مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

برند محبوب ایتالیایی 75 ساله شد/ تعداد کل تولید وسپا از سال 1946 تا امروز اعلام شد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، دیروز 23 آوریل 75سالگی وسپا بود و نوزدهمین میلیون وسپا که از خط تولید خارج شد، GTS 300 بود. این وسپا برجسته در کارخانه Pontedera مونتاژ شد. یعنی جایی که این شرکت از سال 1946 بدون وقفه در حال تولید دو چرخ است.

وسپا در حال حاضر در 83 کشور جهان فروخته می‌شود و در تمام قاره‌های جهان قرار دارد. رشد مداوم آن را به یک میلیون دستگاه در سال 2007 و دو میلیون دستگاه از سال 2018 رساند.

در حال حاضر، وسپا از سه سایت تولید می‌شود. تولید اصلی Pontedera است که مقصد آن اروپا، آمریکا و همه بازارهای غربی است. مورد دوم در Vinh Phuc ویتنام است که به بازار محلی و خاور دور ارسال می‌شود و مورد سوم در هند، در کارخانه باراماتی است که در آوریل 2012 آغاز به کار کرد. کارخانه باراماتی وسپا را برای بازارهای هند و نپال تولید می‌کند.

وسپا از دهه 1960 وارد بازار هند شد. این سازنده ایتالیایی با باجاج اتو که اسکوتر چیتاک خود را بر این اساس بنا نهاد همکاری کرد. در دهه 1980، وسپا با LML Motors اتحاد یافت. پیاجیو، شرکت مادر وسپا، در سال 1999 به‌دلیل اختلاف به مشارکت با LML پایان داد و بنابراین از بازار هند خارج شد.

پس از 13 سال وقفه، تا سال 2012 وسپا مجدداً وارد بازار اسکوتر هند شد. وسپا LX 125 را به بازار عرضه کرد و با مدل‌های 150 سی‌سی نیز ادامه داد.

بیشتر بخوانید:

شگفتانه وسپا برای جشن ۷۵ سالگی

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا