مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

با توجه به شرایط کرونایی تردد موتورسیکلت‌ها در حال افزایش است

به گزارش موتورسیکلت نیوز، سردار «محمدحسین حمیدی» رئیس پلیس راهور فاتب در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز (یکشنبه) در پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: در طرح نوروزی برای دومین سال متولی شاهد کاهش تصادفات بودیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته حدود ۴۰ درصد از تصادفات به عابران پیاده اختصاص یافت که نسبت به سال‌های گذشته هشت درصد کاهش داشتیم.

سردار حمیدی با بیان اینکه ۴۴ درصد از تصادف‌های در سال گذشته به موتورسیکلت‌ها اختصاص داشت، گفت: با توجه به حجم تردد‌ها هشت درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشتیم.

رئیس پلیس راهور فاتب افزود: ۱۶ درصد از تصادفات در سال ۱۳۹۹ مختص خودرو‌ها بوده است؛ همچنین خاموشی معابر تهران در بهمن سال گذشته باعث شد حدود ۲۶ درصد از هموطنان را در تصادفات در اتوبان‌ها و معابر از دست بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط کرونایی تردد موتور سیکلت‌ها در حال افزایش است و موتورسواران باید با رعایت قوانین از حوادث و تصادفات جلوگیری کنند.

سردار حمیدی گفت: با اجرای طرح موتوریار از اعزام ۳۷ هزار موتور سیکلت به پارکینگ‌ها جلوگیری شد.
وی همچنین افزود: در سال گذشته ۵۶۰ نفر از شهروندان تهرانی در تصادفات جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهور فاتب در خصوص برنامه‌های پلیس راهور در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: اجرای طرح موتوریار در ۲۰۰ نقطه تهران، ساماندهی موتورسیکلت‌سواران، ساماندهی وانت بار‌ها و ساماندهی حوزه‌های ایمنی عابرین پیاده از جمله برنامه‌های ما است.

وی درباره برخورد با تخلفاتی همچون پوشاندن پلاک وسایل نقلیه به ویژه موتورسیکلت ها، بیان کرد: پلیس طرح‌های مختلفی دارد و طرح موتوریار برای تخلف‌های موتورسواران است و نه جرائمی که آن‌ها انجام می‌دهند، حداقل روزی ۴۰ تا ۵۰ مورد برخورد با افرادی صورت می‌گیرد که پلاک وسیله‌نقلیه خود را می‌پوشانند.

سردار حمیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پلاک‌های غیر بومی که سال‌های سال در تهران تردد داشت، با اجرای محدودیت‌های کرونایی، مشمول جریمه خواهند شد یا خیر گفت: تهران نزدیک به چهار میلیون سفر کاری دارد که از حاشیه شهر و شهرستان‌های اطرف تهران به هسته مرکزی استان تهران می‌آیند و به مبداء خود باز می‌گردند و عمده تردد‌های این وسایل نقلیه در تهران صورت می‌گیرد لذا در بین این چهار میلیون تردد، پلاک‌های شهرستان نیز وجود دارد.

وی افزود: به همین منظور محدودیت‌های کرونایی در شهر تهران برای عبور و مرور و خروج از شهر را در هسته خارج از شهر تهران درنظر گرفتند یعنی گفتند ملاک عبور از تهران، استان تهران یعنی البرز (بعد از تهران – قم) باشد.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: افرادی که با پلاک شهرستان در تهران تردد دارند و اگر ساکن تهران هستند، طبق قانون باید پلاک‌های خود را تعویض کنند، اما اگر تردد در حوزه کاری و استان تهران باشد هیچگونه مشکلی ندارند و هیچگونه برخوردی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد و فعلا اعمال قانونی برای آن‌ها انجام نمی‌شود.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا