٪) و تریومف با 4.330 دستگاه (-18.1٪) قرار داشتند.
پایان پیام/