مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

رندرهای جالب موتورسیکلت از برندهای خودروساز

به گزارش موتورسيكلت نيوز، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در کنار تولید خودرو، انواع موتورسیکلت‌ را هم در نظر می‌گیرند. به‌عنوان مثال، گروه خودروسازی فولکس واگن با مالکیت دوکاتی (Ducati)، در قالب یک برند کاملاً مستقل و مجزا در صنعت موتورسیکلت‌سازی حضور دارد. در مقابل هوندا و بی‌ام‌و مستقیماً با نام شرکت در این صنعت فعال هستند.

طراحان خوش‌ذوق وب‌سایت Jennings Harley-Davidson دست‌به‌کار شده‌اند و رندرهای جذابی از موتورسیکلت‌های برندهای شناخته‌‌شده‌ی خودروسازی جهان طراحی کرده‌اند.

پورشه (Cafe Racer)

این برند آلمانی پیش از این کم‌وبیش در ساخت موتورسیکلت شرکت داشته است. در سال ۲۰۰۲، تیم مهندسی پورشه با همکاری هارلی-دیویدسون پیشرانه‌ی ۲ سیلندر V شکل به حجم ۱۱۳۱ سی‌سی را برای مدل V-Rod طراحی کرد.

این پیشرانه از طرح باکسر پورشه استفاده می‌کرد. اصلاً نمی‌توان تصور کرد که مقامات بی‌ام‌و از حضور یک شرکت آلمانی دیگر در صنعت موتورسیکلت‌سازی، آن هم با طرح پیشرانه‌ی سنتی ۲ سیلندر خطی خوشحال شوند. رندر طراحی‌شده از موتورسیکلت خیالی پورشه، با الهام از مدل‌های 356 و 911 (مدل‌ها قدیمی) نمای کلاسیک دارد. رینگ‌های برند Fuchsfelgen، کاملاً به وفادار بودن این طراحی به مدل‌های کلاسیک و قدیمی پورشه اشاره دارد.

لندرور دیفندر (Dirt Bike)

لندرور دیفندر در کنار مدل‌هایی مانند جیپ رانگلر، تویوتا لندکروزر و مرسدس‌بنز G کلاس، یکی از بهترین و شناخته‌شده‌ترین خودروهای آف‌رود تاریخ است. شهرت توانایی‌های آف‌رود این شاسی‌بلند بریتانیایی، در رندر موتورسیکلت‌ خیالی این برند نیز به چشم می‌خورد.

با اولین نگاه به دو چراغ گرد جلو و بدنه‌ی مکعبی، می‌توان تمام المان‌های اصلی بدنه‌ی دیفندر را تجسم کرد. علاوه بر این، رنگ سبز تیره بر بریتانیایی و لندرور بودن این موتورسیکلت تأکید دارد. ارتفاع زیاد سیستم تعلیق و جایگاه بلند نشستن موتورسوار، نشان از توانایی‌های آف‌رود و سواری بهتر آن در خارج جاده است. خورجین چرمی پشت صندلی با طراحی‌های قدیمی و مدرن لندرور همخوانی دارد.

رولزرویس (Touring Bike)

با توجه به لوکس بودن محصولات رولزرویس، ساخت موتورسیکلت بزرگ و راحت کلاس تورینگ با طراحی مدرن بسیار برازنده‌ی این برند بریتانیایی است. محصولات این برند، به‌خصوص مدل فانتوم که به نسل هشتم رسیده است، نهایت لوکس بودن را تعریف می‌کنند.

رندر تورینگ رولزرویس با داشتن چراغ‌های جلوی منحصربه‌فرد و جلوپنجره‌ی بزرگ و آشنا، کاملاً یادآور طراحی رولزرویس گوست است. شاید ظاهر این رندر تا حدودی به مدل K 1600 B بی‌ام‌و شباهت داشته باشد.

رنو (Scooter)

شرکت خودروسازی فرانسوی رنو، با همکاری در عرضه‌ی چند مدل مختلف دوچرخه، اسکوتر و سه‌چرخه، تجربه‌ی حضور در صنعت موتورسیکلت‌سازی دارد. البته هیچکدام از مدل‌های قدیمی رنو، به این رندر شباهت ندارد.

اسکوتر رنو با الهام از طرحی جدیدترین و مدرن‌ترین محصولات رنو، اجزای بدنه‌ی زاویه‌دار و ملایم را با هم ترکیب کرده است. با توجه به ورود جدی این شرکت فرانسوی به بازار خودروهای برقی، ایده‌ی اسکوتر برقی هم چندان بی‌ربط نخواهد بود.

فورد موستانگ (Chopper)

طرح موتورسیکلت‌ چاپر (Chopper) که در دهه‌ی ۱۹۵۰ میلادی در کالیفرنیا ظهور کرد، در ظاهر جذاب و سرعت زیاد در مسیر مستقیم خلاصه می‌شود. با اینکه برخی از نسخه‌های مدرن فورد موستانگ فرمان‌پذیری خوبی دارند؛ ولی این رندر با الهام از شهرت جهانی پونی‌کار آمریکایی در قدرت و سرعت طراحی شده است.

البته در این رندر فقط نمای جلوی با چراغ‌ها و جلوپنجره‌ی موستانگ فعلی همخوانی دارد و قسمت‌های دیگر آن همانند چاپرهای معمولی آمریکایی است.

مک‌لارن (Sport Bike)

شرکت بریتانیایی مک‌لارن با عرضه‌ی مدل‌های سوپراسپرت مزین به زبان طراحی جدید، یکی از شناخته‌شده‌ترین برندها در کلاس خودروهای سوپراسپرت است. رندر موتورسیکلت اسپرت مک‌لارن در قسمت‌ چراغ‌های جلو و دریچه‌های هوای بدنه از مدل پرقدرت 720S الهام گرفته است. در کنار رنگ نارنجی مک‌لارن، موتورسیکلت این برند چندان دور از دسترس به‌ نظر نمی‌رسد.

نويسنده: ميلاد زنگانه

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا