مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مروری بر صنعت موتورسیکلت اندونزی در سه ماهه اول سال 2021/ افزایش فروش یاماها و کاهش فروش کاواساکی، هوندا و سوزوکی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، شروع سال 2021 یکی از بدترین سال‌ها در صنعت موتورسیکلت اندونزی بود. در سه ماهه اول فروش 1.327.000 دستگاه بوده است که نسبت به سال‌های 2020 و 2019 به ترتیب (-17.1%) و (-22%) کاهش داشته است.

رهبر بازار مجدداً هوندا است البته میزان 23.8 درصد نسبت به سال قبل از دست داد در حالی که یاماها فروش 4.4 درصد را در سه ماهه اول افزایش داد. کاوازاکی و سوزوکی هر دو نزدیک به 7 درصد ضرر کردند.

در سال 2020 در اندونزی بازار دو چرخ 43.7 درصد کاهش یافته است. هوندا 2 میلیون فروش از دست داد.

صنعت موتورسیکلت اندونزی سومین صنعت در جهان از تقریباً بیست سال گذشته است و اندازه آن 6 برابر بزرگ‌تر از صنعت خودرو است.

بازار در پایان دهه گذشته رکورد زد و برای اولین بار و 8 میلیون دستگاه فروخته شد. سپس بازار وارد مرحله بلوغ شد و میزان فروش به تدریج کاهش یافت و به 5.8 میلیون دستگاه در سال 2017 رسید که پایین‌ترین سطح در 15 سال گذشته است که افزایش عوارض مالی بیشتر به صنعت وارد شده است.

با این حال، با روند مثبت اقتصادی مثبت، در سال های 2018 و 2019 بازار تغییر روند مثبت را تجربه کرده است. بازار داخلی موتورسیکلت‌های جدید سال 2019 را با 6.53 میلیون دستگاه (+1.3%) به پایان رساند.

بازار تحت سلطه مارک‌های ژاپنی است که هم برای تولیدات محلی و هم برای صادرات تولید می‌شوند (عمدتا در ASEAN، و حتی در سایر مناطق جهان، مانند آمریکای جنوبی).

در سال 2020 صنعت موتورسیکلت اندونزی یکی از بدترین صنایع در سراسر جهان بود که همزمان دچار رکود اقتصادی و کووید 19 شد.

با شروع سه ماهه دوم، اقدامات دولت برای محافظت از کویید 19 از نظر شیوع ویروس و سقوط بازار، با تأخیر نسبت به سایر کشورهای جهان، صنعت را بسیار تحت تأثیر قرار داده است. در حالی که در بقیه کشورهای جهان طی نیمه دوم بازارها تا حدی بهبود یافته‌اند، در اندونزی روند ماه به ماه رو به وخامت گذاشته است. در حالی که فصل چهارم 2020 حدود 50 درصد نسبت به دوره سال قبل کاهش یافته است.

فروش کل سال 2020 تعداد 3.7 میلیون دستگاه بوده است که 43.7 درصد افت داشته که پایین‌ترین سطح در 30 سال گذشته است.

با توجه به اینکه اندونزی اولین بازار در جهان برای تمام تولیدکنندگان ژاپنی است، سقوط این بازار نتایج زیادی بر درآمد، فروش و سود جهانی 4 شرکت بزرگ ژاپنی به همراه داشت.

هوندا، رهبر بازار، 41.2 درصد سقوط کرد و بیش از 2 میلیون فروش را از دست داد!

یاماها، حدود 54.2 درصد از دست داد و پس از آن کاوازاکی (-34.9٪) و سوزوکی (-44.7٪) قرار گرفتند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا