مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

تخفیف بیمه شخص ثالث موتورسیکلت‌ها/ مبلغ دیه سال 1400 مشخص شد

به گزارش موتورسیکلت نیوز، علیرضا سلیمانی گفت: از یازده میلیون موتورسیکلت موجود درکشور، اکنون تنها ۲ ونیم میلیون موتورسیکلت تحت پوشش بیمه شخص ثالث هستند که امیدواریم با تخفیف‌هایی که برای این مسئله در نظر گرفته‌ایم، این آمار افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه رقم دیه سال ۱۴۰۰ را ۴۸۰ میلیون تومان در ماه‌های عادی اعلام کرده که نسبت به نرخ دیه سال جاری که ۳۳۰ میلیون تومان است، ۴۵.۵ درصد افزایش دارد، افزود: شرکت‌های بیمه‌ای اصرار داشتند، نرخ بیمه شخص ثالث متکی به نرخ حق دیه ۴۵.۵ درصد افزایش یابد و حتی معتقد بودند، چون ضریب خسارت بالای صددرصد است، مبلغی نیز به عنوان سود افزایش یابد، اما شورای عالی بیمه با این درخواست موافقت نکرد و نه تنها اجازه افزایش حق بیمه به میزان افزایش نرخ دیه ندادیم بلکه به دلیل شیوع بیماری کرونا تخفیفی هم برای بیمه‌گذاران در نظر گرفته شد و درنهایت با افزایش ۳۷ درصدی موافقت شد.

سلیمانی گفت: بنابراین برای سال ۱۴۰۰ نرخ بیمه شخص ثالث با هشت ونیم درصد تخفیف، ۳۷ درصد افزایش می‌یابدکه امیدواریم این مسئله باعث افزایش ضریب نفوذ بیمه شود.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه مبلغ دیه افزایش یافته و درصورت بروز اتفاقات جانی و جرحی، بالابودن مبلغ دیه می‌تواند فشار مالی زیادی به دارندگان وسایل نقلیه واردکند گفت: اکنون از ۲۵ میلیون خودرو ۲۳/۵ میلیون خودرو تحت پوشش بیمه هستند و از یازده میلیون موتور سیکلت تنها ۲/۵ درصد، بنابراین درخواست داریم دارندگان وسایل نقلیه‌ای که بیمه شخص ثالث ندارند نسبت خرید بیمه اقدام کنند تا مجبور به پرداخت خسارات سنگین نشده و در صورت ناتوانی در پرداخت این خسارت‌ها به زندان نیفتند.

سلیمانی درباره صدور الحاقیه برای بیمه نامه‌هایی که به تازگی تمدید شده‌اند گفت: با توجه به اینکه ممکن است برخی از بیمه نامه به تازگی تمدید شده باشند این بیمه‌نامه‌ها نیازبه دریافت الحاقیه ندارند و بار مالی مابه التفاوت نرخ دیه به عهده صندوق خسارت‌های بدنی گذاشته خواهد شد.

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا