مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

موتورسیکلت برقی آرک وکتور قیمت‌گذاری شد

به گزارش موتورسيكلت نيوز، آرک وکتور (Arc Vector) در حال برنامه‌ریزی برای آغاز تولید اولین موتورسیکلت الکتریکی خود است. تولید این موتورسیکلت از سال آینده در کارخانه‌ی این شرکت در ولز جنوبی انجام خواهد شد. آرک وکتور فروش این مدل را از حالا شروع کرده است و می‌توان آن را به قیمت ۱۱۴ هزار دلار پیش خرید کرد.

تنها به تعداد ۳۹۹ دستگاه از این موتوسیکلت الکتریکی تولید خواهد شد و در طی ۱۸ ماه تحویل مشتریان می‌شوند. درکنار تیراژ تولید این مدل که آن را تبدیل به موتورسیکلتی خاص و کمیاب می‌کند، سازنده، این محصول را پیشرفته‌ترین موتورسیکلت الکتریکی جهان می‌داند و همین موارد می‌توانند دلایل خوبی برای خرید این محصول باشند. در طراحی و ساخت این موتورسیکلت از شاسی مونوکوک فیبرکربنی، سیستم فرمان درون بدنه و چرخ‌های مسابقه‌ای استفاده شده است.

هدف از ساخت این موتورسیکلت تولید یک محصول سریع و قدرتمند بود که در عین حال راندن آن آسان باشد و هم بتوان در پیست و هم در خیابان آن را مورد استفاده قرار داد. به‌گفته‌ی مدیر اجرایی شرکت سازنده مارک ترومن، سیستم کنترل این موتورسیکلت به‌گونه‌ای طراحی شده است که بتواند کنترل مناسبی را در سرعت‌های پایین فراهم کند. برای همین منظور از سیستم فرمان جدیدی که درون بدنه قرار دارد استفاده شده است. در این سیستم از یک فناوری برای جلوگیری از پایین رفتن دماغه‌ی موتورسیکلت استفاده شده است تا در هنگام ترمزگیری جلوی موتورسیکلت را کنترل کند. با استفاده از این سیستم در عین اینکه مزایای سیستم فرمان درون بدنه را در وکتور داریم اما عملکرد آن نیز عادی و مانند فرمان‌های دوشاخته‌ای است. مزیت چنین سیستمی در این است که می‌توان با سرعت نسبت به تغییر مسیر موتورسیکلت اقدام کرد و در سرعت‌های بالا نیز موتورسیکلت پایداری بالاتری خواهد داشت. چنین سیستم مزایای هر دو نوع سیستم فرمان را در خود دارد بدون اینکه هیچ نکته‌ی منفی داشته باشد.

در بخش فنی وکتور از یک موتور الکتریکی ۳۹۹ ولتی استفاده شده است که می‌تواند ۱۳۳ اسب‌بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. وزن وکتور ۲۲۰ کیلوگرم است که فقط کمی از موتورسیلکت‌های معمولی سنگین‌تر است.

در خط مستقیم وکتور می‌تواند در عرض ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در رانندگی شهری وکتور می‌تواند با هر بار شارژ ۶۲۳ کیلومتر را طی کند درحالی‌که در اتوبان شعاع حرکتی آن به ۳۷۰ کیلومتر کاهش میابد. متوسط شعاع حرکتی وکتور نیز ۴۳۵ کیلومتر است.

نويسنده: على محمدى

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا