مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی صنعت موتورسیکلت هند در سه ماهه اول سال 2021

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بازار موتورسیکلت‌ هند در سه ماهه اول سال 2021 با فروش 4.1 میلیون دستگاه، بهبود 12.9 درصدی نسبت به سال 2020 و در مقایسه با سال 2019 کاهش 16.7 درصدی داشته است.

نکته: آمار گزارش شده در هند مربوط به عمده فروشی است و نه ثبت‌نام‌ها (مانند همه کشورهای دیگر) و داده‌های تحت پوشش شامل موپدها، موتورسیکلت‌ها، اسکوترها و ای‌تی‌وی‌ها با قوای محرکه بنزینی و الکتریکی است. علاوه‌براین، داده‌ها شامل سه چرخ تجاری است که در این کشور بسیار محبوب است.

با نگاهی به عملکرد نام‌های تجاری، رهبر بازار هیرو 1 میلیون 350 هزار دستگاه (+5.0٪) فروش داشت و پس از آن هوندا 1 میلیون و یکصد و چهل دستگاه (+22.1٪) و سپس تی‌وی‌اس موتور با 581 هزار دستگاه (+35.4٪) قرار دارند.

هارلی دیویدسون نیز به‌دلیل تعطیل کردن تولید محلی که قرار است با هیرو مشارکت و تولید و توزیع کند 84 درصد افت داشت.

صنعت موتورسیکلت در سال 2020 عمیق‌ترین وضعیت از دست رفته را گزارش کرده است. (بازار انواع دو و سه چرخ هند در سال ۲۰۲۰ با فروش ۱۴٫۸ میلیون دستگاه و کاهش ۲۳٫۳ درصدی به پایان رسید. البته، بهبود فروش در فصل چهارم سال با افزایش ۳۲ درصدی دسامبر قوی بود. برای اطلاع از بازار سال 2020 هند اینجا را کلیک کنید)

در حالی که بازارهای شهری هنوز با تعداد زیادی از موارد کویید 19 دست و پنجه نرم می‌کنند، بازارهای نسبتاً کم تأثیر روستایی و نیمه شهری، بهبود پی‌درپی فروش را امکان‌پذیر کرده که نتیجه آن بهبود کل صنعت است.

با این حال، بازار دو و س‌چرخ در سال 2020، پس از 13.2 درصد فروش از دست رفته نسبت به سال 2019، گسترده‌ترین انقباض را گزارش کرده است.

این صنعت در فصل اول سال گذشته (-24.5%) و در فصل دوم (-72.2%) سنگین سقوط کرد و در فصل سوم نیز فقط 3.9 درصد افت داشت. سرانجام در فصل چهارم بازار با رشد دو رقمی مواجه شد. یعنی اکتبر (+16.9%) نوامبر (+13.6%) و در نهایت دسامبر (+32.5%) رشد داشتند.

با این حال، فروش سالانه 14 میلیون و هشتصد هزار دستگاه بود که 23.3 درصد کاهش چشمگیر داشته است.

با نگاهی به صحنه رقابت، به‌نظر می‌رسد برخی پویایی‌های بازار در میان اثر همه گیر کویید 19 تغییر کرده است. با توجه به اینکه خودروسازان ژاپنی سهم خود را به همتایان هندی واگذار کرده‌اند. این تغییرات احتمالاً با رشد وزن مناطق روستایی مرتبط است. در شرایط بحرانی، جایی که مارک‌های هندی سلطه دارند، از انعطاف بیشتری برخوردار می‌شوند.

گروه هیرو موتور به لطف سهم عظیمی که در هند داشته است، دومین تولیدکننده دو چرخ است. در طول سال فعلی، موقعیت رقابتی را بیشتر تقویت کردند و سهم بازار را به 37 درصد رساندند. در حالی که مالک اصلی و شریک سابق، هوندا موتورسیکلت و اسکوتر هند (HMSI) سهم هند خود را با 23.8 درصد از دست دادند.

سایر تولیدکنندگان برتر در این سال ضرر کرده‌اند: باجاج اتو (-22.4٪)، تی‌وی‌اس‌ (-20.6%)، رویال انفیلد (-33.3٪)، سوزوکی (-30.0٪) و یاماها (-18.6%) شاهد اختلاف در سهم بازار خود نسبت به سال گذشته است.

به‌طور کلی در این سال تقویمی سهم تولیدکنندگان دو چرخ داخلی به 68.4 درصد (در مقایسه با 64.5 درصد سال گذشته) افزایش یافته است. در همین حال، سهم شرکت‌های ژاپنی نسبت به 35 درصد در سال گذشته به 30.7 درصد در امسال کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید:

صنعت موتورسیکلت هند در سال ۲۰۲۰ چگونه به پایان رسید؟

برای مطالعه اخبار بیشتر از بازار و صنعت موتورسیکلت هند اینجا را کلیک کنید.

پایان پیام

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا