مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

65 درصد موتورسیکلت در داخل تولید می‌شود/ افزایش قیمت موتورسیکلت باید منطقی باشد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، بهمن ضیا مقدم، دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان واردات موتورسیکلت در کشور، گفت:  واردات قطعات CBU در کشور ممنوع است و اکنون اگر وارداتی هم داریم به واردات قطعات موتورسیکلت به صورت CKD بر می گردد.

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت کشور بیان کرد: اکنون 65 درصد موتورسیکلت در داخل تولید می شود و حدود 35 درصد باقی مانده وارد می شود که بیشترین میزان واردات از کشور چین است و کشورهای وارد کننده دیگر شامل تایوان، تایلند، مالزی می شود که بیشترین سهم واردات را از آن خود کرده اند.

ضیا مقدم ادامه داد: میزان افزایش تولید در امسال هنوز مشخص نشده است اما سال گذشته نسبت به سال قبل تر افزایش تولید داشتیم. امسال نیز برنامه داریم میزان تولید را افزایش دهیم و حجم کمی از نیاز توسط واردات تامین شود. 

او در خصوص میزان تولید موتورهای برقی در کشور گفت:  اکنون تولید موتورهای برقی در دست اجرا است و در تلاش هستیم تا این موتورسیکلت ها جایگزین موتورهای کاربراتوری و بنزینی شوند. 

دبیر انجمن صنعت موتورسیکلت کشور  با اشاره به افزایش قیمت موتور سیکلت در بازار، گفت: افزایش قیمت موتور باید منطقی صورت بگیرد. یکی از دلایل افزایش قیمت موتورسیکلت، افزایش نرخ ارز است که در حال حاضر این وسیله حمل و نقل با نرخ ارز آزاد وارد می‌شود اما از سال گذشته که نرخ ارز به یک ثبات نسبی رسیده است، قیمت این کالا نیز نوسانی نداشته است و ثابت مانده است.

گفتنی است، بررسی آمار‌های گمرک نشان می‌دهد در ۱۲ماهه سال گذشته بیش از ۲۴۰ میلیون دلار انواع موتورسیکلت، دوچرخه و قطعات آن‌ وارد کشور شده است که این میزان در مقایسه با واردات نزدیک به ۱۴۳ میلیون دلاری مدت مشابه سال ۹۸ رشد ۶۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

تاریخچه صنعت موتورسیکلت ایران

می‌توان انتظار افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی بهای موتورسیکلت و قطعات آن را در بازار داشت!

افزایش ۳ برابری قیمت ۶۰ درصد قطعات موتورسیکلت/ دو چالش اساسی در پیش روی صنعت موتورسیکلت ایران

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا