مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

همکاری منتخبین شرکت‌های دانش بنیان در طرح‌های حمل‌ونقل هوشمند

به گزارش موتورسیکلت نیوز، موضوع ایمنی حمل‌ونقل و آمار بالای تلفات در سوانح جاده‌ای کشور، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را بر آن داشت تا اقدامی در این زمینه طرح‌ریزی و راهبری کند. در این راستا این ستاد در سال گذشته ساخت نمونه اولیه سامانه پایش جاده‌های کشور و پیاده‌سازی آن بر روی تعداد محدودی ناوگان باری با همراهی شرکت ایرانسل و یک خودروساز داخلی از بخش خصوصی انجام شد.

در این مسیر مشارکت سازمان اورژانس کشور برای توسعه این سامانه در کشور جلب شد.

با توجه به آن‌که توسعه چنین محصولی در کشور، نیازمند توسعه زیست‌بوم و جذب مشارکت حداکثری ذی‌نفعان کلیدی آن است، همکاری با بخش‌های دولتی نظیر کمیسیون ایمنی راه‌ها و پلیس راهور و بخش خصوصی شامل شرکت‌های خودروسازی نظیر سایپا و شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در حوزه سامانه‌های پایش و مدیریت ناوگان مد نظر قرار داشته است.

از دیگر پروژه‌های انجام‌شده توسط این ستاد، ایجاد زیست‌بومی به منظور راه‌اندازی مراکز کلان داده‌های حوزه حمل‌ونقل کشور جهت تحلیل داده‌ها و کمک به بهبود وضعیت حمل‌ونقلی کشور است. در این راستا مطالعه‌ای برای طراحی ساختار و الزامات مراکز کلان داده حمل‌ونقل کشور با کمک دانشگاه ترتبیت مدرس در حال انجام است.

همچنین پروژه‌هایی جهت تحلیل داده‌های موجود در این حوزه نظیر تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده از سامانه سپهتن توسط گروه حمل‌ونقل هوشمند این ستاد تعریف و اجرایی شده است.

تاکنون با ۲۰ شرکت دانش‌بنیان برای توسعه سامانه‌ها و فناوری‌های مورد نیاز و انجام مطالعات مقدماتی آن‌ها، تفاهم‌نامه مشترک منعقد شده است. این تعداد شرکت از میان بیش از ۱۸۰ شرکت توانمند شناسایی شده در حوزه حمل‌ونقل هوشمند انتخاب شده‌اند و با توجه به ماموریت‌های تعریف شده در ستاد، فعالیت‌های جانبی نظیر امکان حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی مرتبط با حوزه کاری آن‌ها فراهم شده است.

بیشتر بخوانید:

آیا ساخت موتورسیکلت برقی آسان است؟/ در طراحی محصولات جدید به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

انتهای پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا