بررسی صنعت موتورسیکلت اروپا در سال 2020/ کیتیام مثبت درخشید

به گزارش موتورسیکلت نیوز، کوئید19 بازار موتورسیکلتهای اروپا را تغییر داده و باعث افزایش حملونقل وسایلنقلیه دو چرخدار در مقایسه با حملونقل عمومی میشود.
البته، هنگامی که در دوره (مارس-مه) به دلیل اقدامات تعطیلی برای مقابله با موج اول ویروس، تقریباً همه بازارهای اصلی مسدود شده اند، فروش قاره به شدت کاهش یافته است.
با این حال، یک روز پس از شروع مجدد فعالیتها بین ماه (مه و ژوئن) نمایشگاههای دوچرخ توسط تعداد بیشتری از مردم هدف قرار گرفتند و بیشتر آنها برای اولینبار به این بخش نزدیک شدند که باعث شد فروش سریع برگردد.
بین ماههای (مه و ژوئن) بیشترین فروش قبلی که از دست رفته بود با فروش سال به تاریخ سپتامبر بازیابی شد که در مقایسه با دوره مربوط به سال گذشته تنها 0.6 درصد کاهش داشت.
البته به دلیل تلاشهای اضافی ایجاد شده برای تغییرات پیشبینی شده در قوانین انتشار (ارتقاء به یورو5 از فصل اول 2021) در فصل چهارم سال 2020 بازار دو چرخ انعطافپذیر بود.
بنابراین، در ماه اکتبر فروش (+4%) در ماه نوامبر (+12.6%) و دسامبر (+ 25٪) افزایش داشت و در مجموع فروش (دو و سه چرخ) به علاوه فروش (ATV/RUV) در (جامعه اروپا + EFTA + انگلیس) در کل سال 1.52 میلیون دستگاه شد که (+2.5٪) نسبت به سال قبل رشد داشته است.
وضعیت فروش کشورها و برندها در پایان سال 2020
1- فرانسه (-1.9٪) 2- ایتالیا (-4.9%) 3- آلمان (+20.2%) 4- اسپانیا (-9.9%) 5- انگلیس (-2.9%) 6- هلند (+34.3%)
در همین دوره، رهبر بازار هوندا در کل منطقه اروپا 185 هزار وسیله نقلیه (-11.7%) به فروش رساند. در جایگاه دوم پیاجیو با 165هزار دستگاه (3.8٪ +) و در رده سوم یاماها با 158 هزار دستگاه (+ 1.6٪) قرار گرفت. همچنین بیامو با فروش 101هزار دستگاه (-2.9٪)، کیتیام با 72 هزار دستگاه (+ 18.2٪) ، کیمکو با 70 هزار دستگاه (+0.3٪) ، کاوازاکی با 69 هزار دستگاه (+2.1٪) و SYM با 69 هزار دستگاه (+ 6.3٪) سال را به پایان رساندند.
بیشتر بخوانید:
انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت اروپا آمار تفصیلی سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد
پایان پیام/