مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

پلیس از دستگیری کلاهبرداری که با ترفند موتورسیکلت اقساطی می‌فروخت خبر داد

رئیس پلیس فتا پایتخت از شناسایی و کشف پرونده کلاهبرداری به روش استفاده از درگاه جعلی با ترفند "فروش اقساطی موتور سیکلت" خبر داد.

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت: تعدادی از شهروندان به پلیس فتا پایتخت مراجعه و مدعی شدند مبالغ زیادی بصورت غیرمجاز از حساب بانکی آنها برداشت شده است.

این مقام انتظامی بیان داشت : یکی از مالباختگان پرونده در اظهارات خود گفت قصد خرید یک دستگاه موتورسیکلت را داشتم و در فضای مجازی مشغول جستجو بودم که یک سایت فروش فوق العاده موتورسیکلت به صورت اقساط بدون چک و ضامن را مشاهده کردم و وارد آن شدم و بدون بررسی و اطمینان از هویت گردانندگان سایت مذکور یک دستگاه موتورسیکلت خریداری کردم و جهت واریز پیش پرداخت آن به مبلغ 100 میلیون ریال از طریق درگاه موجود در همان سایت اقدام کردم که با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از دقایقی مبلغ 500 میلیون ریال از حسابم کسر شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت پس از مطالعه اظهارات شکات اقدامات خود را آغاز کرده و متوجه شدند همه مالباختگان پرونده فوق از طریق درگاه جعلی یک سایت با پوشش فروش موتورسیکلت بصورت اقساطی مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند،با بررسی همه جانبه و بهره گیری از روش های علمی و فنی موفق به شناسایی هویت گرداننده سایت شدند.

سرهنگ گودرزی خاطرنشان کرد: با به دست آمدن اطلاعات هویتی و مشخص شدن محل اختفای مجرم، پس از تشریفات قضایی متهم در یک اقدام پلیسی در یکی از مناطق غربی تهران دستگیر و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: این مجرم اینترنتی پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مشاهده مستندات موجود در پرونده جرم خود را پذیرفت و گفت با ایجاد یک سایت فروش موتورسیکلت بصورت اقساطی سوژه های خود را جذب کرده و به بهانه دریافت پیش پرداخت با استفاده از یک درگاه جعلی اقدام به کلاهبرداری از مراجعه کنندگان می کردم.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: چنانچه اقدام به خرید اینترنتی می کنند حتما از هویت فروشگاه و گردانندگان آن اطمینان حاصل کرده و در هنگام ورود اطلاعات کارت و حساب بانکی، ملاحظات امنیتی لازم را رعایت کنند،همچنین هموطنان در صورت مشاهده موارد مشابه و مشکوک می توانند موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir   با کارشناسان ما در میان بگذارند.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
منبع
سایت پلیس فتا
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا