صنعت موتورسیکلت از سال ۱۳۹۵ حدود ۹۰ درصد افت کرد/ ظرفیت تولید انجین وجود دارد ولی مقرون به صرفه نیست

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، علی رستگارفر گفت: موتورسیکلت و دوچرخه شغل پدری من بود و از سال ۱۳۸۱ شروع به تولید کردیم.

وی عنوان کرد: اوایل در طی یک سال حدود ۱۰۰۰ دستگاه تولید داشتیم و در سال ۱۳۹۵ سالانه ۵۰ هزار دستگاه بود. اما از آن به بعد ۹۰ درصد افت داشتیم.

به اعتقاد علی رستگار فر، نایب رئیس هیات مدیره شرکت متین خودرو و مشاور سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت کشور سیاست‌های غلط و تصمیمات نادرست بدون در نظر گرفتن نظرات تولیدکنندگان و فعالان عرصه تولید موتورسیکلت موجب شده تا ۲۰۰ واحد فعال در سال ۱۳۹۵ به کمتر از ۲۰ درصد برسد به طوری که ۹۰ درصد موتورسیکلت تولیدی در کشور وارداتی است.

به اعتقاد وی نبود «انجین» تولیدی در داخل به دلیل تیراژ پایین و ارزان بودن «انجین» وارداتی است.

وی عنوان کرد: تا قبل از سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰ درصد به کشورهای ارمنستان، عراق و افغانستان صادرات داشتیم، اما از آن به بعد به دلیل تبدیل انجین‌های کاربراتوری به انژکتوری صادرات قطع شد.

رستگارفر اظهار کرد: تا سال ۱۳۹۵ حدود ۲۴۰ نفر کارگر داشتیم و الان به ۸۰ نفر رسیده است.

نایب رییس هیات مدیره متین خودرو گفت: تولیدات داخلی ما در حدود ۲۰ تا ۴۰ درصد است که بستگی به نوع موتورسیکلت دارد. البته انجین همه موتورسیکلت‌ها وارداتی است و قطعاتی مانند چرخ، لاستیک، باک، تنه، فرمان، زین و… ایرانی است و معمولا ۳۰-۴۰ درصد قطعات داخلی مربوط به اجزاء جانبی تنه موتورسیکلت است.

وی گفت: ۹۰ درصد از ۶۰-۸۰ درصد قطعات وارداتی به صورت منفصل وارد می‌شود.

پایان خبر/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code

دکمه بازگشت به بالا