مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

ثبت اختراع سیستم هوشمند کمربند ایمنی برای موتورسیکلت‌ها توسط طراح مشهور

به گزارش موتورسیکلت نیوز، طراح افسانه‌ای ایتالیایی «جورجتّو جوجارو» به‌خاطر دوکاتی 860GT و سوزوکی RE5 مشهور است. این طراح نامی همچنین با لوتوس، سیکو، نیکون و…کار کرده است. جای تعجب نیست که شرکت «جوجارو ایتال‌دیزاین» از سال 1968 نیرویی مهم در صنعت خودرو بوده است. اما، جدیدترین حق ثبت اختراع آن به‌جای ظاهر به ایمنی توجه دارد.

حق ثبت اختراع ایتال‌دیزاین در 22 آوریل 2021 منتشر شد. سیستم متشکل از یک تکیه‌گاه سفت و سخت و مهارهای متعدد، راکب را محکم نگه می‌دارد.

یک اتصال انعطاف‌پذیر دامنه حرکت راکب را در حالی که در زین است حفظ می‌کند. البته، در صورت تصادف، معمولاً به موتورسواران آموزش داده می‌شود که چگونه دوچرخ را رها کنند. جدا شدن از وسیله‌نقلیه می‌تواند از شدت آسیب‌ها بکاهد. زیرا، سوارکار را از درگیر شدن با وسیله‌نقلیه جلوگیری می‌کند. مهندسان این شرکت با توجه به سیستم کمربند ایمنی برای چنین جداسازی‌های غیربرنامه‌ریزی شده، این نرم افزار را برای شناسایی بهترین زمان جدا کردن از دستگاه مجهز کردند.

به عنوان مثال، اگر موتورسوار وسیله‌نقلیه دیگری را استخوان بندی کند ، کامپیوتر داخلی می تواند تشخیص دهد که بهتر است کاربر را در جای خود قفل کند ، تا از برخورد اضافی با خود وسیله نقلیه جلوگیری شود. البته ممکن است سیستم در یک جا تشخیص دهد راکب باید قفل شود و در جای دیگر ممکن است تشخیص دهد جدا شود تا احتمال آسیب‌دیدگی کاهش یابد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
worldwidecycleworlditaldesign
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا