تایوان در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ با افزایش فروش موتورسیکلت مواجه شد/ کیمکو در صدر فروش

به گزارش موتورسیکلت نیوز، پس از مشوق‌های معرفی شده توسط دولت برای حفظ اقتصاد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ فروش صنعت موتورسیکلت تایوان رشد کرد و پیش‌بینی کل سال برای اولین بار بالاتر از نقطه عطف ۱ میلیون دستگاه است.

در واقع، فروش سه ماهه اول ۲۲۶٫۹۱۱ دستگاه بوده است که رشد ۱۳ درصدی را نسبت به ۲۰۲۰ و منفی ۲٫۵ درصدی را نسبت به ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

رهبر بازار مجدداً کیمکو با ۷۷٫۲۱۷ فروش (+۳٫۴٪) و پس از آن SYM با ۶۵٫۷۰۴ دستگاه (+۱۹٫۱٪) و سپس یاماها با ۵۰٫۷۴۱ دستگاه (+۵۵٫۶٪) قرار دارند.

گوگورو ۲۵ درصد نسبت به سال قبل از آن از دست داد. این متخصص e-v به تازگی از همکاری با هیرو موتور خبر داده است.

وضعیت صنعت موتورسیکلت تایوان در سال ۲۰۲۰

بدر سال گذشته ه‌دنبال نیمه اول سال که وضعیت فروش منفی بود، دولت انگیزه‌هایی را برای تحریک اقتصاد معرفی کرد و در میان سایر صنایع صنعت موتورسیکلت تقاضا را در سه ماهه سوم افزایش داد و به این صنعت اجازه داد نیمه اول از دست رفته را تا حدی جبران کند.

در سه ماهه چهارم تقاضا برای موتورسیکلت‌های جدید بسیار زیاد بود و بازار بیش از هر انتظاری عمل کرد و ۳۹ درصد افزایش نسبت به دوره قبل در سال ۲۰۱۹ را تجربه کرد.

بنابراین، فروش نهایی سال گذشته با تعداد ۹۴۳٫۳۰۳ دستگاه علاوه بر بهبود نسبت به سال ۲۰۱۹ حتی بهبودی ۳٫۳ درصدی نیز نسبت به ۵ سال گذشته داشت.

رهبر بازار کیمکو با فروش ۳۳۶٫۲۱۱ دستگاه (+۰٫۶٪) رتبه اول و پس از آن SYM با تعداد ۲۸۹٫۱۶۶ دستگاه رشد ۵۱٫۴ درصدی را ثبت کرده است.

همچنین مقام سوم را یاماها با تعداد ۱۸۵٫۵۷۴ دستگاه (+۰٫۴٪) نسبت به GOGORO با ۸۲٫۰۹۶ دستگاه که سقوط ۴۳٫۶ درصدی داشت.

درنهایت PGO با ۲۴٫۳۸۸ دستگاه (-۱۴٫۱٪) و سوزوکی با ۱۴٫۴۷۱ دستگاه (+ ۶۹٫۸٪) در رتبه‌های بعدی بودند.

طرح یارانه موتورسیکلت های برقی

پیش‌نویس یارانه خودروی برقی آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) سیاست یارانه خودروها و موتورسیکلت‌ها را تغییر داد و خریدهای جدید را ۶٫۰۰۰ یوان کاهش داد.

در واقع، انگیزه ارائه شده تاکنون به رونق استارت آپ محلی Gogoro کمک کرده و سایر بازیکنان را تشویق می‌کند تا یک اسکوتر برقی خود را تولید کنند.

میراث بازار تایوان

تایوان پایگاه اصلی شرکت‌های معروف موتورسیکلت جهان مانند کیمکو و Sym است و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان موتورسیکلت و اسکوتر در جهان است و بازار داخلی آن یکی از ۱۰ کشور برتر جهان است و موتورسیکلت‌ها وسیله اصلی برای تحرک فردی هستند.

توسعه بازار از سال ۸۰ میلادی در قرن گذشته آغاز شد. اما عامل اصلی توسعه صنعت پیوستن به توافق‌نامه WTO در سال ۲۰۰۲ بود که این صنعت را به سمت بهبود استانداردها برای مطابقت با الزامات بازارهای اروپا و آمریکا برد و به تولیدکننده داخلی اجازه داد از مواضع داخلی خود در برابر واردکنندگان دفاع کند.

در واقع، یک قانون تقریباً مطلوب، توزیع موتورسیکلت‌های بزرگ را محدود کرده است. تاکنون بازار تحت سلطه تولیدکنندگان داخلی بوده و البته یاماها و سوزوکی در این کشور تولید می‌کنند.

جالب است بدانید که هوندا، رهبر جهانی، تولید محلی نمی‌کند و فعالیت آن‌ها را به توزیع موتورسیکلت‌های بزرگ محدود کرده است. هوندا تولید محلی موتورسیکلت‌های کوچک را از سال ۱۹۶۱، عمدتا مدل‌های کلاس ۱۲۵ سی‌سی، در قالب یک قرارداد صدور مجوز فناوری با یک شرکت محلی (تحت یک توافق‌نامه همکاری فنی) آغاز کرده بود و تا سال ۲۰۰۳ ادامه داشت.

بیشتر بخوانید:

میزان فروش کیمکو در سال ۲۰۲۰/ سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری تولیدکننده تایوانی در فیلیپین

بررسی وضعیت فروش SYM در سال ۲۰۲۰

بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت تایوان در نیمه اول سال ۲۰۲۰/ کیمکو، یاماها و اس‌وا‌ی‌ام رهبران بازار موتورسیکلت تایوان

پایان پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا