مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تولید نسل جدیدی از موتورهای الکتریکی بدون آهن‌ربا توسط شرکت آلمانی/ تحولی نوین برای موتورسیکلت‌ها و خودروها در راه است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، به‌نظر می‌رسد همه دنیا برای یافتن راه‌حل‌های کم‌مصرف و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای عجله دارند و اکنون، شرکت آلمانی تولیدکننده قطعات خودرو، به تازگی به سهم آن‌ها در مسابقه هوای پاک کمک کرده است.

شرکت MAHLE در حال ساخت نوع جدیدی از موتور الکتریکی بدون آهن‌ربا است که نیازی به عناصر کمیاب ندارد. این امرعلاوه بر سازگاری بیشتری با محیط زیست، از نظر هزینه‌ها و امنیت منابع نیز مزایایی را به همراه دارد. ویژگی اصلی موتور جدید، انتقال قدرت القایی و در نتیجه بدون تماس است.

این به موتور اجازه می‌دهد حتی در سرعت‌های بالا با راندمان 95 درصد کار کند، سطحی که قبلاً فقط توسط اتومبیل‌های فرمول E بدست آمده بود. بنابراین، این شرکت موفق به ترکیب نقاط قوت مفاهیم مختلف موتور الکتریکی در یک محصول شده است. این پیشرفت جدید به‌راحتی مقیاس‌پذیر است و می‌تواند در هر چیزی از زیرمجموعه‌های وسایل‌نقلیه تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

این موتور در همه شرایط بسیار کارآمد است و در بخش‌هایی که وسایل‌نقلیه بیشتر در ترافیک جاده کار می‌کنند، این مزایا را نشان می‌دهد. همچنین از دوام بالایی برخوردار است. زیرا، انتقال جریان الکتریکی لازم بین قسمت‌های چرخان و ثابت در داخل موتور بدون تماس صورت می‌گیرد و بنابراین بدون سایش است.

دکتر مارتین برگر، معاون تحقیقات شرکت و مهندسی پیشرفته این شرکت می‌گوید:

موتور بدون آهنربای ما مطمئناً می‌تواند به‌عنوان یک پیشرفت شناخته شود. زیرا، چندین مزیت را فراهم می‌کند که هنوز در یک محصول از این نوع ترکیب نشده‌اند. در نتیجه، ما می‌توانیم محصولی با بازده فوق‌العاده و با هزینه‌ای نسبتاً کم به مشتریان خود ارائه دهیم.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
MahleMotorbikewriter
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا