محصول پولاریس در ثبت اختراع جدید

به گزارش موتورسیکلت نیوز، هدف از ساختن این دستگاه پیشبرد ایده موتورسیکلت برفی Timbersled بوده است. در تصویر1 حق ثبت اختراع جدید پولاریس، مدل تکامل یافته دوچرخ برفی تیمبرسلد را نشان میدهد که روی یک شاسی متفاوت و هدفمند اعمال شده است.

بیش از یک دهه است که کمپانی تیمبرسلد در حال ساخت نوعی موتورسیکلت ویژهای برای تبدیل موتورسیکلتهای متعارف به موتورسیکلتهای برفی با طراحی خاصی است که چرخ جلو را با اسکی و چرخ عقب را با یک سیستم تعلیق خاص جایگزین کند. پس از تصاحب کمپانی تیمبرسلد توسط کمپانی پولاریس در سال 2015، بهنظر میرسد که اکنون همین فناوری با تلاش برای ساخت یک وسیله هدفمند پیش میرود و در حال توسعه این ایده است. حق ثبت اختراع تازه منتشر شده از پولاریس، طراحی شده توسط آلن مانگنوم، بنیانگذار تیمبرسلد نشان میدهد که طراحی جدید همان سیستم ردیابی عقب را برای چرخ عقب به همراه سیستم تعلیق جلو مبتنی بر طراحی چند شاخه، بهعنوان بخش های ویژه این طرح تصویب میکند، اما آنها را به مجموعهای اضافه میکند که بهجای بخش مرکزی موتور کراس عادی، قسمت شاسی مرکزی با هدف خاص و سبک ویژهای طراحی شده است.

بهطور غیرمعمول، این شاسی یک طرح تک بدنه است و پنلهای آلومینیومی در هر دو طرف یک موتور تک سیلندر هاسکوآرنا 450 قرار میگیرند و ساختار اصلی را تشکیل میدهند. این طراحی اجازه میدهد تا موتور، بالاتر و جلوتر از آنچه در قاب موتورسیکلتهای رایج مرسوم است، سوار شود و درست در پشت سر فرمان قرار گیرد. در نتیجه، کل طرح موتورسیکلت تغییر میکند.

در یک موتورسیکلت برفی اولیه که طراحی آن از یک موتورسیکلت معمولی نشات گرفته شده است، چرخ عقب نسبت به محور چرخش چرخ موتورسیکلت، عقبتر قرار میگیرد. یعنی در پشت قسمت اصلی صندلی و پایهها قرار دارد. بنابراین، وزن راکب مستقیماً از بالا اعمال نمیشود. در طراحی جدید، چرخ محرک بسیار جلوتر است و سوارکار را مستقیماً در بالای محور چرخش قرار میدهد و بدین ترتیب منجر به ایجاد وسیلهنقلیه کوتاهتری میشود.
سیستم تعلیق چرخ عقب و سیستم تعلیق جلو اساساً همان موارد موجود در مدلهای تیمبرسلد فعلی هستند، اما شاسی ساخته شده در این مدل امکان ایجاد تغییراتی در هندسه انتهای ساختار را فراهم کرده است و این تغییرات باعث افزایش سرعت تعلیق از حدود 9 اینچ به 12 اینچ درسیستم تعلیق تعبیه شده در عقب موتورسیکلت برفی شدهاند.

با جابهجایی قوای محرکه به سمت جلو و به سمت بالا، مخزن سوخت نیز تغییر مکان داده و به فضایی منتقل میشود که اکنون مستقیماً زیر صندلی وجود دارد. در عین حال، عمل خنکسازی با استفاده از هدایت جریان آب از سمت موتور به سمت مبدل حرارتی بالای سیستم تعلیق جایگزین شده با چرخ عقب و طراحی شده بهجای رادیاتور، همانند بسیاری از موتورسیکلتهای برفی حاصل میشود. برف، آب و یخهای پرت شده توسط سیستم تعلیق عقب به مبدل حرارتی برخورد میکنند تا به انتقال گرما از آب داخل آن کمک کنند.

پیگیری مراحل انجام شده جهت ثبت اختراع جدید این موتورسیکلت دوقطبی نشان میدهد که این پروژه حداقل از سال 2018 در دست توسعه است و به وضوح مشخص است که در حال حاضر هنوز روی آن کار میشود. بنابراین، تولید یک دستگاه براساس این ایدهها دور از واقعیت نیست.
بیشتر بخوانید:
معرفى اتوموتورسیکلت سه چرخ پولاریس
پایان پیام/