وضعیت صنعت موتورسیکلت آلمان در سه ماهه اول سال 2021/ پیاجیو در صدر بازار موتورسیکلت

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلت آلمان در سه ماهه اول سال 2021 با افت 1.9 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال 2020 و 10.9 درصدی در مقایسه با سال 2019 در رتبه سوم اروپا قرار گرفت.
بازار موتورسیکلت آلمان مانند سایر کشورها دچار آسیب شد. البته در فصل چهارم سال 2020 به دلیل فشار فروش موتورسیکلتهای یورو 4 تعداد زیادی موتورسیکلت فروخته شد و بنابراین، شروع سال 2021 بهدلیل نیاز به فروش وسایلنقلیه از قبل خرید شده آسیب دید و فروش در فصل اول سال میلادی با 46.944 دستگاه کاهش 1.9 درصدی نسبت به سال 2019 داشت.
رهبر بازار مجددا پیاجیو با 5.535 دستگاه (+23.5٪) و بعد از آن بیامو با 9.636 دستگاه (+1.9٪) و سپس هوندا با 50.70 دستگاه (+0.3٪) قرار دارند و همچنین هارلی دیویدسون (-49٪)، سوزوکی (-49٪) و آپریلیا (-34٪) عملکرد بسیار منفی داشتند.

در سال 2020، صنعت موتورسیکلت در آلمان یک سال به یاد ماندنی را به ثمر رساند. روند فروش موتورسیکلت و اسکوتر جدید در آلمان در سال گذشته واقعاً چشمگیر بود. بازار از ماه مه تقاضا برای وسایلنقلیه جدید بیش از هر انتظاری افزایش یافت. در واقع، بازار موتورسیکلت آلمان بهدلیل مشتریان جدید و نزدیک شدن به دو چرخ بهعنوان یک راهحل عالی برای تحرک شخصی و ایمنی در شرایط شیوع کویید 19 خوب بود. بنابراین، بازار در سه ماهه سوم 50.6 درصد و سپس در اکتبر 46.9 درصد و در نوامبر 98.1 درصد رشد کرد و برای پایان سال با 309.1 درصد یک رشد حیرت انگیز را تجربه کرد.
با این حال، رونق سه ماهه سوم با بحث یورو 5 در ژانویه 2021 مرتبط بود.
فروش در دسامبر 15.129 دستگاه بود که سال 2020 را با (+309.1٪) و تعداد کل 241.134 دستگاه (+23.2٪) به پایان رساند و چهارمین سطح فروش در اروپا را بهدست آورد.
با نگاهی به عملکرد سال 2020، پیشتاز بازار پیاجیو با 31.362 دستگاه (+25.6٪) و بعد از آن بیامو با 27.761 دستگاه (+6.1٪) و سپس هوندا با 24.324 دستگاه (+ 21.2٪) بود. در رتبه چهارم کیتیام با 22.608 دستگاه (+33.8٪) و یاماها با 21.613 دستگاه (+22.9٪)، کاوازاکی با 17.774 دستگاه (+23.1٪) و هارلی دیویدسون با 11.052 دستگاه (+7.6٪) به ترتیب در ردههای بعدی قرار داشتند.
بیشتر بخوانید:
بررسی وضعیت صنعت موتورسیکلت آلمان در پایان سال ۲۰۲۰/ پیشتازی پیاجیو در این کشور