مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

شرکت پرتغالی «فامل» موتورسیکلت برقی تولید کرد/ پیش‌فروش برای سال 2022

به گزارش موتورسیکلت نیوز، این‌ شرکت پرتغالی با ساخت یک موتورسیکلت الکتریکی زیبا به نام Famel E-FX، بهترین مدل محصول برقی خود را برای فروش ارائه کرد. این محصول جدید براساس XF-17 است که قدمت آن به دهه 1970 برمی‌گردد.

همانطور که Famel’s Joel Sousa توضیح داد:

بازگشت به‌عنوان یک مارک موتورسیکلت برقی پرتغالی به‌دلیل میراث و فرهنگ ایجاد شده یک تصمیم سخت بود. اما، ما برای یک آینده پاک‌تر این مأموریت را پذیرفتیم و برای نسل‌های آینده خود که موتورسواران ما نیز هستند، ایستاده‌ایم.

این محصول جدید یک موتور توپی 5000 وات را در چرخ عقب دارد. استفاده از موتورهاب باعث می‌شود تا فضای موجود در فریم کوچک بسته باتری که 2.88 کیلووات ساعت است، آزاد شود. همچنین شارژ آن در کمتر از 4 ساعت از پریز دیواری استاندارد انجام می‌شود.

باتری 72 ولت و 40 آمپر ساعتی برای تأمین مسافت 80 کیلومتر (50 مایل) طراحی شده است. هرچند احتمالاً حداکثر سرعت آن 45 کیلومتر در ساعت (28 مایل در ساعت) است.

البته قفل دوچرخ را می‌توان برای رسیدن به سرعت 70 کیلومتر در ساعت (43.5 مایل در ساعت) باز کرد.

به‌زودی پیش‌سفارش‌ها برای اولین تولید محدود Famel E-FX جدید که برای تحویل در سال 2022 در نظر گرفته شده است، باز می‌شوند. اولین دوچرخ با قیمت 4100 یورو (تقریباً 4900 دلار آمریکا) تخمین زده می‌شود.

جوئل تصمیم خود را برای پیروی از یک مسیر الکتریکی با تولد دوباره شرکت گسترش داد و گفت:

ما می‌توانستیم روش معمول قرار دادن موتور بنزینی را طی کنیم. شاید این برای پرتغال منطقی‌تر باشد. اما ما باید بلند پروازانه‌تر باشیم و مارک تجاری را برای خارج از کشور نیز طراحی کنیم و بلافاصله کار خود را برای ایجاد تجارت در اروپا شروع کنیم. این تنها با یک محصول نوآورانه و با پتانسیل بسیار زیاد برای مقیاس در بازارهایی مانند موپدهای الکتریکی و موتورسیکلت‌ها حاصل می شود.

اکنون وارد مرحله دوم شده‌ایم که مهم‌ترین مرحله برای بازسازی نام تجاری است: صنعتی‌سازی و تجاری‌سازی.

چالش‌های بزرگی وجود خواهد داشت. اما ما متقاعد شده‌ایم که پیش از پیش‌فروش، نشانه‌های بسیار مثبتی به ما می‌دهد. همچنین ما باید سرمایه گذاران و شرکای استراتژیکی را وارد شرکت کنیم که برای شناخته شدن برند در دنیا دیدگاه یکسانی دارند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا