مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی چترا

مقایسه و بررسی بنللی و بلنتا، دو محصول دو سیلندر جذاب و جدید در بازار ایران

به گزارش موتورسیکلت نیوز، در این یادداشت سعی داریم تا محصول جدید «شرکت همتا خودرو آذربایجان» وابسته به «گروه تولیدی و صنعتی همتاز موتور» که در ایران با نام BLENTA Z249 عرضه می‌شود را معرفی و آن را با موتورسیکلت Benelli TNT249 S مقایسه کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

BLENTA Z249

بلنتا زد 249 یا همان Xgjao XGJ250 از جدیدترین محصولات چینی است که به‌عنوان یک رقیب سرسخت برای سوزوکی GW250 با نام «اینازوما» و همچنین کاوازاکی Z250 قرار گرفته است. البته این محصول ترکیبی از (یاماها، کی‌تی‌ام و ام‌وی ‌آگوستا) بوده که آن را خاص کرده است. از جمله یک قسمت چراغ جلو مانند سری «کی‌تی‌ام دوک» که حتی به لامپ DRL شبیه است، فقط تفاوت این است که در بالای آن چیزی شبیه روکش وجود دارد تا جلوه را بهتر کند.

بلنتا نه تنها «کی‌تی‌ام»، بلکه طراحی سری «ام‌وی آگوستا بروتال» ایتالیایی را بهره برده است که می‌توان آن را در طرح کاور و لبه کاور مخزن سوخت مشاهده کرد. همچنین می‌توان گفت که این موتورسیکلت از نظر طراحی شاسی و انجین مشابه سری یاماها آر 25 یا MT25 است.

بلنتا زد 249

حال به مقایسه‌ای درخصوص ویژگی‌های فنی دو موتورسیکلت بنللی 249 و بلنتا 249 می‌پردازیم:

موتورسیکلت بنللی یکی از برندهای معروف ایتالیایی است که از سال 1394 توسط شرکت «نیکران موتور پاسارگاد» وارد بازار ایران شد و با تکیه بر این برند معتبر ایتالیایی توانست خیلی زود نام خودر را بر سر زبان‌ها بیاندازد. این موتورسیکلت طراحی شرکت بنللی است و کلا در چین تولید می‌شود. البته طبق اعلام شرکت نیکران موتور پاسارگاد تایرهای این مدل در حال حاضر از نوع رادیال برند پیرلی ایتالیا و زنجیرها نیز اورینگ‌دار از برند آرکی ژاپن استفاده می‌شود. همچنین چراغ‌های بنللی فول ال‌ای‌دی و کیلومتر شمار ال‌سی‌دی رنگی است. قابل ذکر است که مالک بنللی شرکت «چیان ژیانگ» است.

Benelli TNT249 S

از نظر انجین موتورسیکلت بنللی 249 از یک انجین 4 زمانه با دوسیلندر موازی و مجموعا با حجم 249 سی‌سی که هر سیلندر دارای 4 سوپاپ است، بهره می‌برد که توسط رادیاتور آبی خنک می‌شود. توان خروجی این انجین برابر با 31.5 اسب بخار 11.000 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور آن نیز به رقم 21.2 نیوتن متر در 9.000 دور در دقیقه می‌رسد که نیروی حاصل از این پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته به چرخ عقب منتقل می‌شود.

همچنین موتورسیکلت بلنتا زد 249 نیز مجهز به یک انجین 4 زمانه دو سیلندر با حجم 249 سی‌سی که هر سیلندر دارای 4 سوپاپ است و این موتورسیکلت نیز توسط رادیاتور آبی خنک می‌شود. توان خروجی این موتورسیکلت نیز برابر با 31.5 اسب بخار در 11000 دور در دقیقه و بیشینه گشتاور آن نیز برابر 21.85 نیوتن متر در 9500 دور در دقیقه است و این نیرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته به محور عقب منتقل می‌شود.

هردو موتورسیکلت از کمک فنرهای تلسکوپی و به‌صورت معکوس بهره می‌برند که در عدم انتقال نوسانات جاده، به راکب به خوبی عمل می‌کند و دارای یک کمک فنر ساده در وسط شاسی است.

در سیستم ترمزگیری هر دو محصول برای ترمز جلو دیسک دوبل و عقب تک دیسک استفاده شده است و متاستفانه از نواقص هر دو محصول می‌توان به عدم مجهز بودن به سیستم ABS اشاره کرد.

  BLENTA Z 249 BENELI TNT-249
انجین دوسیلندر ،4 زمانه،آب خنک،DOHC دوسیلندر،4 زمانه، آب خنک،DOHC
حجم انجین 249.3 سی‌سی 249 سی‌سی
بیشینه توان 23.5 کیلو وات در 11000 دور در دقیه 23.5 کیلو وات در 11000 دور در دقیه
بیشینه گشتاور 21.85 نیوتن متر در 9500 دور در دقیقه 21.2 نیوتن متر در 9000 دور در دقیقه
گیربکس 6 دنده با کلاج چند صفحه‌ای غوطه‌ور در روغن 6 دنده با کلاج چند صفحه‌ای غوطه‌ور در روغن
ارتفاع زین 780 میلی متر 760 میلی متر
فاصله از کف 130 میلی متر 180 میلی متر
ترمزگیری دیسکی/ دیسکی دیسکی/ دیسکی
دیسک ترمز جلودیسک دوقلو 298 میلی متردیسک دوقلو 260 میلی متر
دیسک ترمز عقبتک دیسک 220 میلی مترتک دیسک 240 میلی متر
سایز تایر
جلو
110/70-17 110-70-17
سایز تایر
عقب
140/70-17 160/70-17
سوخت
‌رسانی
انژکتوری انژکتوری
حجم باک 13 لیتر 16 لیتر
ابعاد 1100*780*20001120*800*2130

پایان پیام/

نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز و درج لینک خبر بلامانع است. در غیر اینصورت حق این رسانه برای پیگرد قانونی محفوظ است.
خبرنگار
محمدعلی نژادیان
منبع
نیکران موتور پاسارگادجهان همتاسیکلت بناب
برای ثبت شکایت از گران‌فروشی‌ها اینجا را کلیک کنید.

پایگاه خبری موتورسیکلت نیوز

اولین و تنها رسانه برخط اختصاصی موتورسیکلت در ایران

نوشته های مشابه

‫26 نظرها

    1. بنلی رو عزیزمن با بلنتا مقایسه نکن از نظر کیفیت خیلی سرتر از بلنتا هس .هیچ خرجی اضافی هم نداره مثل بقیه موتورها سرویساشو سرموقع انجام بدی حله.از نظر سواری هندلیک کیفیت خیلی بهتر از بلنتا هس

    1. آقا محمد بشدت دلم بنلی 300 سری اول وارداتی میخواد به نظر شما بلنتا بازم بهتره؟؟؟ میشه شما که دوتاش رو داشتید دلیل بیارید برام که چرا میگید بلنتا بهتره؟؟

      1. بنلی نیوفیسشو بگیر بروز تر وبهتر شده نسبت به بنلی مدل پایینتر یا فیس قدیمش فقط یه کاتالیزور خالی کن تموم سرعت وشتابش عالی میشه با بلنتا مقایسش نکن بدون اغراق میگم چون دوسال داشتم و دارم .برند بنلی کجا وبلنتا کجا باهم قابل مقایسه نیس فقط اومدن شبیه بنلی زدن ولی بازده انجین بنلی چون زیر نظر طراحان و مهندسین ایتالیایی هس خیلی بهترو مطمئنتره

        1. ما که هر دفعه تو همت گاز دادیم بنلی محو شد حال مال ایتالیا باشه یا چین تازه بدون دستکاری موتور و کاتالیزور و …
          من نمیدونم چرا بعضیها این همه خرجش میکنند باز هم انقدر تعصب بنلی رو دارن

      2. بنلی
        صدای خوب
        ظاهر خوب (سلیقه ای)
        بازاردست دوم بهتر
        تامین قطعات بهتر
        خرج خیلی بالا
        دمای بالا که تابستون اذیت میکنه
        اصطهلاک بالا

        بلنتا :
        ظاهر خوب
        صداش اگر سالنسر رو بردارید خوبه
        شتاب و سرعت فوق العاده
        خیلی کم خرج تر
        باار دست دوم ضعیف

  1. سایت محترم خعععععععععععلی تعصبی صحبت کردی راجبه بلنتا و تابلو هم تعصب الکی نگه داشتی خخ استاد چطور بلنتا یه محصول کپی ا چین رو میگی واس فلان شرکت ازربایچان فلان درصورتیکه بلنتا کپی و دزدی ا سه تا شرکته معتبره البته فک کنم ترکی چون تابلو میخاسی شرکت ترکارو بکشی بالا الکی الکی همه شرکتا مونتاژ کارن آقا جان الکی گندشون نکن اینا عرضه نعرن یه انجین بسازن بد تو بلنتا رو داری میگی واس یه شرکته ترکی هس اصن چه لزومی داشت بگی ازربایجانو. تعصب الکی تو قرن 21جایی نعره

    1. داش فکر کنم اصلا اطلاعات نداری ، کجا از شرکت ترکیه ای حرف زد بعد شرکت اینازوما برای چینه ن برای اذربایجان. بلنتا برای شرکت چینیه که شرکت حهان همتاز وارد و منتاژ کرده؛ در مورد چیزی ک اصلا نمیدونی حرف چرت و بی ربط نزن

    1. بلنتا z249 چند لیتر روغن میخوره ؟
      هرکس یک چیزی میگه،یکی ۳لیتر یکی ۳/۲،کسی دقیق می‌دونه چقد میخواد؟

  2. زیاد خودتو اذیت نکنین. من بنلی 300 مدل 96 دارم از تهران تا ارومیه هم اومدم باهاش تو 2 روز، 175 تا هم تاپ اسپید زدم باهاش.
    اما تعصب ندارم. انگار پراید سوارا میگن تیبا بده و برعکس. رفقا اینا موتور نیستن هیچکدوم. جوونیمون با این موتورهای اسباب بازی تموم شد نفهمیدیم موتور سواری یعنی چی. سنگین هم سوار بشی داستانهای خودشو داره تو این مملکت. یارو بلد نیست خودشو بشوره، با بی ام وی R 1250 GS کل اروپا رو میگرده. من و تو هم داریم میپریم رو سر هم که بلانتا یا بنلی یه سر و گردن بالاتره.
    گریه ام میگیره به حالمون.

  3. واقعا آقا عرفان حرف دل خیلیا را شما گفتین. هرچی جنس بنجوله به نام موتور و با بیشترین قیمتها به خوردمون میدن

  4. سلام . لطفا راجب کافه ریس های موجود هم یک مقایسه ای بذارید .
    همین بلنتا یک کافه ریسر به نان CR200 داره که از نظر ظاهری جذابه و موتور مشترکی با مگلی 200 داره .

    1. همه اینها ببرید سطل آشغال فقط یدونه سی بی ۴۰۰سوار شو حال شو ببرید حیف ازجوونی که موتور های چینی آشغال سوار میشید من هردو موتور داشتم موتور دور گازش بالا میره خیلی لرزش داره خرجش هم بالاست پول این موتور دادم یه سی بی ۴۰۰ انژکتور گرفتم تازه متوجه شدم موتور سواری یعنی چه

  5. بلنتا z249 سواری خشکی داره و دورموتور بالای ۵ تازه شروع به روون راه رفتن میفته
    گاز سفت و دنده های خشکی داره که این دوتا مشکل قابل رفع هستن و با روغن کاری سیم گاز و تعویض به موقع روغن موتور مشکل دنده های سفت هم حل میشه
    ولی درکل واسه ترافیک خوب نیست

    1. نمیدونم شما مدل چه سالی رو داشتی ما که ۴۰۱ داریم این مشکلات رو نداره دندش باید تنظیم بشه و روغن خوب بریزی میشه مثل دنبه ، سواریش هم که مثل موشک میمونه بنلی لشه تو اتوبان باش انداختم اصلا در حد بلنتا نیست

  6. باسلام به جوونای ایران زمین ، حیف ازاین ۴۵ سال که حروم شدبرای جوونای موتورسوار و جهانگرد من و شما برامون دیگه حسرت شدداشتن یه موتور اصل وccدار وخلاصه دنگال ؛ این موتوراکه تو بازارن از دَم واسه نون خریدن وسر کاررفتنه.

  7. سلام من یه بلنتا ۲۴۹ دارم که میفروشم هر کی خواست مدل اخر ۹۹ کمکار و یک سره خواب بوده مدارک‌تکمیل بیمه همه چی مرتب…منتها من موتور سوار نیستم رو معامله برداشتم ….انداختم تو پارکینگ خونه…

  8. اطلاعات سایت در مورد بلنتا غلطه قدرت موتور ۲۴.۵ اسب تو دور ۱۱۹۵۰ هست، حجم باکش هم ۱۵ لیتره
    به گواه خود کسانی که بنلی جفت داشتند خرجش خیلی بالاست ولی بلنتا که ما داریم خرجش خیلی معمولیه به عنوان مثال الان روغن تعویض روغن بلنتا در میاد حدود ۳۰۰ تومن ولی برای بنلی با توجه به حجم روغن بیشتر ،دمای بالا و حساسیتش به روغن بالای ۱ میلیون در میاد
    در تابستان با دمای بالای رادیات بنلی قشنگ جوجه میشه
    و اینکه بلنتا با دنده چهارش حداکثر پنجش بنلی رو غورت میده این رو دیگه شخصا امتحان کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا