دلیل افت فروش صنعت موتورسیکلت بریتانیا در سه ماهه اول سال 2021

به گزارش موتورسیکلت نیوز، اکنون، با توجه به برنامه واکسیناسیون برجسته، مشکلات اقتصادی و تقاضا برای وسایل‌نقلیه کاهش یافت. اما، سوالی که پیش می‌آید این است که علت این کاهش شیوع کرونا است یا برگزیت؟!

همان‌طور که دولت انگلیس در وب سایت خود ادعا کرد:

انگلیس و اتحادیه اروپا با آزادسازی تعرفه 100 درصدی بی‌سابقه توافق کرده‌اند. این بدان معنی است که هیچ‌گونه تعرفه یا سهمیه‌ای برای جابجایی کالاهایی که ما بین انگلیس و اتحادیه اروپا تولید می‌کنیم وجود نخواهد داشت.

برگزیت چیست؟

کلمه برگزیت مخفف عبارت «British Exit» و به معنی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست.

اتحادیه اروپا چیست؟

اتحادیه اروپا اتحادیه‌ای سیاسی و اقتصادی است که ۲۸ کشور اروپایی عضو آن هستند و مقر بسیاری از نهادهای آن در بروکسل، پایتخت بلژیک است. کشورهای عضو این اتحادیه اجازه تجارت آزادانه با یکدیگر را دارند، قوانین و استانداردهایشان در بسیاری از حوزه‌ها یکی است و شهروندانشان می‌توانند آزادانه و بدون گرفتن ویزا به کشورهای دیگر اتحادیه اروپا مهاجرت کنند.

از طرف دیگر، در حال حاضر به‌دلیل استفاده شخصی از این نوع وسایل‌نقلیه با توجه به فواصل اجتماعی تأثیرات همه‌گیری ویروس کرونا مثبت و نه منفی بر صنعت دو چرخ مشخص است. بنابراین، چرا بازار در حال کاهش است؟ ما گمان می‌کنیم دلیل این امر ارائه استاندارد انتشار جدید است که از ژانویه 2021 اجرایی می‌شود. به‌نظر می‌رسد میزان فروش آن‌ها در سه ماهه چهارم سال 2020 بالاتر از هر منطقی باشد و احتمالاً تعداد زیادی ثبت‌نام توسط توزیع کنندگان یا فروشندگان دوچرخ‌های فروخته نشده به مشتریان نهایی انجام شده است.

با این حال، فروش سه ماهه اول 18.970 دستگاه بود که در مقایسه با دوره مشابه در سال 2020، میزان 20.4 درصد کاهش و در مقایسه با سال 2019، میزان 30.1 درصد کاهش داشت.

رهبر بازار مجدداً هوندا با 2.775 فروش (-39.4٪) و پس از آن یاماها با 2.168 دستگاه (-18.3٪) و سوم لکس موتو با 1.034 دستگاه (-29.7٪) قرار دارند.

در آوریل فروش 10.874 دستگاه نسبت به آوریل 2020 افزایش چشمگیری داشته است و البته نسبت به 2019 فقط 15 درصد رشد داشت.

با پایان سال بازار موتورسیکلت انگلیس با کاهش 2.7 درصدی، 2020 را به پایان رساند و به لطف آخرین توافق برگزیت بین دولت جانسون و جامعه اروپا آماده است تا در سال 2021 به تنهایی قدم بگذارد.

در سال 2020، بازار در نیمه دوم توسط مشتریان جدیدی که برای اولین بار به سمت دو چرخ رفتند، با مشتریان جدید بسیار جوان، بیشتر متمرکز در بخش اسکوتر بود و بیش از 25 درصد بهبود یافت.

در دسامبر فروش 7.898 دستگاه (+58.1٪) بود که در پایان سال با 104.525 فروش (-2.7٪) به پایان رسید.

با نگاهی به صحنه رقابت، هوندا با 17.072 فروش (-18.5٪) در رده اول قرار داشت و پس از آن یاماها با 10.313 دستگاه (-6.8٪) و سوم لکس موتو با 10.201 دستگاه (با 54.2 +) قرار دارند.

در جایگاه چهارم بی‌ام‌و با 7.683 دستگاه (-17.5٪) بالاتر از تریومف انگلیس با 7.103 دستگاه (-12.3%)، سپس کی‌تی‌ام با 6.610 دستگاه (+2.2٪)، کاوازاکی با 6.348 دستگاه (-10.3٪) و سوزوکی با 4.585 دستگاه (+2.4٪) قرار داشتند.

بیشتر بخوانید:

وضعیت صنعت موتورسیکلت بریتانیای کبیر در پایان سال ۲۰۲۰/ درخشش «لکس موتو»

در پشت صحنه انقلاب باتری‌سازی بریتانیا چه می‌گذرد؟

تمایل نماینده صنعت موتورسیکلت اروپا برای مذاکرات تجاری اتحادیه اروپا و انگلیس

پایان پیام/

خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا