مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

بررسی صنعت موتورسیکلت فرانسه در سه ماهه اول سال 2021/ یاماها همچنان رهبر بازار

به گزارش موتورسیکلت نیوز، یاماها در حالی که 21.6 درصد از بازار خود را از دست داد، اما همچنان دوباره رهبر بازار بود و پیاجیو و هوندا اکنون نزدیک هستند.

قابل ذکر است که بازار موتورسیکلت فرانسه در شرایط خوبی قرار دارد و به‌دلیل تقاضای جدید برای استفاده از موتورسیکلت که از سال گذشته ایجاد شد، تقویت می‌شود.

البته در فصل چهارم سال 2020 به‌دلیل فروش‌های ویژه برای مدل‌های یورو4 که از ابتدای ژانویه قابل فروش نیست آمار افزایش (+45%) داشت.

سه ماهه اول 2021 خیلی خوب شروع شد. تعداد فروش 66.896 دستگاه به وضوح بهتر از سال قبل بود.

رهبر بازار مجددا یاماها با تعداد 6.158 فروش (-21.6٪) و بعد از آن پیاجیو با تعداد 4.797 دستگاه (+8.7٪) و سوم هوندا با تعداد 8.133 (+42.7٪) قرار دارند.

همچنین عملکرد برجسته برای نام‌های تجاری زیر بود:

بی‌ام‌و (+40٪)
آپریلیا (+55٪)
کی‌تی‌ام (+40.5%)

صنعت موتورسیکلت در سال 2020 مسیر مثبت سالانه را زیر پا گذاشت و پس از دو سال مثبت قبل ازآن، با بیش از 0.3 میلیون فروش 2019، اولین بار پس از هفت سال، فروش سال گذشته کاهش یافت. با این حال قابل قبول بود. (در سال ۲۰۲۰ فروش موتورسیکلت در فرانسه با ۲۹۵ هزار دستگاه فقط ۴ درصد از بازار خود را نسبت به مدت مشابه در سال 2019 از دست داده است. برای مطالعه بازار موتورسیکلت فرانسه در سال 2020 اینجا را کلیک کنید)

علاوه‌براین، سال قبل روند محصولات الكتریكی رو به رشد بود و مشتریان جدیدی كه تحت تأثیر میل جدید به تحرك شخصی (به‌دلیل شیوع کرونا) قرار گرفته بودن، به این صنعت نزدیک شدند.

پیش‌بینی‌های کارشناسان برای بازار موتورسیکلت فرانسه در سال 2021 برای کل صنعت تقریباً مثبت است.

فروش سال 2020 نام‌های تجاری معروف در فرانسه

سال گذشته فروش یاماها تعداد ۳۴٫۸۴۷ دستگاه (-۰٫۷٪) بود و پس از آن پیاجیو تعداد ۲۸٫۵۳۳ دستگاه (+۷٫۵٪) فروش داشت که البته در دسامبر رونق (+۶۰٪) را تجربه کرد و هوندا نیز با تعداد۲۷٫۰۸۳ دستگاه (-۱۸٫۲٪) سوم شده است. در جایگاه چهارم نیز پژو با ۱۸٫۵۵۴ دستگاه (-۱۰٫۴٪) و پس از آن بی‌ام‌و با تعداد ۱۸٫۰۸۱ دستگاه (+ ۱٫۶%)، کاوازاکی با تعداد ۱۴٫۰۲۴ دستگاه (-۱۴٫۱٪) و SYM نیز با تعداد ۱۱٫۷۲۳ دستگاه (+۲۶٫۳%) فروش سال ۲۰۲۰را به پایان رساندند.

بیشتر بخوانید:

یاماها انتخاب اول مردم فرانسه در سال ۲۰۲۰

تاریخچه صنعت موتورسیکلت ایران

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا