مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

۱۰ موتورسیکلت سبک وزن برتر سال ۲۰۱۹

به گزارش موتورسيكلت نيوز، در هنگام خرید موتورسیکلت، عامل‌های زیادی برای تصمیم‌گیری وجود دارد؛ مانند قدرت موتور، راحتی، قیمت و امکانات، اما یکی از اصلی‌ترین مشخصاتی که خریداران باید در نظر داشته باشند، وزن آن است، چون هر قدر یک موتورسیکلت سبک وزن‌تر باشد، کنترل کردن آن راحت‌تر خواهد بود.

بر همین اساس قصد داریم تا ۱۰ موتورسیکلت خیابانی سبک برتر بازار جهانی را معرفی کنیم.

۱. هوندا CB300R

هوندا CB300R جدید نسخه‌ای تکامل‌یافته در مقایسه با مدل قبلی خود یعنی CB300F است. این موتورسیکلت که کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی CB است، برای سال ۲۰۱۹ از طراحی جدید هوندا که Neo Sport Cafe نام دارد، استفاده می‌کند و وزن آن نیز کاهش پیدا کرده است. هوندا CB جدید حالا فقط ۱۴۱ کیلوگرم وزن دارد و یکی از سبک‌ترین موتورسیکلت‌هایی است که در بازار می‌توان پیدا کرد.

۲. Zero S مدل ۲۰۱٩

مدل پایه‌ی zero S با قیمت ۱۰ هزار و ۹۹۵ دلار به بازار عرضه می‌شود و تنها ۱۴۱ کیلوگرم وزن دارد. Zero S یک گزینه‌ی بسیار خوب برای کسانی است که می‌خواهند موتورسواری با موتورسیکلت‌های دوستدار محیط زیست را شروع کنند. مدل‌های خیابانی Zero در نسخه‌های مختلفی در بازار موجود هستند که مدل S نسخه‌ی پایه‌ی این مدل محسوب می‌شود. این موتورسیکلت برقی با هر بار شارژ می‌تواند ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. امکان سفارش باتری بزرگ‌تر هم برای این مدل وجود دارد اما وزن موتورسیکلت را ۴۳ کیلوگرم افزایش خواهد داد.

۳. کاوازاکی نینجا ۴۰۰

کاوازاکی با کنار گذاشتن مدل ۳۰۰ سی‌سی خود نه‌تنها تصمیم به افزایش حجم موتورسیکلت‌های خود گرفت بلکه کاهش وزن آن‌ها را نیز در دستور کار قرار داد. کاوازاکی نینجا ۴۰۰ یکی از همین مدل‌ها است و در مدل دارای ترمز ABS خود تنها ۱۶۶ کیلوگرم وزن دارد، به همین خاطر این مدل را باید یکی از گزینه‌های خوب برای شروع موتورسواری دانست. اگر به موتورسیکلت‌های خیابانی Naked هم علاقه‌مند باشید، می‌توانید نسخه‌ی Z400 را خریداری کنید. مدل Z400 تنها ۱۶۵ کیلوگرم وزن دارد.

۴.هوسکرانا Vitpilen 401

در سال‌های گذشته، مدل 701s پرفروش‌ترین محصول هوسکرانا بود اما بعد از آن مدل‌های میانی Vitpilen و Svartpilen با پیشرانه‌های کوچک‌تر ۳۷۳ سی‌سی معرفی شدند. در بین این دو موتورسیکلت که از نظر فنی شباهت‌های زیادی به هم دارند، مدل Vitpilen 401 دارای کم‌ترین وزن است. این مدل نسبت ۱۴۷ کیلوگرمی در مقایسه با نسخه‌ی دیگر یعنی Svartpilen چهار کیلوگرم وزن کم‌تری دارد.

۵. بی‌ام‌و G310 GS

پیدا کردن یک موتورسیکلت کلاس Adventure در بازار موتورسیکلت‌های سبک‌وزن کار ساده‌ای نیست و اکثر مدل‌های این کلاس، وزنی بالای ۲۵۰ کیلوگرم دارند. ارتفاع صندلی این موتورسیکلت‌ها نیز بالا است بنابراین سواری آن‌ها نیز کار موتورسواران کم‌تجربه نیست. در این بین بی‌ام‌و G310 GS ارزش خاصی پیدا می‌کند. از نظر فنی G310 GS یک ادونچر واقعی است و تنها ۱۶۹ کیلوگرم وزن دارد. این وزن در مقایسه با دیگر مدل‌های بی‌ام‌و یعنی F850 GS و R1250 GS بسیار پایین‌تر است.

۶. یاماها MT-07

یاماها دیگر مانند قدیم به ساخت موتورسیکلت‌های سنگین و پرحجم معروف نیست. مدل ۷۰۰ سی‌سی این شرکت امروز تنها ۱۸۵ کیلوگرم وزن دارد. یاماها MT-07 نسخه‌ی جدیدی از FZ-07 است و درکنار دو مدل دیگر به نام‌های MT-09 و MT-10 به فروش می‌رسد. این مدل دارای حجم موتور دقیق ۶۹۸ سی‌سی بوده و کیفیت آن به قدری بالاست که می‌توانید سال‌ها آن را نگه داشته و استفاده کنید.

۷. هوندا Rebel 500

اکثر موتورسیکلت‌های کروزر دارای وزنی بیش از یک چهارم تن هستند ولی در بین آن‌ها هوندا ربل ۵۰۰ یک موتورسیکلت سبک وزن محسوب می‌شود. هوندا مدل کوچک‌تری از ربل را با کد ۳۰۰ نیز دارد اما اگر موتورسیکلت کروز سبک‌وزن قوی‌تری می‌خواهید که در اتوبان‌ها نیز عملکرد خوبی داشته باشد، ربل ۵۰۰ با وزن ۱۸۵ کیلوگرم بهترین انتخاب است.

۸. دوکاتی اسکرمبل آیکون

هیچ‌کس فکر نمی‌کرد روزی بتوان یک دوکاتی را با قیمت زیر ۱۰ هزار دلار خرید. مدل اسکرمبل آیکون موتورسیکلتی جاده‌ای با قابلیت آفرود محدود است که ظاهر کلاسیکی هم دارد. این دوکاتی زیبا با موتور ۸۰۳ سی‌سی خود تنها ۱۸۹ کیلوگرم وزن دارد.

۹. رویال انفیلد کلاسیک ۵۰۰

اگر اهل موتورسیکلت‌هایی با طراحی کلاسیک باشید، به‌شدت رویال انفیلد را پیشنهاد می‌کنیم. مدل کلاسیک ۵۰۰ با قیمت ۵۵۹۹ دلار و وزن ۱۹۴.۵ کیلوگرمی گزینه‌ی مناسبی است.

۱۰. سوزوکی SV650

سوزوکی SV650 جزو بهترین موتورسیکلت‌های بازار نیست اما برای شروع موتورسواری گزینه‌ی بسیار خوبی است. این مدل از یک موتور V شکل با دو سیلندر استفاده می‌کند که کارکردی نرم دارد. سوزوکی SV با وزن ۱۹۵.۹ کیلوگرمی خود در بین موتورسیکلت‌های این فهرست بیشتری وزن را دارد ولی همچنان در دسته‌ی سبک‌وزن‌ها قرار می‌گیرد.

نويسنده: حسين رياحى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا