مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

صنعت موتورسیکلت از سال 1395 حدود 90 درصد افت کرد/ ظرفیت تولید انجین وجود دارد ولی مقرون به صرفه نیست

به گزارش موتورسیکلت نیوز به نقل از فارس، علی رستگارفر گفت: موتورسیکلت و دوچرخه شغل پدری من بود و از سال 1381 شروع به تولید کردیم.

وی عنوان کرد: اوایل در طی یک سال حدود 1000 دستگاه تولید داشتیم و در سال 1395 سالانه 50 هزار دستگاه بود. اما از آن به بعد 90 درصد افت داشتیم.

به اعتقاد علی رستگار فر، نایب رئیس هیات مدیره شرکت متین خودرو و مشاور سندیکای تولیدکنندگان موتورسیکلت کشور سیاست‌های غلط و تصمیمات نادرست بدون در نظر گرفتن نظرات تولیدکنندگان و فعالان عرصه تولید موتورسیکلت موجب شده تا 200 واحد فعال در سال 1395 به کمتر از 20 درصد برسد به طوری که 90 درصد موتورسیکلت تولیدی در کشور وارداتی است.

به اعتقاد وی نبود «انجین» تولیدی در داخل به دلیل تیراژ پایین و ارزان بودن «انجین» وارداتی است.

وی عنوان کرد: تا قبل از سال 1395، حدود 20 درصد به کشورهای ارمنستان، عراق و افغانستان صادرات داشتیم، اما از آن به بعد به دلیل تبدیل انجین‌های کاربراتوری به انژکتوری صادرات قطع شد.

رستگارفر اظهار کرد: تا سال 1395 حدود 240 نفر کارگر داشتیم و الان به 80 نفر رسیده است.

نایب رییس هیات مدیره متین خودرو گفت: تولیدات داخلی ما در حدود 20 تا 40 درصد است که بستگی به نوع موتورسیکلت دارد. البته انجین همه موتورسیکلت‌ها وارداتی است و قطعاتی مانند چرخ، لاستیک، باک، تنه، فرمان، زین و… ایرانی است و معمولا 30-40 درصد قطعات داخلی مربوط به اجزاء جانبی تنه موتورسیکلت است.

وی گفت: 90 درصد از 60-80 درصد قطعات وارداتی به صورت منفصل وارد می‌شود.

پایان خبر/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا