مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

هلند برای ردیابی کیلومتر شمار موتورسیکلت‌های کارکرده و جلوگیری از کلاهبرداری در فروش اقدام کرد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در هلند، در طول کار تعمیر و نگهداری، کیلومتر شمار خودروها ثبت و ذخیره می‌شود. در ابتدا این فقط برای اتومبیل‌ها صدق می‌کرد، اما اکنون برای موتورسیکلت‌ها نیز انجام می‌شود. این امر برای جلوگیری از دستکاری کیلومتر شمار در هنگام فروش است.

خرید موتورسیکلت دست دوم کاری پرمخاطره است. مهم نیست که فروشنده به شما چه بگوید، زیرا شک و تردید و نگرانی از خرابی‌های پنهان و عدم صداقت گفتار فروشنده همراه شماست. اما، برای کمک به محافظت از شهروندان در برابر چنین اتفاق‌هایی، اداره وسایل‌نقلیه هلند (RDW) رجیستری را برای ردیابی قرائت کیلومتر شمار در وسایل‌نقلیه اجرا کرده است. در این سیستم مسافت پیموده شده در طی هر بار تعمیر و نگهداری، تعمیر یا تعویض تایر و… ثبت می‌شود. با توجه به اینکه فروشگاه‌های محلی شماره‌ها را به RDW گزارش می‌دهند، سیستم یک پرونده کامل برای هر وسیله‌نقلیه ایجاد می‌کند.

در نتیجه دارندگان وسایل‌نقلیه می‌توانند از اطلاعات تأیید شده RDW در طی فرآیند فروش مجدد استفاده کنند. رجیستری همچنین به خریداران این اختیار را می‌دهد که نه تنها مسافت پیموده شده کلی وسیله‌نقلیه، بلکه اثبات سابقه سرویس منظم را نیز درخواست کنند.

تلاش‌های RDW به مهار کلاهبرداری‌های فروش مجدد کمک کرده است و مقامات هلندی اخیراً اعلام کردند که این سیستم در تاریخ 1 ژوئیه 2021 به موتورسیکلت‌ها نیز گسترش خواهد یافت. مشابه ثبت نام خودرو، مکانیک‌های محلی در حین سرویس و تعمیرات منظم کیلومتر شمار موتور را ثبت می‌کنند. با وجود گسترش، مهم است که توجه داشته باشید سیستم کاملاً داوطلبانه است.

تاکنون فقط تعمیرات بیش از 150 یورو ثبت شده است که با اصلاحیه موتورسیکلت این حد به صفر کاهش یافته است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
motorradonlineRideapartRdw
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا