مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ادعای رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران درباره تعداد مجوزهای صادره در صنعت موتورسیکلت چین/ انتقاد روغنی به تعداد مجوزهای تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران

به گزارش موتورسیکلت نیوز، ابوالفضل روغنی گلپایگانی رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران که ریاست سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران و عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس را در کارنامه خود دارد گفت: در دو سال گذشته در سایه افزایش قیمت ارز و ممنوعیت واردات، افزایش تولید داشته ایم اما تولید برخی محصولات با تکنولوژی دست دوم بوده و این دستاورد بومی سازی نیست.

به اعتقاد او صنعت ایران برای رقابت در بازار جهانی به تکنولوژی های جدید نیاز دارد و تراز تجاری مثبتی که به ظاهر سال ۹۹ به وجود آمده را ناشی از محدودیت واردات دانسته و آن را امتیازی برای اقتصاد و صنعت کشور نمی داند، با این حال تاکید کرد افزایش تولید خوبی در سال های اخیر رقم خورده و نیاز کشور در برخی محصولات تقریبا برآورده شده است. در ادامه قسمتی از متن گفتگو وی با تحلیل بازار را می‌خوانید.

یکی از مشکلاتی که همواره مورد انتقاد فعالان صنعتی قرار دارد وجود مجوزهای دست و پاگیر و بروکراسی اداری است، اما در شرایط کنونی در ایران مجوزهای زیادی برای تولید صادر می شود با این حال بسیاری از این مجوزها به تولید با کیفیت و در حد اسکیل جهانی ختم نمی شود، مشکل کجاست؟

مشکل اساسی در بخش صنعت ایران نبودن همان استراتژی صنعتی است، در ایران به اندازه کشورهای هند، چین و تایلند مجوز خط تولید موتورسیکلت صادر کرده است، به طوری که  تاکنون بیش از ۲۰۰ مجوز برای تولید موتورسیکلت و محصولات وابسته صادر شده و در کشوری مانند چین تنها ۱۲ مجوز برای تولید این محصولات صادر شده است، در حالی که  میزان و کیفیت تولید موتورسیکلت در ایران و این کشورها قابل مقایسه نیست و ما بسیار عقب هستیم. همچنین کره جنوبی هم اکنون چهار یا پنجمین تولیدکننده خودرو در جهان است در حالی که ۶ مجوز تولید خودرو بیشتر در این کشور صادر نشده است و در ایران با وجود اینکه نزدیک به ۴۷ مجوز ساخت خودرو صادر شده فاصله زیادی با صنعت خودرو سازی کره جنوبی داریم.

بیشتر بخوانید:

تولیدکنندگان موتورسیکلت ایران

تاریخچه صنعت موتورسیکلت ایران

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
تحلیل بازار
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا