بررسی صنعت موتورسیکلت ژاپن در سه ماهه اول سال 2021

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلت ژاپن در سال 2021، تقریبا مثبت آغاز شد و فروش آن در همه بخش‌ها افزایش یافت. فروش داخلی سه ماهه اول در 91.797 دستگاه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8.4 درصد و نسبت به فصل اول سال 2019 میزان 5.5 درصد افزایش داشته است.

رهبر بازار دوباره هوندا با 44.214 دستگاه (-3.4٪) و پس از آن یاماها با 17.768 دستگاه (+ 20.6٪) و سوزوکی با 15.090 (+40%) قرار دارند. عملکرد برجسته برای تریومف (+42.3%) ( نسبت به فصل اول سال 2020، هاسکوآرنا (+85.5%) و موتوگوزی (+65%) است.

ژاپن بهتر از اکثر کشورها ریسک مرتبط با کویید19 را مدیریت کرده و صنعت موتورسیکلت پس از سال‌ها افول ناگهان شرایط جدیدی را نشان می‌دهد. در طی سال‌های گذشته نسل‌های جدید دو چرخ را رها کرده‌اند. اما از ترس بیماری همه‌گیر کرونا تقاضای جدید در حال افزایش است. با توجه به این که این صنعت تحت تأثیر اثرات تعطیلی‌ها قرار گرفت، روند فروش ماه‌های اخیر بسیار دلگرم کننده است.

در نیمه اول سال 2020، بازار در مقایسه با سال 2019 حجم خود را از دست داد. اما تا پایان سپتامبر جبران شد. در سه ماهه چهارم با رشد بیش از مدت مشابه در سال 2019 میزان 21.2 درصد جهش داشت که رشد چشمگیری بود. کل فروش سال 2020 تعداد 388.005 دستگاه بوده است که 1.4 درصد رشد را نشان می‌داد.

با نگاهی به صحنه رقابت در سال گذشته، هوندا با تعداد 175.206 دستگاه (+1،2٪) در جایگاه نخست قرار دارد. مقام دوم را سوزوکی با 70.853 دستگاه (+8.6٪) و یاماها با 70.701 دستگاه (-7.2٪) سوم است.

همه واردکنندگان، به غیر از هارلی دیویدسون (-8.4%)، عملکرد بسیار خوبی داشتند. کی‌تی‌ام با افزایش 63 درصدی، بی‌ام‌و (+9.8%)، تریومف (+18.8%) و دوکاتی (+19.8%) افزایش داشتند.

اخبار خوبی برای علاقه‌مندان به موتورسیکلت در پایان سال گذشته به دست ما رسید. کاوازاکی تصمیم گرفت مارک‌های Meguro را دوباره راه‌اندازی کند.

دلایل افت بازار موتورسیکلت ژاپن در سال‌های گذشته

قبل از توضیح عوامل عدم توانایی فروش موتورسیکلت در کشور، لازم است ابتدا سازماندهی کنید که چه نوع موتورسیکلتی فروش خود را متوقف کرده است؟ در ابتدا ذکر این موضوع ضروری است که طبقه‌بندی دوچرخ‌های ژاپنی بدین صورت است:

موپدها که زیر 50 سی‌سی یا بین 51-125 سی‌سی است و بخش موتورسیکلت‌ها که سه بخش است. بین 125-250 سی‌سی، بین 250-400 سی‌سی و بیش از 400 سی سی است.

قابل ذکر است که تعداد فعلی فروش داخلی تقریباً 10 درصد از دوران اوج را است.، اما بیشترین میزان سقوط در بخش موپد متمرکز است.

در اوایل دهه 80، زمانی که موتورسیکلت‌ها در اوج شکوفایی خود بودند، اسکوترهایی که می‌توانند با پا حرکت کنند به‌عنوان جایگزینی برای رفت و آمد مدرسه و خرید محبوب شدند. در آن زمان‌، موپدها به همراه هوندا سوپر کاب50 که به‌طور گسترده‌ای به عنوان موتورسیکلت تجاری برای تحویل روزنامه و تحویل منزل استفاده می‌شد، در یک سال فروش بیش از 2 میلیون و 800 هزار دستگاه را افزایش داد. در دهه‌های بعدی فروش دو چرخ کوچک با سرعت مجاز حداکثر 30 کیلومتر در ساعت افزایش یافت. زیرا، نیاز به مجوز نداشت. همچنین کنترل انتشار که از سال 1998 به تصویب رسیده است، تولیدکنندگان را مجبور به تغییر از یک موتور دو زمانه که می‌تواند با هزینه کم تولید شود به یک موتور چهار زمانه تغییر داد که باعث افزایش وزن و مکانیزم و افزایش هزینه‌های تولید شد.

بیشتر بخوانید:

چگونه صنعت موتورسیکلت ژاپن پیشرفت کرد؟/ چرا یاماها و هوندا در حالی که رقیب هستند در بازار داخلی با یکدیگر همکاری می کنند؟

بحران در صنعت موتورسیکلت ژاپن و بهبود بازار دوچرخه این کشور

بررسی وضعیت بازار داخلی موتورسیکلت ژاپن در ژوئن ۲۰۲۰/ برند هاسکوارنا در ژاپن به سرعت در حال رشد است

برای مطالعه اخبار بیشتر از صنعت موتورسیکلت ژاپن اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
motorcyclesdata

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا