مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تغییرات جدید در یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت‌های برقی جهان

به گزارش موتورسیکلت نیوز، موتورسیکلت الکتریکی LiveWire هارلی دیویدسون در حال به‌روزرسانی است و این عمل منجر به ارتقاء برخی مشخصات کلیدی آن، از جمله وزن و قدرت آن می‌شود. افزایش وزن موتورسیکلت برقی لایو وایر گمانه زنی‌هایی را در مورد بزرگ‌تر شدن باتری آن به‌وجود آورده است.

مدارک مربوط به گواهینامه ثبت 2021 استرالیا برای موتورسیکلت برقی نشان می‌دهد که وزن این موتورسیکلت افزایش خواهد یافت و قدرت آن در مقایسه با مدارک همسانش در سال 2020 کمی کاهش می‌یابد. این در حالی است که مدارک گواه آن است که در گواهینامه قبلی برای موتورسیکلت برقی لایو وایر هارلی دیویدسون وزن قبلی آن 249 کیلوگرم (549 پوند) بوده است و ارقام جدید وزن 255 کیلوگرم را نشان می‌دهد (562 پوند).

توان قبلی نیز 78 کیلووات (105 اسب بخار) در 11000 دور در دقیقه بوده است که این مورد نیز در مدارک موجود مربوط به سال 2021 به 75 کیلووات (101 اسب بخار) در 10500 دور در دقیقه به روز شده است.

در مورد وزن از دست رفته در حال حاضر می‌توان حدس زد که این وزن اضافی به یک باتری بزرگ‌تر منتقل شود. قابل ذکر است که موتورسیکلت الکتریکی لایو وایر کمپانی هارلی دیویدسون در حال حاضر از باتری 15.5 کیلووات بر ساعت استفاده می‌کند. این مقدار نیاز لازم جهت طی مسافت با برد شهری 235 کیلومتر (146 مایل) و در حالت ترکیبی شهر/ بزرگراه 153 کیلومتر (95 مایل) فراهم می‌کند.

مطمئن نیستم لایو وایر از چه سلول‌های باتری در ترکیب خود استفاده کرده است، اما یک سلول باتری معمولی با ظرفیت بالا 18650، دارای چگالی انرژی حدود 250 وات بر کیلوگرم است. بنابراین، 6 کیلوگرم اضافی می‌تواند منجر به ظرفیت تقریبی 1.5 کیلووات ساعت شود. این تقریباً افزایش ظرفیت باتری لایو وایر است. افزایش برد 10 درصد می تواند حدود 24 کیلومتر (15 مایل) به محدوده شهر یا 15 کیلومتر (9 مایل) به محدوده بزرگراه اضافه کند.

البته 3 کیلوواتی که به‌نظر می‌رسد لایو وایر از دست می‌دهد فقط  3.8 درصد پایین‌تر از میزان قدرت فعلی آن است.

لایو وایر در حال حاضر یکی از قدرتمندترین موتورسیکلت‌های برقی موجود است که به‌طور موازی با بهترین‌های برند Zero برابری می‌کند. هرچند که هر دو از موتورسیکلت‌های برقی مسابقه‌ای Energica عقب هستند.

لایو وایر با زمان0-60 (مایل در ساعت) و زمان حدود  3.0 الی 3.1 ثانیه، اغلب در مسابقات سرعت “درگ” عملکرد خوبی داشته است.

هارلی دیویدسون ادعا می‌کند که لایو وایر پرفروش‌ترین موتورسیکلت برقی در ایالات متحده است. این شرکت اخیراً توسعه موتورسیکلت‌های برقی خود را دو برابر کرده و یک بخش جداگانه در شرکت ایجاد کرده است تا صرفاً بر روی وسایل‌نقلیه الکتریکی تمرکز کند.

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
سمیه آموت سر
منبع
Electrek
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا