مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

محصولات برقی شرکت نوپای «گوگورو» در برابر «لونکس»/ آیا کیمکو می‌تواند بازار موتورسیکلت الکتریکی را به دست آورد؟

به گزارش موتورسیکلت نیوز، کیمکو مستقر در تایپه با بیش از 50 سال سابقه در صنعت دوچرخ یک غول بزرگ در صنعت اسکوتر گازی بنزینی است. اما، تا به امروز ورود این شرکت به بازار اسکوتر برقی تقریباً موفقیت‌آمیز نبوده است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم برنامه‌های جدید کیمکو برای محصولات برقی چه خواهد بود.

اسکوترهای برقی Ionex که در زیر چتر کیمکو با باتری‌های قابل تعویض معرفی می‌شوند، هرگز فروش بالایی نداشتند. این دو شرکت در تایوان مستقر هستند، جایی که اسکوترها حمل‌ونقل شخصی افراد به‌جای اتومبیل‌ها هستند و بالاترین تراکم‌های اسکوتر در جهان را دارد.

در حالی که اکثریت آن‌ها هنوز از بنزین استفاده می‌کنند، اسکوترهای برقی به سرعت در حال گسترش هستند و هیچ شرکتی در تغییر بازار از اسکوترهای بنزینی به سمت اسکوترهای برقی موفق تر از Gogoro نبوده است. فقط در چند سال کوتاه از یک شرکت نوپا به یک رهبر صنعت تبدیل می‌شود. گوگورو اکنون بزرگ‌ترین شبکه تعویض باتری جهان را اداره می‌کند.

طبق گزارش تایپه تایمز، گوگورو 77درصد از بازار اسکوتر برقی داخلی را در اختیار دارد، در حالی که کیمکو 4 درصد بازار را گرفته است. قابل ذکر است که گوگورو 345.190 و کیمکو 19.215 اسکوتر برقی فروخته است. هر چند کیمکو در مجموع بزرگ‌تر است. اما گوگورو بازار موتورسیکلت برقی را قبضه کرده است.

اکنون کیمکو می‌خواهد نام تجاری کیمکو را از اسکوترها و بازاریابی لونکس حذف کند. این شرکت در حالی که هنوز متعلق به کیمکو است، اما شرکت‌ها را از هم جدا می کند تا اجازه دهد لونکس به یک مارک اسکوتر برقی کامل تبدیل شود، با این امید که بتواند بهتر با گوگورو رقابت کند.

همانطور که آلن کو، رئیس کیمکو توضیح داد:

برای جلب توجه مصرف‌کننده، باید مارک جدیدی را برگزینیم و از کیمکو چشم پوشی کنیم. دیگر کیمکو را در تبلیغات اسکوتر برقی ما مشاهده نخواهید کرد.

اکنون کیمکو قصد دارد طی یک ماه آینده 11 فروشگاه مخصوص لونکس را برای اسکوترهای برقی خود افتتاح کند. در مجموع 50 فروشگاه تا پایان سال 2021 برنامه‌ریزی شده است. البته در پشت صحنه، این دو مارک در تلاش برای حفظ کارایی و کاهش هزینه‌های تولید، همچنان با هم در همان امکانات تولید می‌شوند.

کیمکو قصد دارد شبکه باتری خود را نیز بسازد، با 1500 ایستگاه تعویض باتری برنامه‌ریزی شده تا پایان 2021 و 4000 ایستگاه تعویض باتری برای پایان سال 2022. گوگورو در حال حاضر بیش از 2000 ایستگاه تعویض باتری را اداره می‌کند.

در حالی که ایستگاه‌های تعویض باتری گوگورو فقط برای تعویض قابل استفاده است، ایستگاه های کیمکو نیز خدمات شارژ را ارائه می‌دهند.

علی رغم اینکه شرکت لونکس به‌عنوان مارک مستقل خود در تایوان عمل خواهد کرد، اما آلن کو اظهار داشت که:

صادرات اسکوتر برقی به‌دلیل آگاهی بیشتر از برند کیمکو در بازارهای جهانی، بخشی از مارک کیمکو باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

معرفى موتورسیکلت مشترک یاماها و گوگورو

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا