مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سرگذشت موسس شرکت هارلی دیویدسون

به گزارش موتورسیکلت نیوز، قبل از اینکه هارلی دیویدسون وجود داشته باشد، این کلبه اسکاتلندی وجود داشته است. کلبه دیویدسون یک خانه تاریخی در اسکاتلند است که در بین شهرهای Forfar و Brechin واقع شده است. کلبه دیویدسون که قبلاً به آن کلبه نتهرتون گفته می‌شد مربوط به دهه 1720 است. الکساندر دیویدسون (یا سندی) و همسرش مارگارت به همراه شش فرزند خود در این کلبه زندگی می‌کردند.

سندی در یک آهنگری محلی کار می‌کرد تا اینکه در سن 52 سالگی در سال 1858 با خانواده خود به ایالت متحده آمریکا مهاجرت کرد. جایی که سندی نجار یک شرکت راه‌آهن محلی شد و زندگی آن‌ها در اینجا رونق پیدا کرد.

پسر وسطی، ویلیام سی دیویدسون (1846-1923)، که در اسکاتلند، در نتهرتون متولد شد، فعالیت‌های پدرش را در راه‌آ‌هن‌ دنبال می‌کرد و برای او همه چیز مکانیکی جذابیت داشت.  سه پسر او نیز یعنی آرتور، والتر و ویلیام آ، دنیای موتور را دیدند و آن‌ها فکر کردند که می‌توانند بهتر کار کنند و با دوست آرتور، بیل هارلی، افسانه‌ای را شروع کردند که قرار بود هارلی دیویدسون شود و پدر آن‌ها، یعنی ویلیام سی، اولین کارگاه خود را در سال 1903ساخت.

بله، این خانه کودکی ویلیام سی دیویدسون است. اگر طرفدار هارلی دیویدسون باشید، ممکن است بدانید که این مکان تاریخی است که می‌توانید از آن دیدن کنید و حتی در آن اقامت کنید. آنچه ممکن است شما ندانید این است که از آوریل 2021، این خانه به‌دنبال یک مالک جدید است.

سندی قبل از آن که با خانواده خود به آمریکا برود، در یک فروشگاه آهنگری محلی کار می‌کرد. مارگارت خانواده‌ای داشت که قبلاً در منطقه میلواکی و اطراف آن ساکن شده بودند. متأسفانه، پسر 17 ساله دیویدسون، الكساندر، در طی سفر طولانی اقیانوس بیمار شد. او مدت کوتاهی پس از ورود دیویدسون‌ها به آمریکا بر اثر «تب کشتی» (بیماری تیفوس) درگذشت. خانواده باقیمانده در میلواکی مستقر شدند. در همین حال، ویلیام سی به رشد خود در بزرگ‌سالی ادامه داد و اشتیاق خود را نسبت به همه موارد فنی و تحلیلی پرورش داد.

در واقع، اگر سندی و مارگارت دیویدسون تصمیم مهمی برای ترک اسکاتلند در سال 1858 نمی‌گرفتند، ممکن بود اوضاع خیلی متفاوت رقم بخورد.

این فهرست از طریق شرکت املاک و مستغلات Savills ذکر شده است که بیش از 320 هزار پوند از طرف‌های علاقه‌مند به خرید ملک درخواست می‌کند. این کلبه بین سال‌های 2008 و 2012 پس از آنکه دچار خرابی جدی شده بود، به‌طور کامل بازسازی شد. صاحبان فعلی از علاقه‌مندان به هارلی دیویدسون هستند که تمرکز خود را برای بازگرداندن کلبه به شکل ظاهری آن در سال 1858 متمرکز کردند.

در ابتدا، مالکان می‌خواستند آن را به‌عنوان محلی برای بازدید علاقه‌مندان به هارلی از سراسر جهان حفظ کنند و همچنین قصد داشتند کالاهایی را بفروشند. تا اینکه در سال 2019، طرح آن‌ها برای رزرو محل اقامت طرفدران هارلی دیویدسون در کلبه واقعی شد. همه چیز هوشمندانه انجام شده تا اصالت 1858 حفظ شود. یک ساختمان جداگانه در این ملک وجود دارد، به نام Amenity، که یک خانه مدرن‌تر است. به‌عنوان مثال، یک آشپزخانه فوق‌العاده مدرن و سایر امکانات رفاهی برای بازدیدکنندگان دارد تا بتوانند در طول اقامت خود از آن‌ها استفاده کنند. آن ساختمان نیز در فروش گنجانده شده است.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا