مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تلاش تریومف با مهندسی پیشرفته ویلیامز برای توسعه باتری/ جزئیات بیشتری از پروژه موتورسیکلت برقی TE-1 منتشر شد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، این کار در فوریه سال 2019 آغاز شد، زمانی که این شرکت در یک نظرسنجی از مشتریان خود علاقه آن‌ها را به موتورسیکلت‌های برقی سوال کرد.

مطمئناً تولیدکننده موتورسیکلت مستقر در انگلیس از زمان گذشته عقب بود، زیرا مطالعات نشان داده است که بیش از 50 درصد از موتورسواران قصد دارند به موتورسیکلت‌های برقی روی بیاورند. در واقع موتورسواران جوان موج موتورسیکلت برقی را هدایت می‌کنند.

به هر حال دیر بهتر از هرگز است و تریومف شروع به پیشرفت در پروژه موتورسیکلت الکتریکی خود، معروف به Triumph TE-1 کرد.

اکنون که شرکت جزئیات بیشتری از پروژه را به اشتراک می‌گذارد، در حال بررسی اولین موتورسیکلت الکتریکی مفهومی آن هستیم.

سازنده موتورسیکلت با کمک مهندسی پیشرفته ویلیامز (WAE) به توسعه باتری موتورسیکلت الکتریکی پیوست. در حالی که Integral Powertrain LTD در حال تولید موتور و کنترل کننده است و WMG در دانشگاه وارویک در حال شبیه سازی رایانه ای برای تأیید مشخصات عملکرد دوچرخ است. در همین حال بودجه توسط دولت انگلیس از طریق وزارت تجارت، انرژی و استراتژی صنعتی (BEIS) و دفتر وسایل‌نقلیه با آلایندگی صفر (OZEV) تأمین می‌شود.

این مشارکت اکنون به چیزی رسیده است که تریومف آن را فاز 2 می‌نامد که شامل افشای پیشرانه جدید توسعه یافته برای موتورسیکلت برقی است.

اولین جز رونمایی شده، بسته باتری است که توسط مهندسی پیشرفته ویلیامز (WAE) ساخته شده است. تریومف ادعا می کند که انرژی باتری جدید نسبت به رقبا بهتر خواهد بود و در دامنه ولتاژ وسیع‌تری با کاهش وزن، انرژی بیشتری را ارائه می دهد.

به گفته دیر اردش، مدیر ارشد بازرگانی WAE:

ما خوشحالیم که در حال کار بر روی این پروژه هستیم. در حال کار برای ارائه فناوری جدید باتری و سیستم‌های کنترل باتری هستیم.

در چشم‌انداز فعلی، بیشتر فن‌آوری‌های موتورسیکلت برقی بدون شک عملکرد کم‌خطر در شارژ باتری را ارائه می‌دهد.

با استفاده از یک راه‌حل کم حجم و سبک، ما توانسته‌ایم عملکرد تمام وقت (صرف نظر از شارژ باتری) و یک رده برتر کلاس را به موتورسوار ارائه دهیم.

ما در فشار دادن مرزها برای کاهش جرم و بهینه‌سازی موقعیت قاب برای بهره‌مندی از کار متمرکز شده‌ایم.

ما همچنین با شبیه‌سازی‌های مدل شده از سواری مبتنی بر مسیر، محدودیت‌های عملکرد باتری را با ایجاد تعادل در طراحی شتاب و دامنه تحت فشار قرار داده‌ایم. به عبارت دیگر، تا آنجا که ممکن است پرخاشگرانه باشد.

این همکاری همچنین طراحی جدید موتور 130 کیلوواتی (174 اسب بخار) و کنترل‌کننده را به نمایش می‌گذارد.

این دو جز که با هم ادغام شده اند، گروه ادعا می کند ادغام نزدیک باعث کاهش وزن سیم‌های مسی می‌شود که قدرت را بین دو جز منتقل می‌کنند.

گفته می شود موتور خنک‌کننده مایع نیز، تراکم قدرت بالاتری نسبت به رقبا دارد.

اندرو کراس مدیر ارشد فنی در Integral Powertrain Ltd، توضیح داد:

یکی از تأثیرگذارترین عوامل در چگونگی عملکرد یک موتورسیکلت جرم است. بنابراین در Integral Powertrain ما تمرکز زیادی بر ایجاد یک تغییر مرحله‌ای در طراحی موتور و اینورتر داریم. به‌عنوان مثال کابل‌های فشار قوی را حذف می‌کنیم. این محصولی را ارائه می‌دهد که به‌طور قابل توجهی جمع و جورتر و سبک‌تر از هر چیزی است که در حال حاضر در بازار موجود است.

این موتور 130 کیلووات یا تقریباً 180 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. اما فقط 10 کیلوگرم وزن دارد. بسیار سبک‌تر از فناوری موجود است و به وضوح بخش کوچکی از جرم موتورهای احتراق داخلی سنتی است.

کراس نشان داد که طراحی موتور نیز مقیاس‌پذیر است. به این معنی که این شرکت می‌تواند تعدادی مختلف با سطح قدرت مختلف بر اساس یک سیستم عامل تولید کند.

با استفاده از این تعداد زیاد آشپز در آشپزخانه، یک مولفه اصلی پروژه اعتبارسنجی سیستم از طریق شبیه‌سازی رایانه است.

همانطور که استادیار سیستم‌های کنترل و مدیریت انرژی Truong Quang Dinh توضیح داد، این امر به عهده WMG در دانشگاه وارویک است:

ایجاد مدل‌های اولیه شبیه‌سازی مبتنی بر رایانه در آغاز فاز 1 در اطمینان از مناسب بودن انتخاب مولفه برای دستیابی به اهداف عملکردی تعریف شده توسط شرکای نمونه اولیه TE-1 بسیار مثر بوده است.

ما در مرحله دوم این پروژه به کار خود ادامه داده و مدل‌ها را تا سطح بسیار پیچیده‌تری تصفیه کرده‌ایم تا به ما و شرکای خود اجازه دهیم از اجزای دیگر دوچرخ مانند ترمز، گاز، سیستم‌های روشنایی و سایر سیستم‌ها از دنیای واقعی تقلید کنند تا فرصت‌های توسعه را قبل از طراحی کامل اجزا فراهم کنند.

علاوه‌براین، ما یک دکل فیزیکی سیم‌کشی شده با تمام واحدهای کنترل ایجاد کرده‌ایم تا بتوانیم یک برنامه آزمون اعتبار سنجی طراحی را برای اطمینان از عملکرد هر بخش در محدوده مجاز ایجاد کنیم.

در این مرحله، هنوز هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که این اجزا آن را به یک موتورسیکلت برای خرده فروشی سوق دهند یا چنین موتورسیکلتی طرحی را که در هنر مفهومی تریومف دیده می شود، اتخاذ خواهد کرد.

البته سایر موتورسیکلت‌های برقی که توسط تولیدکنندگان قدیمی موتورسیکلت تولید شده‌اند، قبل از ورود به بازار، تغییرات زیادی در طراحی ایجاد کردند.

پینوشت:

هر چند که ما خوشحال هستیم که تریومف در این حوزه با شرکای خود در حال پیشرفت است. ما این همکاری را تحسین می‌کنیم. با وجود تیم‌های متخصص جداگانه باتری‌ها و پیشرانه (که می‌توان گفت تنها سیستم کلیدی است که موتور سیکلت الکتریکی را از موتور بنزینی متمایز می‌کند)، ولی چرا دو سال طول کشیده است که تریومف قطعات را در کنار آثار هنری طراحی مفهومی به ما نشان دهد؟

فراموش نکنیم که شرکت‌هایی مانند Zero Motorcycles به نوعی در مورد نحوه ساخت موتورسیکلت‌های برقی بیش از یک دهه پیش فهمیده‌اند که چه کار کنند. بدون اینکه دولت انگلیس پول رایگان به آن‌ها بپردازد و در حالی که شرکت‌هایی مانند هارلی دیویدسون از 2014 تا 2019 وقت شیرین خود را برای تولید یک موتورسیکلت برقی صرف کردند. آنها یک دوچرخ به بازار عرضه کردند که به سرعت به پرفروش‌ترین موتورسیکلت برقی تبدیل شد.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
فرزانه نژادیان
منبع
Motorcyclesdata
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا