مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی صنعت موتورسیکلت چین در سه ماهه اول سال 2021

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در چین انتقال به سمت محصولات برقی بسیار سریع انجام می‌شود، در حالی که یارانه دولت به تولیدکنندگان در حال کاهش است، از هم اکنون امکان مقیاس اقتصادی قوی را فراهم کرده و اسکوترهای برقی از نظر قیمت‌گذاری و عملکرد از قبل رقابتی‌تر شده است.

مارک‌های جدید پس از دستیابی به رکورد بیش از 5 میلیون فروش در سال 2019، با رهبر بازار Yadea نه تنها در بخش EVS بلکه در کل بازار رونق می‌گیرند. مارک‌های Xinri Sunra ،Niu و سایر مارک‌های تجاری در حال رشد سریع هستند در حالی که مارک‌های سنتی با تمرکز بر صادرات، از فروش داخلی منصرف می‌شوند.

در سه ماهه اول سال 2021 کل فروش بازار 3.7 میلیون دستگاه بوده است که در مقایسه با سال2020 (زمانی که فروش فوریه به‌دلیل کویید 19 کاهش یافته است) 28.2 درصد و در مقایسه با سال  2019 میزان 12.9 درصد رشد داشته است.

در سال 2020 بازار چین به بزرگ‌ترین بازار جهان تبدیل شده است. در سالی که گسترش کویید 19در حال تغییر و تحول در تعاملات انسان است، باعث تحول اقتصادی، از جمله در روند جهانی صنعت موتور سیکلت چین شد و پس از 4 سال، رهبری جهانی در صنعت دو چرخر را فتح می‌کند.

بازار چین در سال 2016 و پس از معرفی قوانین شدیدتر برای انتشار و استفاده از دو چرخ، با کاهش میلیونی مواجه شد و رهبری جهانی را از دست داد. در حالی که بازار هند سریعاً رشد می کرد، رهبری را به‌دست گرفت.

امسال هند با کاهش چشمگیر 20 درصدی تحلیل رفته است، در حالی که بازار چین یکی از مقاوم‌ترین بازارها است و پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح 2019 به پایان برسد.

در سال گذشته در سه ماهه اول 20 درصد بازار از دست رفت که عمدتاً ناشی از تعطیلی فوریه در بیشتر مناطق چین بود. اما بازار با افزایش فروش 3 درصدی در پایان فصل دوم و همچنین 7.6 درصدی در پایان فصل سوم بهبود یافت. روند مثبت حتی در فصل چهارم (+12%) و پس از اکتبر برقرار بود. در ماه نوامبر بازار داخلی با 1.6 میلیون فروش 5.4 درصد افزایش یافت. پس از 11 ماه اول سال، فروش 15.7 میلیون دستگاه بوده است که 0.4 درصد رشد داشته است.

اطلاعات گزارش شده شامل تمام موتورسیکلت‌ها، اسکوترها، موتورهای کوچک (موپدها)، سه و چهار چرخ است. داده‌ها شامل دوچرخه الكتریكی، اسكوتر كیك (لگدی) و وسایل‌نقلیه موتوری كوچك مخصوص چینی نیستند كه اسكوتر سبک نامیده می‌شوند.

اسکوترهای برقی و موپدها بیش از 20 درصد از کل است. احتمالاً می‌دانید، به لطف فشار شدید دولت به سمت وسایل‌نقلیه با آلایندگی کم، اقدامی کلیدی در سیاست طولانی مدت برای کاهش آلودگی عظیم کلانشهرها، باعث شده که بازار چین همیشه بزرگ‌ترین در بخش EVS باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی و تحلیل صنعت موتورسیکلت چین در سال ۲۰۲۰/ معرفی ۱۰ شرکت برتر موتورسیکلت در چین

مروری بر تاریخچه صنعت موتورسیکلت چین

برای مطالعه اخبار بیشتر از صنعت موتورسیکلت چین اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا