افزایش فروش صنعت موتورسیکلت آرژانتین در سه ماهه اول سال 2021

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلت آرژانتین در سه ماهه اول با فروش 87.361 دستگاه و افزایش 30.1 درصدی نسبت به سال 2020 به پایان رسید. البته در مقایسه با سال 2019 میزان 18.2 درصد کاهش داشت.
رهبر بازار مجدداً هوندا با 16.7335 دستگاه (-7.7٪) و پس از آن موتومل با 11.859 دستگاه (+47.6٪) و کورون با 11.689 دستگاه (+44%) قرار دارند. عملکرد برجسته برای زانلا (+111%)، گیلرا (+76%) و موندیال (+135%) است.
در آوریل فروش 29.838 دستگاه بوده است که 585.3 درصد نسبت به آوریل 2020 افزایش داشته است و نسبت به آوریل 2019 0.4 درصد کاهش داشته است.
در سال 2020 هوندا از تولیدکنندگان داخلی برتر بود. صنعت موتورسیکلت در آرژانتین که دچار بحران اقتصادی و مالی شده بود، یک دوره طولانی مدت نزولی را تجربه کرد که از سال 2017 شروع شد و در سپتامبر 2020، هنگامی که اولین افزایش سالانه گزارش شد، پایان یافت. در این دوره، بازار تقریباً دو سوم حجم خود را از دست داد. زیرا چندین تولیدکننده محلی در نزدیکی ورشکستگی سقوط کردند. بهنظر میرسد که اکنون روند جدیدی در این صنعت بهوجود آمده است. بنابراین، صنعت موتورسیکلت در برابر این بحران مقاوم است و نشان میدهد آرژانتین شباهت زیادی با سایر کشورهای جهان دارد.
بهدنبال رشد 46 درصدی گزارش شده در سپتامبر، بازار در فصل سوم با رشد 23.4 درصد ، 33.7 درصد و 21.9 درصدی به ترتیب در ماههای اکتبر، نوامبر و دسامبر همچنان سریع ادامه داشت و بخشی از افت سالانه را کاهش داد.
در سال گذشته فروش با تعداد 263.487 دستگاه (-17.8٪) به پایان رسید و انتظار میرود که 2021 علیرغم طولانی شدن عدم تعادل اقتصاد کلان، تورم بسیار بالا، کنترل سرمایه و سیاستهای غیردوستانه بازار، بهبودی خوبی داشته باشد.
با نگاهی به صحنه رقابت 2020، بازار داخلی تحت سلطه هوندای ژاپنی با 60.246 فروش (-19.6٪) و پس از آن تولیدکنندگان داخلی موتومل با 36.456 دستگاه (-12.9٪) و کورون با 34.028 دستگاه (-6.4٪) قرار دارند. در مکان چهارم گیلرا با 28.400 دستگاه (+19.1٪) از کلر با 15.857 دستگاه (-30٪) و یاماها با 15.425 دستگاه (-28.3٪) جلوتر است و در مکان هفتم قدیمیترین مارک محلی، زانلا، با 13.138 دستگاه (-61.6٪) است.
برای مطالعه اخبار بیشتر از صنعت موتورسیکلت آرژانتین اینجا را کلیک کنید.
پایان پیام/