مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

یاماها در یک قدمی تحولی عظیم در صنعت موتورسیکلت و خودرو الکتریکی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، تولید این پیشرانه جدید چیزی فراتر از یک پیشرفت جالب تکنولوژیکی است. این یک نگاه عمیق به آینده و مکانی است که صنعت در آن پیش می‌رود.

علی‌رغم اینکه یاماها موتور بیشتر به‌دلیل توسعه موتورسیکلت شناخته می‌شود، این شرکت نقش برجسته‌تری در توسعه قوای محرکه هم برای موتورسیکلت‌های برقی و هم برای اتومبیل‌های برقی داشته است.

اواخر سال گذشته یاماها سیستم‌های جدید موتور الکتریکی را از 35 کیلووات (47 اسب بخار) تا 150 کیلووات (200 اسب بخار) به نمایش گذاشت. موتورهای کوچک‌تر برای موتورسیکلت‌های برقی طراحی شده‌اند، در حالی که موتورهای بزرگ‌تر خروجی توانایی تأمین انرژی اتومبیل‌های برقی را دارند.

اکنون یاماها تولیدکنندگان خودروهای هایپر برقی را به لیست مشتریان بالقوه خود اضافه می‌کند.

آخرین نوآوری این شرکت پیشرانه الکتریکی 350 کیلووات (469 اسب بخار) است. این برای بیش از 95درصد از کل ماشین‌ها و کامیون‌های موجود در جاده کافی است.

یاماها به‌جای توسعه اجزای پیشرانه به‌طور جداگانه، اجزای مکانیکی و الکتریکی را در یک واحد ادغام کرد. قوای محرکه، گیربکس و کنترل کننده الکترونیکی سرعت همه در یک مجموعه قرار دارند.

بر خلاف وسایل‌نقلیه مجهز به بنزین، وسایل‌نقلیه الکتریکی می‌توانند به‌راحتی دو یا چند قوای محرکه را در خود وارد کنند و به‌راحتی تولید انرژی را افزایش دهند.

فقط دو قوای محرکه از این محصول جدید یاماها یک ماشین هایپر برقی با قدرت 700 کیلووات (938 اسب بخار) را تأمین می‌کند. سه دستگاه 1010 کیلووات (1408 اسب بخار) را قادر به خرد کردن لاستیک‌ها می‌کند. این به تنهایی در برابر بوگاتی شیرون، سریع‌ترین خودروی تولیدی ICE در جهان قرار می‌گیرد.

یاماها حتی نمونه‌ای از شاسی اسکیت بورد را به نمایش گذاشت که می‌تواند چهار موتور از این موتورها را به راحتی برای یک خودروی چهار چرخ متحرک با قدرت تولید 1400 کیلووات (1.877 اسب بخار) در خود جای دهد.

یاماها البته چالش ایجاد سیستم باتری را دارد که انرژی کافی برای تغذیه آن را تولید کند و البته یافتن لاستیک و شاسی که بتواند گشتاور اینها را خنثی کند.

یاماها در حال حاضر پیش خرید سیستم موتور جدید را انجام داده و توضیح داده است که از منابع تولیدی و تجربه موجود خود برای توسعه پیشرانه‌های برقی بیشتر بر اساس نیازهای مشتری استفاده می‌کند.

با توجه به ساخت نمونه اولیه سفارش داده شده، یاماها از فناوری تولید و دانش خود در زمینه‌های ریخته‌گری، ماشین‌کاری و مونتاژ استفاده می‌کند که به این شرکت انعطاف‌پذیری می‌دهد تا خود را با نیازهای موتورسیکلت‌ها و سایر محصولات متعدد، تجهیزات و امکانات خود به‌منظور تولید نمونه‌های اولیه موتور متناسب با نیازهای خاص مشتریان در مدت زمان کوتاه وفق دهد.

یاماها پیشرفت آشکاری در توسعه پیشرانه خودروهای الکتریکی داشته است، حال باید ببینیم در صنعت دوچرخ الکتریکی چه کار خواهد کرد. قابل ذکر است که یاماها چندین طرح برای موتورسیکلت‌های برقی ثبت اختراع کرده است اما همه منتظر تولید انبوه هستیم. البته، بخش «دوچرخه برقی» یاماها همچنان در صنعت دوچرخه الکتریکی با توسعه موتورهای الکتریکی میان رده خود و تولید طیف وسیعی از دوچرخه‌های برقی محبوب، همچنان یک بازیگر قدرتمند باقی مانده است.

همان‌طور که صنعت قوای محرکه پیشرفت می‌کند، ما اساساً دیده‌ایم که بوش بازار وسایل الکترونیکی ایمنی (ABS، کنترل کشش، کروز کنترل تطبیقی و غیره) را در اختیار گرفته است. اکنون یاماها در بازار موتورهای الکتریکی بازی تهاجمی ایفا می‌کند. آیا ممکن است هوندا یا BMW یا شرکت دیگری به نوبه خود برای تسلط بر بازار باتری اقدام کند؟

بیشتر بخوانید:

تفکر یاماها فراتر از تولیدکنندگان دیگر/ تولیدکننده ژاپنی در فکر ساخت موتور برقی برای خودروسازها

آشنایی با تاریخچه شرکت یاماها/ ساز یاماها بعد از ۳۰ سال مجدد در ایران کوک شد

یاماها به دنبال طراحى و تولید موتورسیکلت فرازمینى/ موتورى که با سوخت H2O کار مى کند

کنسرسیوم ۴ تولیدکننده موتورسیکلت ژاپنى براى گسترش موتورهاى برقى

نتیجه اولیه کنسرسیوم باتری در دانشگاه اوزاکا مشخص شد/ استاندارد باتری قابل تعویض و طراحی نهایی آن توافق شد

برای خواندن اخبار بیشتر از یاماها اینجا را کلیک کنید

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا