مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

سال 2020 استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر 50 درصد بیشتر از سال 2019 / طرح «خورشید را بفهمید» برای رفاه استفاده‌کنندگان از باتری‌های خورشیدی در آمریکا

به گزارش موتورسیکلت نیوز، ایالت داکوتای جنوبی آمریکا در نظر دارد به ایستگاه‌های شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی یارانه بیشتری اختصاص دهد و سرویس جدید و رایگانی با نام «خورشید را بفهمید» یا Underestand Solar به تازگی جهت رفاه استفاده‌کنندگان باتری‌های خورشیدی فراهم شده است که دارندگان این محصولات را به بهترین سرویس‌دهندگان منطقه متصل می‌کند.

انرژی‌های تجدیدپذیر در سال 2020 رشد جهانی داشت. براساس اطلاعات منتشر شده اخیر توسط آژانس بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر (IRENA) در قسمت گزارش «آمار ظرفیت تجدید پذیری در سال 2020» این نکته حائز اهمیت است که این رشد علی رغم کاهش رشد اقتصادی حاصل از مشکلات بیماری همه‌گیر کویید 19 اتفاق افتاده است.

به تقل از بیانیه مطبوعاتی آژانس:

به‌طور کلی افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر تا حد زیادی ناشی از کاهش  تولید انرژی سوخت فسیلی در اروپا، آمریکای شمالی و نیز برای اولین‌بار در سراسر اوراسیا (ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، فدراسیون روسیه و ترکیه) است.

انرژی‌های خورشیدی و بادی با ایجاد تاسیسات جدید و به ترتیب با 127 گیگابایت و 111 گیگابایت، رشد چشمگیری داشته است و جالب اینجاست که دو کشور آلوده کننده جهان نیز در تأسیسات انرژی پاک وارد عمل شده‌اند. کشور چین با افزودن سهمی معادل 72 گیگا وات انرژی بادی و 49 گیگا وات انرژی خورشیدی از هم اکنون بزرگ‌ترین بازار تجدیدپذیر جهان به‌شمار می‌رود و همچنین سهم ایالات متحده امریکا در تاسیسات جدید به 15 گیگا وات انرژی خورشیدی و حدود 14 گیگا وات انرژی بادی رسیده و این یعنی تقریبا 80 درصد بیشتر از سال 2019 بوده است.

انرژی برق همچنان با 1211 گیگا وات  بیش از 43 درصد از انرژی پاک جهان را به خود اختصاص داده است. اگرچه سهم حاصل از انرژی خورشیدی و بادی به سرعت در حال پیشرفت هستند. افزایش ظرفیت خالص انرژی‌های حاصل از سوخت‌های فسیلی در سال 2020 به نصف کاهش یافته و به 2.5 گیگا وات در مقایسه با سال 2019 که مقدار آن 6.4 گیگاوات بود، رسیده است. انرژی گرمایی زمین ظرفیت بسیار کمی را در سال 2020 مشاهده کرده و ظرفیت off-grid آن در سال 2020 با 365 مگا وات رشد (2 درصد) به 10.6 گیگاوات رسیده است.

به نقل از مدیر کل آژانس، آقای فرانسیسکو لاکمرا:

چشم‌اندازهای ما نشان می‌دهد جهت دستیابی به اهداف معین شده سال 2050 میلادی، می‌بایستی سرمایه گذاری‌های قابل توجهی در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر صورت پذیرد. در این دهه حساس، جامعه جهانی باید به‌دنبال این موضوع  به‌عنوان منبع مهمی در دنیای آینده باشد. 

شارژرهای وسایل‌نقلیه الکتریکی در داکوتای جنوبی

دولت ایالت داکوتای جنوبی در حال بررسی این موضوع است که آیا در این ایالت امکان تخصیص سرمایه  بیشتری جهت کمک به تأسیس ایستگاه‌های شارژ سریع‌تر در امتداد شرق به غرب ( جاده 90- I ) و شمال به جنوب (جاده 29 – I) است یا خیر؟ شورای معدنی و محیط‌‌ زیست این ایالت در ماه دسامبر تعداد هفت کمک هزینه را برای ایستگاه‌های شارژ به تصویب رساند.

در طرح فعلی داکوتای جنوبی درخواست شده است که میزان 5 الی 15 درصد از بودجه مربوط به حل مشکلاتی زیستی به‌وجود آمده در پی نقض قانون هوای پاک که توسط شرکت فولکس واگن به‌وجود آمده است به گسترش ایستگاه‌های شارژ الکتریکی تخصیص داده شود. این موضوع در حال حاضر در مرحله بررسی و اظهار نظر عمومی است.

طبق اظهار نظر آقای کلولاندا، نماینده شرکت جنرال موتور (GMC)، بودن در یک منطقه گردشگری پر ازدحام مانند محدوده جاده I-90  مکانی عالی برای رسیدگی به نیازهای وسایل‌نقلیه الکتریکی و پوشش نیازهای آینده مردم است. کوه راشمور از I-90 در شهر Rapid City واقع شده است که حدود 45 دقیقه از شرق Spearfish فاصله دارد.

داکوتای شمالی در سال گذشته 9 شارژر جهت شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی نصب کرد. در این زمینه رابرت موفیت، مسئول هماهنگی شهرهای پاک داکوتای شمالی، به این نکته اشاره کرد که تا قبل از تخصیص این بودجه، ایالت داکوتا هیچگونه تسهیلات شارژی سریع برای رفاه حال شهروندان نداشت. اما، در حال حاضر چندین مورد از این شارژرها در امتداد جاده I-29 قرار دارند. اگر ایلالت داکوتای جنوبی در این موضوع بیشتر متمرکز شود و تعداد بیشتری از این شارژرها در این مسیر نصب کند، یک بستر مطمئن برای سفرهای وسایل‌نقلیه الکتریکی محیا خواهد شد. در حال حاضر می‌توان گفت که ایالت داکوتای جنوبی در میان ایالت‌های امریکا کمترین تعداد شارژر EV را دارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی وضعیت ایستگاه‌های شارژ وسایل‌نقلیه الکتریکی ایالات متحده آمریکا

رئیس جمهور آمریکا ۱۷۴ میلیارد دلار برای وسایل‌نقلیه برقی و ایستگاه‌های شارژ در نظر گرفت

آمریکا در سال ۲۰۲۱ برای خرید موتورسیکلت برقی چگونه تسهیلات ارائه می‌دهد؟/ لابی موفق بزرگ‌ترین تولیدکننده موتورسیکلت الکتریکی آمریکا

معرفی انواع ایستگاه‌های شارژ/ فیلم راهنمای استفاده از ایستگاه شارژ

پیشنهاد کردیم برای کاهش قیمت باطری در موتورسیکلت هاى برقی از ایستگاه های سوآپ استفاده کنیم

آمادگی شرکت توانیر برای احداث جایگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی

تفاهنامه همکاری بین ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد

شکست پروژه های موتورسیکلت برقی فقط برای ایران نیست/ تحلیلی بر فناوری ها و ایستگاه های شارژ خودروهای برقی و چالش های پیش رو

حرکت جهان به سمت سوخت جدید/ راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ در شیراز و شهرهای دیگر

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
سمیه آموت سر
منبع
Electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا