مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

عقب‌نشینی دوکاتی برای تولید موتورسیکلت برقی/ دوکاتی به دنبال تولید موتورسیکلت با سوخت مصنوعی

به گزارش موتورسیکلت نیوز، این کاملاً در تضاد با نظرات مدیرعامل دوکاتی کلودیو دومنیکالی، در سال 2019 است. کمتر از دو سال پیش، دومنیکالی اشاره کرد که دوکاتی قبلاً کار بر روی یک موتورسیکلت برقی را شروع کرده است و انتظار می‌رود که دنیا به‌زودی شاهد اين پیشرفت باشد:

آینده الکتریکی است، ما از شروع تولید فاصله زيادى نداریم.

این نظرات باعث شوک در صنعت شد. زیرا، هواداران این شرکت با خیال راحت تصور می‌کردند که یک موتورسیکلت برقی دوکاتی چگونه می‌تواند باشد؟!

اما اکنون به‌نظر می‌رسد که دوکاتی از هر نوع پیشرفت الکتریکی در آینده نزدیک فاصله گرفته است.

معاون اصلی فروش جهانی شرکت و عضو هیئت مدیره، فرانچسکا میلیسیا اخیراً توضیح داده است که موتورسیکلت‌های برقی در برنامه‌های شرکت نیستند:

آیا به‌زودی دوکاتی برقی تولید خواهیم کرد؟

خیر. ما فکر می‌کنیم که برای نوع دستگاهی که اکنون تولید می‌کنیم، یک موتورسیکلت برقی نمی‌تواند لذت، برد، وزن و غیره را که رانندگان دوکاتی انتظار دارند تضمین کند.

ما همچنین با دقت به‌دنبال راه‌حل‌های دیگر برای انتشار صفر یا حداقل، مانند «سوخت مصنوعی» هستیم.

البته میلیسیا همه درها را بر روی موتور برقی نبست و ادعا کرد این شرکت در آینده احتمال دارد که به سمت برقی بروند.

با پیشرفت فن‌آوری باتری، موتورسیکلت‌های برقی مانند موتورسیکلت ایتالیایی Energica در حال حاضر دامنه‌هایی به اندازه 400 کیلومتر (248 مایل) را ارائه می‌دهند.

موتورسیکلت‌های برقی Energica می‌توانند از نظر عملکرد با دوکاتی رقابت کنند. یک مطالعه اخیر همچنین نشان داده است که بیش از نیمی از موتورسواران جوان استفاده از موتورسیکلت‌های برقی را مطلوب می‌دانند. گر چه به خاطر قیمت بالا خرید آن را به تعویق می‌اندازند.

البته موج جدیدی از موتورسیکلت‌های برقی با قیمت مناسب می‌تواند این مسئله را تغییر دهد. دوچرخ‌هایی مانند SONDORS Metacycle با صرف 5000 دلار وارد بازار شده‌اند که به‌طور بالقوه یکی از آخرین موانع ورود موتورسیکلت‌های برقی را از بین می‌برد.

انتظار می‌رود ورود جدید بازارهای آسیا مانند موتورسیکلت برقی NIU RQi با ادامه کاهش قیمت موتورسیکلت‌های برقی، صنعت موتورسیکلت‌های گازی را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

دوکاتی ممکن است هنوز آماده ارائه یک موتورسیکلت برقی نباشد. اما اگر آن‌ها به‌زودی برنامه وسایل نقلیه الکتریکی خود را ایجاد نکنند، ممکن است در عرض چند سال آینده از آن چیزی به غیر از یک شرکت پوشاک باقی نماند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا